Ligt eraan. Ik heb 2 banen waar ik allebei parttime bij werk. Om het simpel te houden, hou ik het even bij "oude" werk en "huidge" werk.
Bij mijn oude werk was ik de bedrijfsleidster van een koeriersbedrijf en was ik 24/7 bereikbaar, stond doorgeschakeld vanaf de telefoon van mijn werkgever als hij in gesprek was oid. Toen ik op een gegeven moment ook echt op vrije dagen gebeld werd door vaste klanten en collega's, heb ik een privé telefoonnummer erbij genomen en liet ik mijn werktelefoon op zulke dagen en vakanties thuis. De mensen die me écht nodig hadden, konden me dan op dat nummer bereiken, maar had geen "last" van klanten die ik op dat moment toch niet zou kunnen helpen.
Had dat telefoonnummer als vanaf het begin dat ik een mobiel had en dat is door omstandigheden werktelefoon geworden, vandaar dat ik een privenr erbij nam. Normaal gesproken gaat dat natuurlijk andersom
. Bij vakanties ed van de baas kon ik echter niet mijn telefoon een dagje wegleggen, dus dan was ik wel altijd bereikbaar.
Omdat we daar vaak "alleen" aan het werk waren, hadden we eens in de zoveel maanden een avondje uit eten en wat drinken op kosten van de baas. Omdat we gewoon niet bij elkaar op kantoor zaten, je elkaar allen 's ochtends even snel zag en zo wel op de hoogte bleef van alles. De ene keer was het met de baas erbij, de andere keer was het met mij erbij en weer een andere keer met allebei of juist alleen de jongens onderling. Was ook een bedrijf met minder dan 20 man personeel, dus dan blijft het leuk. Snap dat dat met een groot bedrijf niet kan hoor. Daarvan zijn een aantal jongens echt goede vrienden van me geworden en eentje een ex
.
Op het huidige werk heb ik een aantal mensen op FB, maar ben erg zorgvuldig met wie ik accepteer en daarbij plaats ik bijna nooit wat op FB. Laatste is volgens mij van het voorjaar van 2016
.
Stappen met collega's doe ik niet, heb er geen interesse in, zijn mijn mensen gewoon niet en daarbij is mijn sociale leven eigenlijk al te druk en vol. Lekker kletsen over hoe het weekend is geweest of wat de plannen zijn doe ik uiteraard wel. Het is een giga groot bedrijf meer meer dan 350 werknemers en als ik heel eerlijk ben, ken ik ik 1/3 denk ik nieteens van naam. Ook is er constant verloop van personeel en de sfeer is over het algemeen gewoon heel anders dan in het oude bedrijf. Jaarlijkse kerstborrel ga ik wel naar toe, mits ik kan. Ga er geen dingen voor afzeggen, maar als ik vrij ben, ga ik absoluut. Is meestal wel heel erg leuk, hangt dan ook een totaal ander sfeertje dan tijdens kantooruren.
Whatsapp groep hebben we niet, maar is ook niet nodig. Teveel "kampjes" met verschillende werkzaamheden, dus dat zou niet zo handig zijn.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 08-02-17 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt