radeloos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:08

MarliesV schreef:
@Selka, zie antwoord van de TS. Beetje empathie en inlevingsvermogen, meer is er niet nodig ;)

TS, triest maar helaas voor ons niets meer aan te doen als je verhaal aanhoren en je wel geloven en steunen. Het oplossen van het pesten is natuurlijk niet te doen vanaf hier.

Zeker melding maken, vragen of ze er wat mee willen doen en ook je ouders inlichten.

Zie mijn post voor jouw post.

Ik pas mijn toon toch meteen aan? Beetje jammer dat ik dan alsnog op mijn bericht aangesproken dien te worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:11

Youri123 schreef:
MarliesV: Ik werd gepest. Maar ik dacht dat het over was. Woensdag heb ik wel weer ruzie gehad met iemand. Iedereen in de klas vind mij maar raar omdat ik dingen met paarden doe. Daar door hebben ze het ook op mij gemunt omdat ik zogenaamd raar ben.
Helaas doet school er niks aan. Bij mijn vorige gestolen etui is er ook niks aan gedaan. Heb geld gekregen voor een nieuwe. Maar er is fee moeite gedaan of maar gevraagt of iemand mijn etui heeft gezien. Terwijl we weten wie mijn vorige etui gestolen heeft

Als het om pestgedrag gaat en niet "gewoon" stelen is het inderdaad een ander verhaal.
Hebben jullie een mentor op school of een vertrouwens persoon?
Zo ja, vraag daar een gesprek mee aan, als je zelf niet alleen durft kan je altijd een van je ouders, een vriendinnetje of iemand anders die je vertrouwt meenemen.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:17

Oei, dat je gepest wordt had ik bij mijn eerste post niet door, dat verklaart wel een hoop.. Vind het erg voor je..

Probeer open te praten met je ouders, vertel ze wat er aan de hand is. Dat je op je spullen let maar dat je gepest wordt en dat ze je spullen stelen.. Je ouders zouden eens een goed gesprek moeten aangaan met de school.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 22:04

Tauche: Ik heb echt alles nodig wat in de etui zit. Kleur potloden stiften enzo.

Bonnyyyy: Nee dat kan helaas niet de andere 3de klas is een niveau lager. Me mentor doet hier helaas niks aan. Ik zit in de 3de klas en ben 15 (bijna 16) jaar oud.

Rivjenn

Re: radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:17

Sorry..? Wat een rare school?
Pesten is juist een hot item en iedereen vindt dat het moet stoppen.
Dus zeker op scholen moeten ze daar mee bezig zijn.
Een leerplek moet je toch met vertrouwen heen kunnen gaan. Hebben je ouders al met de school gesproken?
Ik zou het er niet bij laten zitten hoor

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 10:44

Rivjenn: Helaas besteed onze docent er geen aandacht aan. Een maandje gelden ofzo week het de week tegen pesten. Elke klas deed er iets mee. Maar onze klas niet. Want dat was niet nodig omdat er niet gepest werd. Echt heel raar

Etui licht ook niet thuis. Is dus echt gestolen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:07

Weet je mentor wel dat je je gepest voelt?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:13

Rivjenn schreef:
Sorry..? Wat een rare school?
Pesten is juist een hot item en iedereen vindt dat het moet stoppen.
Dus zeker op scholen moeten ze daar mee bezig zijn.
Een leerplek moet je toch met vertrouwen heen kunnen gaan. Hebben je ouders al met de school gesproken?
Ik zou het er niet bij laten zitten hoor

Iedereen vind dat het moet stoppen maar toch gebeurt het zo vaak, ik denk dat je het beste je mentor het verhaal kan vertellen, en voor nu misschien een nieuwe etui kopen. Zuinig op zijn en als hij weer weg is misschien naar je docent stappen dat iemand hem gepakt heeft?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 11:25

Goof: Ja dat weet mijn docent. Maar volgens hem heb ik een andere beleving dan de werkelijdheid.

Lonneke2001: Ik ga niet weer een nieuwe etui kopen. Mijn vorige etui is ook al gestolen en heb deze nieuwe net 3 weken ofzo

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:26

Misschien heb ik hier overheen gelezen maar wat zeggen je ouders hiervan?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 11:30

Neverland: Me ouders vinden het ook niet kunnen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:38

En hebben ze dan al eens naar school gebeld als ze niet naar jou willen luisteren?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:48

Ik zou je ouders met de school laten praten, en je niet laten afwimpelen.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:56

Beetje raar dat de school hier niks aan doet... Normaal zijn scholen vaak echt van 'stop pesten' en willen scholen er zo goed mogelijk bij staan (reputatie en al die dingen waarschijnlijk).
Kunnen je ouders niet met de school een gesprek aangaan? Want zoiets horen ze eigenlijk wel aan te pakken...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:15

Scholen geven vaak aan dat ze tegen pesten zijn en er alles aan doen dit te stoppen, maar de praktijk laat veel te wensen over. Er wordt nog steeds zo ontzettend veel gepest en mijn ervaring is dat hier zeer weinig aan gedaan wordt. Gelukkig ben ik zelf niet gepest, maar tijdens mijn middelbare schoolperiode werd er wel gepest. Een uurtje hierover praten bij mentorles lost dit echt niet op.

TS: als ik jou was zou ik met je ouders een gesprek aanvragen op school.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:26

Toen er bij ons op school iemand een paar etuis had gestolen werd diegene van school gestuurd en heeft diegene met buro halt te maken gekregen (ik weet niet wat daar toen mee gebeurt is, dus zeg ik het maar zo).

Wat naar dat jouw mentor er niks aan doet! Je kunt misschien naar een andere leraar gaan waarvan je weet dat diegene tegen pesten is, en je ouders naar school laten bellen.
Ik lees dat je er echt last van hebt (begrijpelijk, als je het idee hebt dat je spullen niet veilig zijn) dus misschien is het goed om met een vertrouwenspersoon op school te praten.

Succes en sterkte ermee :(:)

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 23:32

Neverland: Me moeder heeft vrijdag avond school gemaild. Helaas was toen Iedereen al naar huis dus maandag pas antwoord.

Horsies7: Het kind dat mijn vorige etui heeft gestolen (zal me niks verbazen als zij deze ook gestolen heeft) is sowieso een raar kind. Moet over een paar weken ook naar de rechtbank en komt dan misschien in een volgens mij jeugdgevangenis. Beetje kansloos vind ik haar.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:21

Nare school heb jij zeg! Ik zit op een geweldige school al zeg ik het zelf, maar ben vroeger ook gepest dus weet hoe het is. Ik zou zeggen blijf met je mentor praten, als je mentor je goed leert kennen dan zal ze je ook sneller snappen. Maak ook regelmatig even een babbel met je docent. Als ze je op een gegeven moment kennen dan gaat alles een stuk soepeler. Ik zou nogmaals vragen of de docent wat gezien heeft toen je eventjes wegliep, of vraag aan de docent of je even een pen kan lenen als ze je etui weer stelen. En voor het pesten is een goede oplossing blijven aangeven bij de docenten totdat ze wat doen, en als het dan nog niet ophoud laat je dan verplaatsen naar een andere klas. Dat deed bij een van mijn vriendinnen wonderen. En voor de rest moet je ze negeren tenzij ze te ver gaan natuurlijk.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:34

Jeetje TS wat rot voor je dat je etui weg is..

Op het puntje kwa pesten werd er bij ons ook altijd veel gepest binnen de klas, genoeg mensen zijn wel eens huilend het lokaal uit gerend waaronder een docent.
Heb je al geprobeerd om met de directeur of een vertrouwenspersoon te praten?
En blijf naar je mentor gaan! Wat mij op viel bij mij op school was dat hoe meer je naar je mentor gaat met dit soort dingen ze er uiteindelijk echt wel iets aan moeten doen.

Wat eventueel ook nog zou kunnen is je ouders mee nemen naar school zodat zij met je mentor kunnen praten want pesten is nooit leuk maar kan ook echt schade aanbrengen!

Heel veel succes verder!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:54

Hier ook regelmatig missende spullen, op school en ook op stal, bij mij was het dan geen pesten maar vooral ongevraagd lenen en vergeten terug te geven. Wat voor mij hielp was, heel flauw, overal je naam op zetten, maak je spullen herkenbaar. Dan is het al minder aantrekkelijk om te jatten. De kans dat je je spullen terug vind is ook groter, want als een van je vrienden of een leraar je naam herkent dan wordt het nog wel eens terug gebracht :)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:58

Hoe weet je zo zeker dat ie gestolen is... Ik bedoel, als het een telefoon was zou ik het snappen maar wie jat er nou een etui :?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:20

Mawrr schreef:
Hoe weet je zo zeker dat ie gestolen is... Ik bedoel, als het een telefoon was zou ik het snappen maar wie jat er nou een etui :?

Gewoon om te treiteren.. 2015 rond kerst is mijn jas, die ik net een maand had, ook gejat bij mij op school. Advertentie op de lichtkrant laten zetten of iemand hem gezien had. Kreeg wel de duidelijk vermeldde sjaal die in de mouw zat terug, maar die jas.. nooit meer gezien. Echt een rotstreek vind ik het, nog steeds.

TS echt heel erg rot dat er zo weinig naar je omgekeken wordt door je docenten en al helemaal door je mentor. Je mentor zou een vertrouwenspersoon moeten zijn, die jou serieus neemt in wie je bent en hoe je je voelt. Ik weet helaas dat dat in de werkelijkheid net even anders kan lopen, aangezien ik ook zo'n mentor heb die met een bord voor z'n kop loopt.

Als je zo gepest wordt op school, is het dan geen optie om naar een andere school te gaan vanaf volgend schooljaar? Zit er nog een andere in de buurt waar je heen zou kunnen?

Ik snap helemaal dat je baalt dat je etui weer weg is. Er kunnen zoals hier eerder gezegd is behoorlijk dure spullen in zitten. Dat terzijde is het ook gewoon een principekwestie natuurlijk: het zal voor jou vast voelen als 'moeten ze mij weer hebben'. Vooral omdat je docenten en mentor hier niks aan doen kunnen je klasgenoten zo ongestoord doorgaan. Ik zou er echt goed met je ouders over blijven praten en ik hoop dat ook zij actief optreden en elke kans aangrijpen om naar school te stappen. Maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn om die scholen in beweging te krijgen.. het is vaak haast onmogelijk.

Ik wil je een hele dikke knuffel geven!