Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mias

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:25

Voor degene die een volledige opleiding volgen via een thuisstudie, hoe doen jullie dit met stage? Hebben jullie stage en zijn de plekker goed te vinden? Ik zit te twijfelen. Wil graag weer leren, maar ivm kind en baan wil ik en kan ik niet meer voltijd naar school. Dit omdat ik doordeweeks er alleen voor sta, man is alleen in het weekend thuis.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 11:40

Stage kan je gewoon via stagemarkt.nl vinden of via indeed.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:18

Ik krijg stageplekken voorgesteld via het opleidingsinstituut zelf, maar mag ook altijd zelf voorstellen doen. Loop nu een soort stage op een plaats die door het opleidingsinstituut voorgesteld is. Het fijne is dat ook dit heel flexibel is en kan bij mij. Ik ga op momenten dat het voor mij past, want zoals gezegd is het niet bij de deur, heb ik een baan, een heleboel huisdieren en ook nog mijn huishouden. Maar de flexibiliteit heeft ook echt met de stageplaatsen zelf te maken; die luxe ga ik echt niet altijd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:48

Mag ik me ook melden? Derdejaars student HBO Toegepaste Psychologie bij NTI hier :j
Inmiddels druk op zoek naar een stage, levert gelukkig geen stress op hoor := :))
Minor Psychologie & Gezondheid, propedeuse uiteraard al lang en breed binnen :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:54

Hoi! Ik meld me ook!
Heb vandaag m'n opleiding binnen gekregen.
Via het LOI, Medische secretaresse.
Vanavond de eerste hoofdstuk afgerond.
Hoop dat de motivatie zo goed blijft haha!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:23

Ik wil binnenkort ook een thuisstudie beginnen maar moet nog even sparen _O-

Wel leuk om te lezen zo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:15

Hier bezig met de opleiding bedrijfsadministrateur bij het NTI, ik werk inmiddels ruim 2 jaar op een accountantskantoor (inclusief stage) en mijn motivatie is momenteel VER te zoeken :')

Nog 5 examens en een aantal stage opdrachten.. Heb echt geen zin meer, maar ben er bijna..
Die laatste loodjes..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:25

Maken jullie echt een planning? Ik vind dat zo lastig haha.
Vanochtend dacht ik als mijn zoontje op bed ligt heb ik 2 uurtjes de tijd.
Nu vallen me ogen zowat dicht en mijn huis lijkt steeds meer rotzooi te maken haha.
Vanavond kan ook... Maar dan heb ik ook de energie niet meer denk :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 14:29

Angeliquee18 schreef:
Maken jullie echt een planning? Ik vind dat zo lastig haha.
Vanochtend dacht ik als mijn zoontje op bed ligt heb ik 2 uurtjes de tijd.
Nu vallen me ogen zowat dicht en mijn huis lijkt steeds meer rotzooi te maken haha.
Vanavond kan ook... Maar dan heb ik ook de energie niet meer denk :+

Jaa een planning maken helpt echt enorm.
Ik plan dan ook bijv schoonmaken.
Dus:

10:00 leren
12:00 opruimen
13:00 leren/afmaken
15:00 stal
18:00 koken
En dan heb ik vanaf 6 uur dus echt avond. Maar allee voor het avond eten plan ik zodat ik het ook echt doe.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:40

Ik plan mijn activiteiten per dag maar niet per uur. Dus wel dat ik dit, dit en dat moet doen maar niet wanneer die dag. Helpt echt heel erg.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:50

Ik heb een soort van planning in mijn hoofd en moet een planning opstellen van tegen wanneer ik welke opdracht af wil hebben.
Bij mij helpt dat absoluut niet, een planning en al helemaal niet wanneer ik opschrijf van hoe laat tot hoe laat ik wat ga doen... Mijn planning in mijn hoofd is eerder zoiets als 'ik ga vandaag dit afwerken'. Daar kan ik me tot op zekere hoogte wel aan houden, maar ook niet altijd. Heb ook al vaak gedacht: 'werk ik op de trein op weg naar mijn werk wel lekker even voor mijn opleiding', maar dat is er ngo maar 1 keer van gekomen ...
Soms is het ook wel in omgekeerde richting dat ik mij niet aan mijn planning houdt: ik wou tegen eind deze maand een opdracht helemaal afwerken (grote opdracht). Daar heb ik dan van gemaakt tegen eind deze week en uiteindelijk heb ik ze inmiddels helemaal afgemaakt.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:53

Ik vind het echt heel stoer dat jullie een volledige opleiding thuis doen! Ik ben in november begonnen met de TEFL cursus (Teachin English as a Foreign Language). In het begin ging het heel goed maar sinds december heb ik er al niets meer aan gedaan. Inmiddels heb ik de cursus op pauze gezet, en ik pak hem over een paar maanden weer op.

Het is vooral lastig omdat ik al een voltijd baan heb. Om daarnaast nog in het weekend of 's avonds bezig te zijn met een cursus vond ik wel veel. Over een paar maanden verhuizen we en dan zit ik het even zonder baan, dus dan ga ik in die tijd wel even flink knallen met de cursus. :j

Plannen kan ik trouwens heel goed, maar me er aan houden dus niet. :+ Tijdens mijn studie ging dat wel beter, maar dan heb je echt een harde deadline. Met deze cursus had ik alleen een einddatum dat ik de hele cursus af moest hebben. :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:51

Ik maak nu wel een planning met hoeveel uur ik ga leren, en ook wat ik in die tijd ongeveer wil gaan doen.
Ik ga nu beginnen met 2 uur in de week eraan werken, na 3 weken evalueren en hopelijk dan meer uur. Het klinkt weinig maar is voor mij best veel omdat ik lang niet naar school ben geweest en andere redenen (via pb). Maar mijn uiteindelijke plan is toewerken naar veel meer uren, en dan ook verschillende vakken (nu doe ik maar 1 vak).
Heb wel zin om weer te beginnen maar ook lastig denk ik om er echt voor te gaan zitten en eraan te werken.

Hebben jullie eigenlijk hulp bij je thuisstudie? Met misschien echt hulp van een docent (af en toe klassikale lessen/online) of doe je het echt helemaal zelf?
Ik kan wel hulp krijgen via de NHA site maar vind dat niet echt handig.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:40

Ik ga dan idd toch eens kijken naar een planning, maar dat is niet echt mijn sterkste kant haha.
Vandaag wil ik de eerste inzending gaan doen, spannend!
Eigelijk mag je 4 maanden over 1 module doen, maar heb nu in 2 dagen de eerste 2 hoofdstukken van de 10 al af.
Dus denk dat ik over 2 maanden wel de eerste examen doe.

Echt gericht planningen maken vind ik lastig. Zeker met een kleintje die zijn eigen planning heeft haha!

Logisch dat het dan lastig te combineren is Nissima. Het is toch een hele opgave erbij.
Ben nu nog fulltime huismama.
Maar vanaf binnenkort ga ik beginnen met stages lopen om weer ervaring op te doen.
En dan zal ik het ook lastiger gaan vinden denk...

Ik kan volgens mij ook idd online Hulp krijgen via LOI RubyRed.
Alleen nog niet echt uitgevonden Hoe haha.
Moet zeggen dat ik het Tot nu toe zonder hulp prima red!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:28

Ik kom me hier ook melden! Gisteren de eerste spullen ontvangen voor mijn studie, binnenhuisarchitectuur met een aangrenzend stuk hoe te starten als ZZP'er. De opleiding heet Eigen interieurontwerpbureau starten. Mijn schoonvader heeft een goedlopend eigen bedrijf in de projectstoffering, met name de vloeren. Mijn vriend werkt al jaren mee in dit bedrijf en het is de bedoeling dat hij het overneemt. Als ik mijn studie heb afgerond kan ik makkelijk samensmelten met het bedrijf en ook een eigen tak opzetten. Ik heb er een tijd lang over na gedacht maar heb besloten er toch voor te gaan :D

Mijn werk/studieplekje is weer in ere hersteld, laptop van mn vriend gedoneerd gekregen dus ik kan gaan beginnen! :=
Hopelijk gaat het allemaal een beetje vlot want ik lees veel narigheid over de LOI. Helaas is mijn leerpakket incompleet en heb ik nog geen tekenset mogen ontvangen, dus opdrachten kan ik nog niet maken tenzij ik zelf spullen ga kopen, maar dan heb ik straks alles dubbel en dat is ook weer niet te bedoeling.

We gaan het zien :=

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:48

RubyRed schreef:
Hebben jullie eigenlijk hulp bij je thuisstudie? Met misschien echt hulp van een docent (af en toe klassikale lessen/online) of doe je het echt helemaal zelf?

Contacten met docenten zitten er bij mij hoe dan ook bij. Dat hoort echt bij de opleiding. We hebben ook de mogelijkheid om te communiceren met medestudenten wat ik zo nu en dan al wel eens gedaan heb. En een aantal medestudenten heb ik ook al ontmoet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:00

Wij hebben tijdens de opleiding een stuk of tien praktijkdagen met docent en medestudenten dus. Verder kun je op een forum vragen stellen maar dat doe ik eigenlijk nooit :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:53

Angelique: is het nog gelukt met de eerste inzending?

Liesje: ondertussen alle spullen binnen of moet je nog steeds wachten?

Ik ben vandaag de week begonnen met een uurtje leren. Succes iedereen deze week!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:21

Ja! Uitslag binnen, kon 70 punten halen, en heb er 65 gehaald.
Voor 5 opdrachten een 10, de ander een 7 & een 8. Keurig dus!

Deze week is inzending 2 m'n doel :)

Hoop dat je je spullen al binnen hebt liesje!
Hier was LOI best snel gelukkig.

Jij ook succes RubyRed!
Ik leer hier ook niet gek veel uren achter elkaar.
Ook heel lang geen school gehad, en een concentratie van een goudvis.
Maar als je telkens even een uurtje mee pakt kom je al een heel eind!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:58

Mooie resultaten Angelique, proficiat!
Ik hoop in juni examen af te kunnen leggen van mijn eerste module. Nu bezig met de voorbereiding daarvan! Inmiddels wel een mooi en fijn aanbod gekregen vanuit mijn stageplek. Heb, na er een halve dag meegedraaid te hebben, de vraag gekregen of ik er niet wil gaan werken (weliswaar op vrijwillige basis).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:23

Proficiat Angelique!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 13:12

Wat goed Angelique!!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:57

Ik kom me melden. Ik ben deze week een HBO opleiding gestart bij NTI! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:54

Leuk, welke opleiding?

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:36

Oh ja, handig om te melden haha. Technische Bedrijfskunde!