Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ersina schreef:Je geeft de rekening aan het kind mee? Is het niet mogelijk dat het kind het niet aan haar ouders geeft? (Zelf had ik namelijk zo'n kind, die nooit briefjes doorgaf, toen hij jong was...) Een belletje aan de moeder/vader en inderdaad de boodschap (AAN DE OUDER) dat het kind niet hoeft te komen, zolang er niet betaalt is.
Met het kind hoef je geen discussie aan te gaan, de financiën, daar gaat ze niet over!
Het bedrag van 50 euro vind jij niet schrikbarend veel...., maar aan de andere vind je het zonde als je moet fluiten naar dubbel het geld. Is het niet mogelijk dat de ouders het wel veel geld vinden? Met een telefoongesprek kan je erachter komen. Misschien is de thuissituatie financieel verandert en daardoor pianoles in de knel gekomen. Maar hoe dan ook, telefonisch contact kan veel ophelderen.
Beetje passief agressief maar ach als het werkt. Arzil schreef:Totdat er betaald wordt de lessen opschorten en vanaf heden vooraf betalen invoeren. Niet betalen is geen les. Dit zou ik telefonische mededelen aan de ouders, zodat je het meisje er niet in hoeft te betrekken.
Hou er rekening mee dat je naar je geld kunt fluiten en je een klantje minder hebt.
Chiave schreef:Sorry, kleine toevoeging: Als ik bel per mobiel wordt er niet opgenomen. Dat wordt lastig kletsen. Met een andere telefoon heb ik het ook geprobeerd. Er werd wel opgenomen, maar toen ik mijn naam zei, werd er gezegd: Die ken ik niet. *pats, hoorn erop*.
En als ze toch betalen, die 10 beurten kaart gebruiken. Eerst betalen, dan lessen.Chiave schreef:Sorry, kleine toevoeging: Als ik bel per mobiel wordt er niet opgenomen. Dat wordt lastig kletsen. Met een andere telefoon heb ik het ook geprobeerd. Er werd wel opgenomen, maar toen ik mijn naam zei, werd er gezegd: Die ken ik niet.
Ik heb het idee dat ik niet meer serieus genomen wordt door de ouders van het kind en dit vind ik heel lastig. Dan kan ik stoer roepen dat ik stappen onderneem, maar ze zien me al aankomen.
Gypsy schreef:De scouting van mijn dochter pakt het als volgt aan. Die doen een mailtje naar ALLE ouders met wat extra info over het kamp, en oja, de volgende ouders moeten nog betalen; *naam naam naam*
Gewoon naming en shaming dus.Beetje passief agressief maar ach als het werkt.
The_Cat schreef:Gypsy schreef:De scouting van mijn dochter pakt het als volgt aan. Die doen een mailtje naar ALLE ouders met wat extra info over het kamp, en oja, de volgende ouders moeten nog betalen; *naam naam naam*
of dit. Op een vroegere stal van mij werd dit ook gedaan met wanbetalers. Vaak zorgde dat er wel voor dat het snel in orde kwam
MariekeS_ schreef:Ersina schreef:Je geeft de rekening aan het kind mee? Is het niet mogelijk dat het kind het niet aan haar ouders geeft?
De emails gaan nog altijd naar de ouders, net als het appje en het niet opnemen van de telefoon (en het 'die kennen we niet').... Nee... Dat klinkt mij als heel bewust de boel besodemieteren
Gypsy schreef:Gewoon langsgaan al dan niet in gezelschap, en vragen om nu meteen af te rekenen. Dat zou ik doen.
Ze heeft vast wel 20 euro in haar beurs en misschien ook wel 50. edit: Ik zou uitzoeken waar de dichts bijzijnde pinautomaat is. Je staat er versteld van wat je met een beetje zelfvertrouwen voor elkaar krijgt. Gewoon zo hard praten dat de hele buurt hoort dat ze haar rekeningen niet betaald, dat helpt vast wel.
Zoniet dan kun je haar meteen mededelen dat haar dochter niet meer hoeft te komen tot er betaald is.
De scouting van mijn dochter pakt het als volgt aan. Die doen een mailtje naar ALLE ouders met wat extra info over het kamp, en oja, de volgende ouders moeten nog betalen; *naam naam naam*

Ersina schreef:Gypsy schreef:Gewoon langsgaan al dan niet in gezelschap, en vragen om nu meteen af te rekenen. Dat zou ik doen.
Ze heeft vast wel 20 euro in haar beurs en misschien ook wel 50. edit: Ik zou uitzoeken waar de dichts bijzijnde pinautomaat is. Je staat er versteld van wat je met een beetje zelfvertrouwen voor elkaar krijgt. Gewoon zo hard praten dat de hele buurt hoort dat ze haar rekeningen niet betaald, dat helpt vast wel.
Zoniet dan kun je haar meteen mededelen dat haar dochter niet meer hoeft te komen tot er betaald is.
De scouting van mijn dochter pakt het als volgt aan. Die doen een mailtje naar ALLE ouders met wat extra info over het kamp, en oja, de volgende ouders moeten nog betalen; *naam naam naam*
Gewoon naming en shaming dus. := Beetje passief agressief maar ach als het werkt.
Ze is pianolerares hoor....geen asociale zigeuner.
Ersina schreef:bruintje123 schreef:En de meegeven briefjes komen niet aan.
Tuurlijk, niets komt er aan.
Tuurlijk, iedereen is bewust een wanbetaler...?Briefjes die je aan kinderen meegeeft, komen inderdaad niet altijd aan. Gek he?
Lowara schreef:Poeh, wat onbeschoft van die ouders! Als ze echt niet reageren op mail, brieven of bellen...
Zou ik de volgende keer je leerling gewoon even bij je houden na de lessen. ( even extra oefenen of voor de tv zetten) Als ze niet op een bepaalde tijd thuis is, zullen de ouders vast en zeker bellen of langskomen waar ze blijft. Dan kun je rustig samen overleggen waar je mee zit en dat je graag wil dat de lessen betaalt worden.
Nu gaan ze je gewoon bewust uit de weg, en nog erger; ze blijven gewoon stug lessen afnemen en negere je gewoon verder. Vergeet niet dat die rekening steeds weer een stukje oploopt zo en jij straks niet met een rekening van 50 euro zit, maar misschien wel van 100 euro of meer straks