Op kamers met paard?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Op kamers met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:34

Een half uur reizen naar Groningen, maar dan ben je meestal nog niet waar je moet zijn. Als je dan ook nog 20 min in de bus naar t Zernike moet, dan is dat best een afstand.
Ik zou voor 12 m2 toch andere opties gaan overwegen. Er is geen supermarkt in de buurt dus het lijkt me nogal een onderneming om op die manier op kamers te gaan. Als je dan de ruimte zelf hebt voor een net bedrag zou het nog het overwegen waard zijn, maar 12 m2 is echt niet groot. Let er trouwens wel even op of je plannen uberhaupt toegestaan zijn door je gemeente.

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 09:43

miccamaaike schreef:
Een half uur reizen naar Groningen, maar dan ben je meestal nog niet waar je moet zijn. Als je dan ook nog 20 min in de bus naar t Zernike moet, dan is dat best een afstand.
Ik zou voor 12 m2 toch andere opties gaan overwegen. Er is geen supermarkt in de buurt dus het lijkt me nogal een onderneming om op die manier op kamers te gaan. Als je dan de ruimte zelf hebt voor een net bedrag zou het nog het overwegen waard zijn, maar 12 m2 is echt niet groot. Let er trouwens wel even op of je plannen uberhaupt toegestaan zijn door je gemeente.

Dat 12 vierkante meter is natuurlijk nog te veranderen. Zoals ik al zei, ik ben aan het oriënteren.
Inderdaad, dat moet ik nog navragen bij de gemeente of dat uberhaupt in de bestemming past.
Dat ga ik straks doen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:46

12m2 is niet klein (maar ook niet bijster groot) voor een studentenkamer.

De afstand gaat studenten wel tegenstaan denk ik. Je gaat op kamers om dichter bij je studie te wonen, en/of voor het sociale stadsleven. Er zijn vast studenten die bij jou willen wonen TS, maar ik zou het alleen al vanwege de afstand laten.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:07

Ik zou het gelijk doen als dat bij mijn stad zou kunnen!
Ben nu ook verder bij de studentenstad vandaan gaan wonen zodat ik een plek heb met ruimte om me heen. Ben absoluut geen stadsmens en woon dus liever ergens met uitzicht op velden oid. Ook woon ik nu ergens waar mijn katten welkom zijn en de ruimte hebben.
Wanneer er 's avonds veel te doen is in de stad kan je vaak altijd wel ergens blijven slapen. Nog extra gezellig ook!

Ik zou alleen wel liever een kamer hebben van ongeveer 18 m2, dan kan je naast je bed ook nog goed een bank en bureau kwijt :).

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:58

miccamaaike schreef:

Ja, met het OV. Maar dat OV ligt wel op 4km afstand van je kamer, dus ook die reistijd komt er nog eens bij. Je moet dus altijd éérst nog fietsen om überhaupt ergens te kunnen komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:07

En als student zijn er ook vaak s'avonds zaken waar je naar toe moet. Ondanks dat je maar een half uur vanaf de stad zit denk ik dat er niet al te veel gegadigden te vinden zijn. Dan kun je beter een iets ruimere kamer maken die geschikt is voor twee personen om te overnachten en als vakantieplekje aanbieden met het meenemen van eigen paard. Drenthe is een goede buitenrij provincie en je zit op goede afstand van de grotere steden.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:55

Toen ik op 80 km van mijn werk woonde, bij mijn ouders nog, en vrijgezel was had ik graag zo'n plekje gehad. Ik had mijn paard op een relatief goedkope stalling op 20 km van huis staan op route vanuit werk.
Ik wilde liever dichter bij werk wonen maar huurhuizen waren te duur (zeker omdat er dan ook nog stalling bij zou komen) en echt studentenkamer wilde ik niet ivm leeftijd/levensfase verschil.
Zo'n plek als jij bied was voor mij perfect geweest in die tijd.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:40

goldie98 schreef:
Femek2902 schreef:
Ik ga gewoon alle mogelijke vragen stellen die in me opkomen :o
Kan je het hooi en bedekking dan bij jou afnemen? -> Er zijn maar weinig studenten met een auto en een paard.
Hoe groot is de kamer? Hoeveel huisgenoten zou je hebben? Hoe is het geregeld qua badkamer en keuken?
Begrijp ik goed dat het een half uur van jou naar het station is en dan nog van Assen naar Groningen? Ik denk dat het dan vrij ver wordt voor een student, dan ben je namelijk al gauw ruim een uur tot 1,5 uur onderweg in totaal. Zolang zijn de meeste thuiswonende studenten ook onderweg :)
Is er wel een supermarkt dichterbij in de buurt?

Als er zoiets over een half jaar/jaar voorbij zou komen zou ik het denk ik wel overwegen/doen. Wat me vooral tegen zou houden is de reisafstand, nu ben ik even lang onderweg. (Ik woon wel op kamers, maar niet in een studentenstad, en heb dus een eigen paard die ik volledig zelf onderhoud op een pensionstalling.) En daarnaast ook een beetje de kosten, niet dat ik het te duur vind voor wat je biedt, helemaal niet zelfs, maar wel voor wat mijn portemonnee aan kan.

Helaas denk ik dat het qua studenten daarop dus wel gaat vastlopen. Als de reistijd vanaf ouders/huidige woonplaats ongeveer even lang is, dan is het opeens best veel extra geld. Terwijl dat geld wel een realistische prijs is voor wat je aanbiedt.

Bedekking, voer en hooi zijn bij mij af te nemen.
Het gaat om het station van de studiestad, dus van de busreis rechtstreeks naar de studiestad Groningen.
De bedoeling is een kamer met eigen keukenblok, alleen badkamer en wc delen met mij.
De kamer wordt 4 bij 3 meter.
Supermarkt is op 4,5 km. Kan geregeld worden dat je met mij mee rijdt. Er zijn meerdere plaatsen met supermarkt in de buurt. In het dorp zelf is er een klein dure supermarkt.

Qua afstand zou het mij nu zeker aanspreken :)
Voorderest lees ik een constructie die meer op een hospita lijkt omdat de badkamer en wc met jou gedeeld moeten worden. Dat is opzich prima, maar dan hangt het wel heel erg af van of het met jou klikt of niet. Want hoe doe je het dan met schoonmaken? Wat gebeurt er als de student een vriend/vriendin meeneem die blijft slapen? Is dat ook goed?
Verder is 12 m2 behoorlijk krap voor een kamer waar een keukenblok in zit. Want dat keukenblok neemt al 3 m2 in beslag waarschijnlijk, dan nog je bed van 2-3m2 en een kledingkast van 2m2 en een bureau met stoel van 3 m2. Dat wordt wel intens :o

Met dit in mijn achterhoofd zou ik niet meer dan 250 voor de kamer willen betalen, anders is het nl tijdtechnisch makkelijker om zo'n kamer in Groningen zelf te huren voor 250-300 en dan enkel je paard ergens anders te stallen. Zeker aangezien je bij jou nog los hooi en stalbedekking bij moet kopen, dat zijn flexibele kosten die wel eens veel duurder uit mochten komen dan je gepland had. Dat zou mij teveel stress opleveren.

Een student heeft over het algemeen maximaal zo'n €1000,- per maand te besteden dit is nl het maximale bedrag wat een student kan lenen. Hier gaat elke maand zo'n €250,- aan collegegeld en boeken en andere studiematerialen vanaf. Dus dan blijft er nog 750 over, daar nog 500 vanaf dan moet de student dus voor 250 euro al het andere levensonderhoud voor zichzelf en het paard kopen. Dat is niet haalbaar.

Alles bij elkaar zal het waarschijnlijk makkelijker te zijn om je te richten op een andere doelgroep. Studenten hebben nl gewoon niet zoveel te besteden :') Tenzij je het dus wel erg gezellig vind om meer contact te hebben met een student en verder niet zoveel om het geld geeft dus dat gewoon quitte draaien genoeg is met eventueel 100 euro per maand 'winst'/vergoeding voor je opgegeven privacy.
(Ik kan niet goed inschatten hoeveel het jou zal kosten, maar denk dat je zo aan een euro of 350/400 zit.)