naarppc schreef:Sunrise_ schreef:Geen blokken bedenken van 20 min op dagen dat je er echt geen zin in hebt. Begin met 5 min en bedenk dan of je er nog eens 5 min aan vast wil plakken.
Nou, als ik dat doe dan ben ik na 4 weken nog niet klaar voor mijn toets hoor![]()
Hoe ik het doe, is (zit momenteel net in mn toetsweek haha) meestal als volgt. Ik verspreid de stof een beetje over de dagen, maar meestal leer ik pas 1-2 dagen van tevoren, oeps. Voor exacte vakken lees ik de theorie een keer door (ongeveer 2/3 uur meestal en dit doe ik meestal met maar 1 pauze, want als ik eenmaal aan het leren ben, kan ik daar lang mee doorgaan, terwijl ik na een pauze moeilijk weer kan behinnen). Daarna oefen ik wat examenopdrachten, dat duurt ongeveer 1/2 uur en dit doe ik in een keer.
Talen, ligt er heel erg aan. Woordjes, tja dan leer ik woordjes via wrts en anders oefen ik mijn vaardigheden oid.
Voor gammavakken, als filosofie, neem ik gewoon een keer alle tekst door met meestal een pauze na een hoofdstuk (ongeveer 40 pagina's).
Dusja, ik maak het mezelf niet te makkelijk, ik ga gewoon aan een tafel zitten en ga dan leren met af en toe een pauze. Mindmaps met afbeeldingen maak ik ook graag gebruik van
Het gaat er meer om dat het soms een kwestie is van een beginnetje maken....en beginnen met 5 minuten vind ik makkelijker dan met 20 min. Wanneer ik het verpak als "ik ga nu proberen 5 minuten te studeren en dan kijk ik wat ik er achteraan plak" ben ik meer gemotiveerd dan wanneer ik zeg "ik moet nu 25 minuten gaan blokken"
.