Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
watchthesky schreef:Ik ben hoogbegaafd en autistisch.
Ik ben getest in de vierde klas van de middelbare school, nadat een maatschappelijk werkster me naar de crisisdienst van een psychiatrische inrichting voor jongeren stuurde en ze daar de 'symptomen' herkenden.
Ik ben ongelooflijk gepest, van vwo naar havo gezakt, drie keer aan het hbo begonnen en ook drie keer gestopt.
Ik kan niks, niet omdat ik dom ben, maar omdat ik nooit iets geleerd heb. Dat was namelijk nooit nodig.
Ik ben dus inderdaad passief (lui is zo'n akelig woord) en moeilijk te motiveren, ook omdat ik faalangst heb.
Ik begin liever nergens meer aan, dan kan ik tenminste ook niet stoppen...
Lente schreef:Jemig wat een extreme IQ's
Zit ik laag met mn 136 (waarbij overigens wel benoemd werd dat ik erg onzeker was maar ik weet niet of dat echt van invloed is geweest).
BarbaravB schreef:Ik ben zelf hoogbegaafd en werk ook met hoogbegaafden. Ik zie hier IQs langskomen boven de 150, ik ben heel benieuw met welk instrument dit gemeten is? Naar mijn weten zijn er namelijk in NL geen testen die zo hoog kunnen meten.
TS, als je vragen hebt over hb, kan je altijd contact opnemen via pb!
Lente schreef:ADD heeft echt héél veel raakvlakken met hoogbegaafdheid.
Ik kan een coach aanraden om ermee om te leren gaan in plaats van een psycholoog.
Lente schreef:Dat zei iemand laatst ook, dat 140 de ondergrens was.
Maar ik viel wel in het segment. Inclusief aanmelding bij Pharos. Ik weet even niet meer wat Mensa hanteert.
Sizzle schreef:Ik zie een hoop dingen die ik inderdaad eerder op ADD zou schuiven dan op hoogbegaafdheid.
Het motivatieprobleem zie ik vaak genoemd worden, maar ongemotiveerd zit in zoveel mensen op alle niveaus dat het me zou verbazen als je daar daadwerkelijk een statistisch verband zou vinden.