Ziekmelding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 11:52

Ik heb overigens Gisteren al gezegd dat ik dat thuis kon doen heb alles tot me beschikking namelijk
Maar hij luisterde totaal niet ook niet naar me lichamelijke klachten

Zal idd niet te veel aan me face doen
Ben dan wel gelijk een spook

_Yasmine_

Re: Ziekmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:21

En dat spook-gezicht is precies hoe je er nu uit moet zien. Je bent ziek, dan zie je er nu eenmaal niet fit uit. Doe dan ook niet alsof!

Persoonlijk lijkt het mij heel moeilijk met zo een baas.. Omgaan met iemand die er geheel geen begrip voor heeft.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:23

Ms verstandig om je telefoon op opname te zetten en op tafel te leggen... succes

Ps: met dit ziektebeeld zou ik niet eens aan denken om thuis te werken, dit is gewoon echt ziek

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:26

Ik vind persoonlijk niet dat je een bedrijfsarts nodig hebt om te laten zeggen dat je te ziek bent om te werken. Dat kan je zelf prima bepalen.
De bedrijfsarts van het werk van mijn moeder heeft gezegd dat ze 'prima 40 uur kon werken' na revalidatie van een hersenbloeding. Een paar maanden later wordt ze arbeidsongeschikt verklaard..
GG bedrijfsarts 8)7

Succes met het gesprek TS!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:29

Als je je echt zorgen maakt over hoe het moet etc zou ik informatie inwinnen bij een instantie met verstand van zaken.
Zo had ik een geschil met de werkgever en dat heb ik via de rechtsbijstand bij een advocaat gelegd. Ik heb me wel goed ingelezen en ken de wetgeving, maar ik ben verbaal niet handig genoeg om dat dan ook goed toe te passen. Dus dat laat ik dan liever aan een professional over.

Maar zeg in elk geval niets toe. Dat kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Zeg dan dat je er later op terug komt en laat alle afspraken oid vast leggen op schrift.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:42

koetjeboe schreef:
Ziek is ziek, en zodra je beter ben zou ik ergens anders gaan werken. Wat een eikel die kerel.
Ik zou daar niet eens voor willen werken

Mijn eerste gedachte. Zodra je je beter voelt zou ik accuut sollicitatie brieven gaan schrijven :+

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 12:48

eilleen333 schreef:
Als je je echt zorgen maakt over hoe het moet etc zou ik informatie inwinnen bij een instantie met verstand van zaken.
Zo had ik een geschil met de werkgever en dat heb ik via de rechtsbijstand bij een advocaat gelegd. Ik heb me wel goed ingelezen en ken de wetgeving, maar ik ben verbaal niet handig genoeg om dat dan ook goed toe te passen. Dus dat laat ik dan liever aan een professional over.

Maar zeg in elk geval niets toe. Dat kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Zeg dan dat je er later op terug komt en laat alle afspraken oid vast leggen op schrift.

Ben lid bond en die zijn via mail op de hoogte en ik sta in me recht toen ik van de week hier al over belde

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:53

Jij moet helemaal niets en zeker niet naar de zaak gaan, hoe oud ben je, 12?? Jouw werkgever mag helemaal niets behalve bij vermoeden van fraude de Arboarts inschakelen. Jij gaat toch niet je gezondheid in de waagschaal stellen omdat je een dreigende roeptoeter van een baas hebt?? Bel op,of liever mail hem, zeg de afspraak af dat je te ziek bent. Niets te veel zeggen gewoon doen, begint hij te tieren dan hang je gewoon op en anders vertel je hem dat hij maar bij jou moet komen. En een tip, dossier aanleggen, alles wat hier mee te maken heeft noteren. Probeer via de mail het contact te laten lopen dan heb je meteen bewijs van zijn arrogante gedrag. Dit kon nog wel eens op verstoorde arbeidsverhouding uitdraaien.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:14

Goh, met zo'n werkgever zou je haast nog wat langer thuisblijven wanneer je weer beter bent. Maar dat is niet verstandig, dus doe dat maar niet.

Ziek is ziek, en jij bent de enigste die kan voelen of je wel of niet in staat bent om nu te werken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:01

Je laat je veel te veel door wat je baas erover zegt onder druk zetten. Ziek is ziek. Dat meld je dat je nog niet beter bent en meer hoef je niet te zeggen tegen je baas. Je hoeft ook al helemaal niet te zeggen wat je mankeerd en ook helemaal niet in te gaan op een gesprek over aangepast werk. Praten over wat voor ziekte je hebt en over of je weer kunt werken of aangepast kunt werken hoort in een gesprek met de arbo-arts thuis. Laat je niet zo onder druk zetten door je baas, want je staat gewoon in je recht door de adviezen van de medici op te volgen en zolang jij je niet in staat voel naar je baas te gaan hoef je daar ook niet heen op gesprek. Succes en beterschap!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:08

Daar naar toe gaan lijkt me een slecht plan. Je bent namelijk al bang dat hij je aan de telefoon onder tafel banketstaaf laat staan als je recht tegenover hem zit dat is nog veel lastiger als hij zo dominant is. Gewoon bellen en zeggen ik ben te ziek en verder heeft hij geen uitleg nodig. Gewoon zeggen dat hij maandag maar een arboarts moet sturen als hij het er niet mee eens is en dan zie/hoor je maandag wel verder.
Verder geen discussie aangaan. Kort en krachtig houden is hij niet voor rede vatbaar hang je op en stuur je als bevestiging een mail wat ik ook sowieso zou doen.

En verder zou ik dus ook uitkijken naar ander werk. Op deze manier kan je toch niet prettig werken.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:18

De enige die bepaalt of je wel of niet kan werken is de bedrijfsarts. En als je het daar niet mee eens bent dan kan je naar het UWV gaan voor een deskundigenoordeel.
Dus laat je iet gek maken door zijn uitspraken.

Waar je in deze voor moet oppassen is dat het geen conflict gaat worden, want als de zaak slecht gaat kan hij ook van je af. Ook al ben je ziek, dat maakt echt niets uit.
Ik snap de werkgever ook wel hoor. Als zijn zaak slecht gaat en hij moet toch je loon door betalen, dan is dat natuurlijk niet fijn.
Ik denk maar zo .... je kan ook berichtjes op bokt zetten, dus je kan ook wel wat Facebook berichten voor hem plaatsten !

Je mag ook altijd iemand meenemen als je een gesprek emt hem hebt he !
Daar heb je recht op.
Maar maak er geen principe zaak van.
Principes zijn altijd duur

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 14:29

irisdepony schreef:
De enige die bepaalt of je wel of niet kan werken is de bedrijfsarts. En als je het daar niet mee eens bent dan kan je naar het UWV gaan voor een deskundigenoordeel.
Dus laat je iet gek maken door zijn uitspraken.

Waar je in deze voor moet oppassen is dat het geen conflict gaat worden, want als de zaak slecht gaat kan hij ook van je af. Ook al ben je ziek, dat maakt echt niets uit.
Ik snap de werkgever ook wel hoor. Als zijn zaak slecht gaat en hij moet toch je loon door betalen, dan is dat natuurlijk niet fijn.
Ik denk maar zo .... je kan ook berichtjes op bokt zetten, dus je kan ook wel wat Facebook berichten voor hem plaatsten !

Je mag ook altijd iemand meenemen als je een gesprek emt hem hebt he !
Daar heb je recht op.
Maar maak er geen principe zaak van.
Principes zijn altijd duur

Manlief gaat mee

Klopt geen probleem wat of fb Zetten voor hem alleen wel thuis en niet op het werk
Alleen vorig jaar in dec zoveel dingen verzonnen niks mee gedaan

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:29

Maak er geen principe zaak van?!? Wat een onzin! Ziek is ziek! Longontsteking is een heel akelig en om daar goed van te herstelleen heb je veel rust nodig. Wat vind jou man hiervan? Zou hij niet eens ingrijpen? Aangezien jij dit zelf dus niet kunt. Jij ben goed ziek, jou werkgever zit gewoon fout. Het maakt niet uit wat jij allemaal kan als je niet ziek bent. Nu ben je dat wel en ben je gewoon beperkt in je kunnen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 16:21

Nou bokkers hij heeft zeker klap van de molen gehad viel bijna van me stoel
Of omdat manlief mee was

Echt ongelofelijk hoe hij deed gewoon eng
Ja rustig aan ga jij maar naar de huisarts maandag en kijken wat ze nog kunnen doen voor je hopelijk word je wat fitter als alle medicatie klaar is.

De Verklaring die ik moest regelen zegt hij ja ik weet niet in hoevere ze die nodig hebben dacht meteen oké was dus gewoon gelogen.

En rustig aan verder doen, niks intimiderend of dat ik moest komen hij begon helemaal niet aan passend zitwerk fb akties of roosters maken terwijl ik het aanbood het kreeg niet echt reacties hij weer ook wel dat ik die lijst al had gemaakt ja die ligt thuis, moet ik nodig aan beginnen.

En als ik me lichamelijk beter voel kom je maar en dan kijken al doe je maar 1 klant en doen wij de rest wel voor je.

Denk heb hij Me hier zo stress meebezorgd hartkloppingen ect echt met loot in me schoenen ging ik er heen waarom hij nu zo was geen idee gisteravond en vorige week door de telefoon onprofessioneel, ik heb hem de hele week netjes op de hoogte gehouden dus daar kan het niet aan liggen.

Hij staat onderbezet zegt hij
terwijl er dus vandaag bijna niks te doen was, wat ik weet hij wil volgende weekend weg en niemand kan werken voor hem en als ik er niet ben kan hij ook niet weg.

En hij zei net wel ja boeit me niet meer ga me er niet meer druk om maken als ik met minder personeel sta

Nou word vervolgt
Maandag wel ff de bond bellen over hoe en wat

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:29

Nou dat valt gelukkig mee dan :)

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:41

Fijn voor je! Vaak gaan gesprekken ook anders als je tegenover elkaar zit en zeker als er nog iemand anders bij is. Door de telefoon of met mailtje gaat een emotie soms helemaal de verkeerde kant op.
Hij moet ook wel beter weten, dat hij "geen partij is ivm wel of niet werken"

@Santi ik bedoel met geen principe ervan maken niet dat je weer moet gaan werken hoor. Een longontsteking is niet zomaar wat, er geen mensen aan dood. Maar ik bedoelde ermee dat je niet gek moet laten maken door de emotie van je werkgever en gewoon je eigen lijn moet trekken met de bedrijfsarts of het UWV ( de bond kan ook niets).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:13

Huh, rare wending idd. Maar wel positief dus.
Misschien schrok hij van je spookgezicht :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:14

Vast omdat je man er bij zat, dan is er namelijk een getuige. Zorg dat je het verdere contact met hem absoluut via de mail doet is de enigste zinnige tip die ik je kan geven. En onderschat je ziekte niet want gevolgen kunnen heftig zijn, van de ziekte en van de medicatie dus neem je tijd. Herstellen van een fikse longontsteking kan maanden duren, neem die tijd.