Het scheiden van werk en prive, bereikbaarheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:14

Ik houd werk en prive heel graag gescheiden.

Enkel heb ik 2 vriendinnen waarmee ik werk, tja dat is natuurlijk een andere situatie.
Daar hebben we met zijn 3en een werkapp en verder hebben we een groepsapp met vriendinnen waar ze in zitten.

Verder waardeer ik het niet als 1 van de vertegenwoordigers of mijn baas mij "prive" appt op mijn vrije middag, weekend of in de avond met hun problemen waar ze tegen aan lopen :( . Ik antwoord dan gewoon ook niet.
Ik heb ze maar even duidelijk gemeld, dat als ze tegen problemen aanlopen deze naar mij toe moeten mailen, want dat is mijn "to do" box en dat mijn telefoon prive is en geen werktoestel. Daarbij ook mijn werktijden toegevoegd :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:14

Op vrije dagen: Ja ik neem telefoontjes dan aan van directe collega's of leidinggevende. Ze weten dat ik vrij ben, dus als ze bellen dan is het belangrijk. Dit geef ik zelf ook aan. De rest van de (onbekende) bellers laat ik gaan > als ze mijn voicemail inspreken bedenk ik hoe dringend het is, mogelijk sein ik een college in of pak ik het op als ik weer aan het werk ben.

Stappen: nee dit doe ik niet met collega's. Af en toe aan de bar als we voor het werk in een hotel zitten, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb nare ervaring met collega's die (teveel) drinken en gezien ik vooral met mannen werk, heb ik daar niet zo heel veel zin in.

Facebook: heb ik niet, dus ook geen collega's

Whatsapp: we hebben een groep voor dringende zaken, maar het laatste bericht heeft de datering van 1 januari met gelukkig nieuwjaar. Het is echt voor hele dringende zaken, dus medewerker ziek, als het pand in de fik staat bijvoorbeeld.

Privé onder werktijd hoe ik heel zelden, bel nooit privé ofzo. Als dat op het werk is, dan is het al buiten kantoortijden.
Voor de rest bekijk ik na 8 uur geen werkmail meer, als het dringend is, dan mogen ze mij een appje sturen of sms'en. Eén keer de fout gemaakt dat ik in bed lag en een hele frustrerende mail ontving, waar ik de hele nacht van wakker heb gelegen. Dat dus nooit weer. Meestal ben ik goed bereikbaar en soms denk ik ook laat maar lekker allemaal ik heb/ben vrij, bekijk het maar :D

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:17

Ik neem de telefoontjes ook aan, maar ik ga niet op m'n vrije dag aan het werk. We hebben een app groep voor werk maar daar word ook wel soms gezellig in gesproken. Stappen doe ik voor met m'n werkgeefster en haar vriend en mijn vriend. Dat is meer omdat de rest een tikje saai is geworden want vroeger stapte we elk weekend met z'n alle. En natuurlijk allemaal op Facebook haha.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:25

Whatsapp groepen van het werk. Tja. Heb daar een dubbele mening over.
Vindt het heel handig als een collega meld; Ik ben wat later / Ik ben ziek / Ik ruil mijn vrije dag met dan en dan. Ideaal en iedereen op de hoogte!
Gebeld worden wil ik niet op mijn vrije dag, alleen als het urgent is en ze ergens echt niet uitkomen en het niet tot morgen kan wachten. Maar dat komt gelukkig nooit voor.

Nu de andere kant, geen eigen ervaring maar wel die van mijn moeder:
Vind het persoonlijk al heel wat dat mijn moeder een smartphone heeft, laat staan whatsapp. (Ik wordt gestalkt met elke nieuwe smiley die ze tegen komt _O- )
Nu heeft ze dus ook een appgroep van het werk (werkt in de zorg). Nu vragen collega's wel eens of iemand een dienst kan ruilen. Geen probleem, maar vervolgens wordt er honderduit prive gebabbeld (over tante pleun haar nieuwe pup en de baby van het nichtje van het buurmeisje van de apothekersassistente, je snapt het wel :') ) in die groep, en heeft mijn moeder 100 ongelezen berichten.
Je snapt het wel, die begint niet eens te lezen en klikt gewoon weg, krijgt ze vervolgens van collega's te horen dat ze niet flexibel is want ze ruilt nooit haar dienst. Toen heeft mijn moeder even heel subtiel duidelijk gemaakt dat ze best haar dienst wil ruilen, maar dat ze haar dan maar moeten bellen. :Y)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:28

Ik heb een diensttelefoon en die neem ik niet mee als ik in m'n eigen tijd de deur uitga.
Als ik thuis (en vrij) ben en hem toevallig hoor, neem ik op.
Anders hebben ze pech.
Ik heb een buitendienstfunctie en werk ook veel thuis aan voorbereiding, verslaglegging en administratie. Dat is gewoon werktijd en binnen die tijd neem ik wel telefoon aan.
WhatsApp groepen heb ik met collega's alleen op mijn diensttelefoon, niks privé.
Mijn huidige leidinggevende heeft mijn privenummer niet en dat blijft ook zo.

Als de planners mij op mijn vrije dag nodig hebben voor overleg over de dagplanning van de dag erna, dan kan het zijn dat ze me niet bereiken kunnen.
Afhankelijk van wanneer ik zie dat ik een oproep gemist heb en van wie, bel ik wel terug op m'n vrije dag, of stel ik het uit tot mijn volgende werkdag.
Op Facebook heb ik maar 3 collega's, waarvan er 1 uit de vriendengroep kwam en ik toen hoorde dat zij aan de andere kant van het land ook voor dezelfde organisatie werkt als ik, is dus geen naaste collega.
Heb sowieso geen teamgenoten op Facebook.

Stappen doe ik niet met mijn collega's, daar heb ik geen behoefte aan.

maximuss

Re: Het scheiden van werk en prive, bereikbaarheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:31

Wat is werk en wat is privé ;-)... Ik ben 24/7 bereikbaar en woon praktisch op de kazerne. Collega's zijn ook gewoon vrienden.
Ik vind het prima zo :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:32

Ik ben net van baas gewisseld.

op mijn oude werk hadden we 2 whatsapp groepen, 1 met baas en 1 zonder. In de groep zonder zaten ook nog alle oud collega's die bij be-eindiging van dienstverband meteen uit de groep met baas verwijderd werden (logisch ook wel, dat was echt voor bedrijfsinfo). Ik was altijd dagelijks bereikbaar voor alle mogelijke vragen via whatsapp, mail en telefoon en ook op mijn thuisnummer. Op vrije dagen had ik mijn geluid meestal selectief uit staan (kan je bij een android instellen, je kan mensen in je telefoonboek aanmerken als favoriet en dan instellen dat alleen 'favoriete' contacten geluid geven en de rest stil). Mijn werk stond niet onder favorieten maar probeerde wel even terug te bellen als ik zag dat er gebeld was. Collega's had ik wel op FB, directie niet. Stappen deden we nooit.

Op mijn nieuwe werk werk ben ik alleen samen met de "baas". We appen veel ook over prive zaken en ook binnen en buiten werktijd (ben er pas net begonnen), heb haar en haar man op FB en we gaan (en gingen de laatste weken) regelmatig ff ergens wat drinken of eten.
We proberen wel elkaars vrije dagen te respecteren (als de een werkt is de ander vrij) maar aangezien er (nu nog) maar 1 agenda is moeten we weleens wat aan elkaar doorgeven als de ander net de agenda heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:37

Ts, misschien even een radical solution, nieuw telefoonnummer nemen, zeggen dat je alleen per mail bereikbaar bent want telefoon stuk(beeldscherm whatever) en dan gewoon niet meer in de appgroep gaan. Alles kunnen ze je ook per mail doorgeven en je huistelefoonnummer kun je echt gewoon prive houden. Ik vind je werkritme heel pittig, je weet nooit waar je aan toe bent, kunt altijd pas een week van te voren eventuele afspraken plannen en je werkgever wil wel heel veel controle over zijn werknemers hebben. Op Facebook mensen van je werk gewoon blokkeren (zien zij niet) en dan zien ze geen updates van jou.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:42

Mijn mobiel is "privé", Een handje vol collega's hebben dat nummer en dat is alleen voor geval van nood.
Als ik vrij ben, ben ik vrij en in principe niet bereikbaar.
Nu heb ik geen werk dat er levens vanaf hangen. Dus dat kan ook al schelen.

Op FB heb ik enkele collega's.
Wij hebben geen WA groep en gaan niet echt uit met elkaar.
Wel vorig jaar een keer een drankje gedaan met collega's en oud collega's, maar doe dit niet op regelmatige basis.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:43

Nemen jullie op je vrije dag(en) telefoontjes van je werk aan?
Ik ben marketeer bij een groot internationaal bedrijf en mijn werktijden zijn op zich al vrij ruim, ik werk toch wel regelmatig een paar uurtjes 's avonds of in het weekend. Als ik buiten werktijd (voor 8 uur 's ochtends, na 6 uur 's avonds of in het weekend) word gebeld is dat vaak een teken dat er iets is wat ook echt niet kan wachten tot de volgende werkdag. Moet er wel bij zeggen dat dat echt maar een paar keer per jaar is dat dat gebeurd.

Gaan jullie stappen met collega's
Max 2-3x per jaar, meer uitzondering dan regel. Het is ook niet zo dat je 'verplicht' bent mee te gaan, de mensen die zin hebben gaan mee, heb je geen zin of andere plannen dan is er niemand die daar een issue van maakt.

Die je uiteraard ook allemaal op facebook hebt?
Nee, enkel de collega's waar ik het op privé vlak ook goed mee kan vinden heb ik op Facebook.

Zitten jullie met je collega's in een whatsapp groep?
Nee, die hebben we niet, maar is voor ons ook niet zo nodig omdat iedereen op zijn eigen merken werkt en als ik ziek ben mijn collega's mijn werk toch niet op kunnen vangen.

Kan me best voorstellen dat het lastig is als je in een app groep zit waar je geen trek in hebt en regelmatig wordt gebeld, dat zou ik ook echt niet tof vinden :n Ik zou je vaste nummer in ieder geval niet geven. Als ze je willen bereiken kan dat op je mobiel, neem je je mobiel niet op dan bellen ze blijkbaar niet gelegen en dan is bellen op je huistelefoon dus ook niet nodig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:51

Ik heb een eigen zaak samen met mijn ex. Als hij mij belt betekend dat dat er echt een kort overleg o.i.d nodig is. Anders belt hij me namelijk niet. Dus neem ik altijd op. Ook op mijn vrije dag. De laatste keer dat hij me belde op de vrije dag was omdat een *%×%# een poging tot inbraak had gedaan en hij de zaak niet onbemand wilde laten als hij nieuwe ruitjes e.d ging kopen.

Maar met gasten, op twee uitzonderingen na, vermijd ik ieder contact in mijn eigen tijd. Wél op FB, maar mijn nummer krijgt niemand.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:56

ik zou ook geen huisnummer geven, dat is een geheimnummer en ze hebben gewoon pech. Als het me mobiel niet uitkomt neem ik ook niet op.
Een appgroep kun je ook dempen, dan hoor je iig de binnenkomende berichten niet, weet dat collega's en ik dat weleens deden op vrije dagen en dan kan je er oppervlakkig doorheen scrollen als je tijd hebt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:06

Ligt eraan. Ik heb 2 banen waar ik allebei parttime bij werk. Om het simpel te houden, hou ik het even bij "oude" werk en "huidge" werk.

Bij mijn oude werk was ik de bedrijfsleidster van een koeriersbedrijf en was ik 24/7 bereikbaar, stond doorgeschakeld vanaf de telefoon van mijn werkgever als hij in gesprek was oid. Toen ik op een gegeven moment ook echt op vrije dagen gebeld werd door vaste klanten en collega's, heb ik een privé telefoonnummer erbij genomen en liet ik mijn werktelefoon op zulke dagen en vakanties thuis. De mensen die me écht nodig hadden, konden me dan op dat nummer bereiken, maar had geen "last" van klanten die ik op dat moment toch niet zou kunnen helpen.
Had dat telefoonnummer als vanaf het begin dat ik een mobiel had en dat is door omstandigheden werktelefoon geworden, vandaar dat ik een privenr erbij nam. Normaal gesproken gaat dat natuurlijk andersom _O-. Bij vakanties ed van de baas kon ik echter niet mijn telefoon een dagje wegleggen, dus dan was ik wel altijd bereikbaar.

Omdat we daar vaak "alleen" aan het werk waren, hadden we eens in de zoveel maanden een avondje uit eten en wat drinken op kosten van de baas. Omdat we gewoon niet bij elkaar op kantoor zaten, je elkaar allen 's ochtends even snel zag en zo wel op de hoogte bleef van alles. De ene keer was het met de baas erbij, de andere keer was het met mij erbij en weer een andere keer met allebei of juist alleen de jongens onderling. Was ook een bedrijf met minder dan 20 man personeel, dus dan blijft het leuk. Snap dat dat met een groot bedrijf niet kan hoor. Daarvan zijn een aantal jongens echt goede vrienden van me geworden en eentje een ex :').

Op het huidige werk heb ik een aantal mensen op FB, maar ben erg zorgvuldig met wie ik accepteer en daarbij plaats ik bijna nooit wat op FB. Laatste is volgens mij van het voorjaar van 2016 :').
Stappen met collega's doe ik niet, heb er geen interesse in, zijn mijn mensen gewoon niet en daarbij is mijn sociale leven eigenlijk al te druk en vol. Lekker kletsen over hoe het weekend is geweest of wat de plannen zijn doe ik uiteraard wel. Het is een giga groot bedrijf meer meer dan 350 werknemers en als ik heel eerlijk ben, ken ik ik 1/3 denk ik nieteens van naam. Ook is er constant verloop van personeel en de sfeer is over het algemeen gewoon heel anders dan in het oude bedrijf. Jaarlijkse kerstborrel ga ik wel naar toe, mits ik kan. Ga er geen dingen voor afzeggen, maar als ik vrij ben, ga ik absoluut. Is meestal wel heel erg leuk, hangt dan ook een totaal ander sfeertje dan tijdens kantooruren.

Whatsapp groep hebben we niet, maar is ook niet nodig. Teveel "kampjes" met verschillende werkzaamheden, dus dat zou niet zo handig zijn.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 08-02-17 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:08

Nemen jullie op je vrije dag(en) telefoontjes van je werk aan?
Nee, lees wel mijn whatsapp voor als er iets belangrijks is
Gaan jullie stappen met collega's, die je uiteraard ook allemaal op facebook hebt?
Ik heb 2 collega's we gaan weleens lunchen, maar niet stappen
Zitten jullie met je collega's in een whatsapp groep?
Ja, maar die wordt al tijden niet gebruikt
Ik merk dat ik moeite heb met het vinden van een balans tussen goed werknemerschap en het hebben van een privé leven. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Ik probeer werk ook echt daar te laten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:12

Ik werk voor mezelf en ben alleen niet s,nachts te bereiken. Overdag en als ik weg ben kunnen mensen mij bellen of een bericht sturen. Vaak vragen ze eerst in een bericht of ze me mogen bellen. Ik werk ook veel via messenger als het niet kan wachten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:20

Ik werk in een bioscoop waar ik evenementen organiseer. Zelf zijn mijn werkdagen behoorlijk standaard (9u30-17u werken) met regelmatig wel een weekenddag of avond werken erbij. Maar het betekent wel dat veel van mijn collega's werken van 12u30-00u30 en ik dus vaak 's avonds laat of in het weekend werktelefoontjes krijg. Ik vind het absoluut niet erg, want het hoort bij mijn werk. Als een van de evenementen die ik georganiseerd heb 's avonds plaatsvinden of 's ochtends vroeg, en ik krijg dan ook telefoon erover, moet ik nu eenmaal beschikbaar zijn. Het gebeurt ook regelmatig dat ik om 5u30 's ochtends of 23u 's avonds telefoon krijg, maar dat vind ik niet erg. Ik vind het maar normaal dat ik beschikbaar ben tijdens mijn eigen evenementen, ookal ben ik er zelf niet :)

In het weekend check ik vaak iedere dag snel mijn mails en verwijder ik nutteloze mails en beantwoord ik soms wel eens een mailtje. Maar wederom omdat onze bioscoop 7 dagen geopend is en ik dus collega's hebben die alleen in het weekend werken, en het stom is als ze 2 dagen op antwoord moeten wachten. Maar echt zwaar werk ga ik tijdens mijn vrije dagen niet verrichten. Hooguit een snelle vraag beantwoorden.

Privé-dingen op het werk probeer ik wel te beperken. Ik ga altijd naar buiten als ik privé-telefoontjes krijg, bijvoorbeeld. En ik kan het goed vinden met mijn collega's, maar het is nou ook niet dat ik hen mijn hele leven ga vertellen of met hen op café ga.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:21

Ik word in principe nooit gebeld, als dat wel zo is, dan neem ik zeker op want dan is het belangrijk.
Ik heb een aantal collega's op fb, geen whatsapp groep. Heb wel van een aantal collega's het telefoonnummer ivm bereikbaarheidsdiensten die we dan samen gedraaid hebben, maar die gebruik ik verder niet buiten die diensten.
We hebben eens in de zoveel tijd een borrel met collega's, verder ga ik niet echt stappen oid, sowieso al niet. Maar zou er ook totaal geen problemen mee hebben om dat wel te doen, ik vind dat je prima vriendschappen kan hebben op het werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:38

Mijn vorige baan was vreselijk.. ze hadden een faceboomgroep waarin je diensten kon ruilen en ook in de appgroep werden die diensten aangeboden. Als je extra wou werken moest je wel die 2 hebben dus.. werk belde ook bijna dagelijks of je eerder kon beginnen/ dagen kon werken.. vreselijk. :/

Nu heel releaxed. We appen elkaar (4 mannen en ik) over werkzaken gewoon buiten werktijd maar reageren doen we alleen als we zin hebben. Voor belangrijke zaken hup ik altijd even binnen bij het werk of heb ik 1 collega die ik midden in de nacht mag wakker maken. :-) werkt heel fijn: toch collega's, maar er wel voor elkaar zijn.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:45

Ik ben eigenlijk 24/7 bereikbaar als het om werk gaat.
Wellicht is het wat overdreven maar ik werk graag en als ze me nodig hebben zorg ik ervoor dat ik er sta.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan in wat voor sector je werkt.
Ik werkte voorheen bij boeren, dat is heel anders.
Met lange dagen maakte ze een bed voor me klaar en sliep ik er.
Je eet er mee en drinkt in het weekend na werktijd een biertje met elkaar, zo gaat dat hier.

Het verschilt gewoon per persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:45

Ik werk niet meer in loondienst ondertussen maar toen ik dat nog wel deed was het heel afhankelijk van mijn bui. Bellen op mijn vrije dagen konden ze best proberen, maar of ik opnam lag er maar net aan. Vaak was de vraag of ik in wilde vallen oid, en omdat ik enorm veel moeite heb met nee zeggen heb ik gelijk aangegeven dat ik niet op zou nemen als ik druk was en dus niet kon werken.

Bij mijn eerste werkgever had ik een ontzettend hechte band met een paar van mijn collega's, we gingen elke week samen stappen en ruilden onze diensten zo dat we zo vaak mogelijk samen konden werken. Uiteindelijk best vervelend af en toe, want het wordt toch wel een beetje een interne strijd als een van je collega's om 9 uur belt dat hij z'n dienst vanaf 1 uur niet kan draaien omdat hij ziek is (maar eigenlijk dus een enorme kater heeft omdat hij gister nogal hard van stapel liep).
Daarna heb ik heel bewust alles op een afstandje gehouden. M'n telefoonnummer stond wel gewoon op de bellijst maar heb altijd gevragen of ik gesms't kon worden ipv gebeld en ik werkte al zo veel uren dat invallen voor een avond niet zo veel zin had. Ik heb maar 1 collega op Facebook van die werkplek en ik zat ook niet in een appgroep ofzo.

Ik denk dat het heel afhankelijk is van de sfeer binnen het bedrijf. Als er een heel informele sfeer hangt en het is heel normaal dat iedereen hecht met elkaar omgaat kan ik me wel voorstellen dat het gek is als iemand daar heel veel afstand van neemt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:51

Ik ben daar niet streng in dus bij mij loopt dat best door elkaar heen. Wel probeer ik nu echt geen contact te hebben met cliënten op mijn vrije dagen, maar dat komt niet altijd zo uit. Ik erger me er totaal niet aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:57

Er is niet een hele strikte lijn. Ik heb collega's ook op Facebook, we zitten in een groepsapp en ik neem op vrije dagen of in de avond de telefoon ook op.
Maar het is ook mogelijk om je laptop lekker dicht te klappen en je telefoon uit te zetten.

Maar ik heb geen 9 to 5 job...het loopt soms door elkaar. Geeft niets want het werk is leuk en het hoort er nu eenmaal bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:57

Ik neem mn telefoon wel op als mn werk belt in mn vrije tijd. Dan is het over het algemeen wel echt spoedeisend, het gebeurt bijna nooit dat ze bellen.

Ik app ook met mn collega's en we hebben een 'wie is de mol' pool en groepsapp :+

We gaan ook regelmatig uit eten met wat collega's en weten ook best veel van elkaar :j mijn directe collega's zijn heel gezellig en daar heb ik dan ook het meeste contact mee, iets verder weg collega's waar ik niet veel mee heb hoef ik geen intensief contact mee en ik geloof dat dat wel wederzijds is :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:16

Ik werk in de schoonmaak en heb 2 bazinnen. Als ze bellen voorspelt het meestal niet veel goeds en neem dan liever niet op. :o Maar meestal doe ik dat wel. Ik ben vrij in het weekend en neem dan liever niet op, wil niets met mijn werk te maken hebben dan. We hebben een appgroep voor belangrijke mededelingen. Ik heb een paar collega's op FB maar ga er buiten werktijd nooit mee om. Behalve werk etentjes ga ik ook niet met ze uit, geen behoefte aan, ze zijn niet mijn slag mensen. Heb 1 collega waar ik bijna altijd mee werk en wij appen en bellen wel privé maar daar ontkom je bijna niet aan als je alle uren samenwerkt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:21

Voorheen werkte ik in een dierenspeciaalzaak, gestart toen ik 18 was, veel tijdelijke werknemers daar waren van mijn leeftijd, en een groot deel van mijn beste vrienden heb ik daar leren kennen, we gingen dan ook iedere weekend samen gaan stappen. Nu zijn we ruim 10 jaar verder, werkt er niemand nog daar, maar zijn we met een groepje van 4 koppels, waarvan een koppel elkaar daar leren kennen heeft, ik er gewerkt heb, en de vrouw van nog een koppel er ook gewerkt heeft :D

Nu werk ik sinds een jaartje in een bureaujob, ik heb bijna iedereen ook op facebook (we zitten met een stuk of 10-11 op bureau, de bazen hebben ik niet op FB, maar bijna alle andere collega's wel)
Totnutoe enkel "uit" geweest op de bedrijfsfeestjes, maar als ze me uitnodigen voor een borrel laat ik het zeker niet.
Een iemand gaat vaak wel al mee met onze hondenwandelingen, dat is wel leuk :)

Ik neem trouwens de telefoon wel op, als ze al bellen is het omdat het iets dringends is, die 5 minuten verstoren mijn dag absoluut niet ...