Oproep open peiling voor fructaan index app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:09

Ik mag hopen niet bij jou thuis in je paarden boekhouding voor de hobby :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:11

ikke schreef:
bruintje123 schreef:
Het plan is goed.
Maar ik denk ook snel te duur voor veel mensen.

Die mensen mogen dan een weekje met mij meelopen; krijgen ze opeens een heel ander besef van "duur".

Natuurlijk, mensen die na moeten denken over elke euro die ze uitgeven hebben er echt wat aan om te kijken bij iemand die wel veel binnen haalt en weer uitgeeft :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:19

bruintje123 schreef:
Ik mag hopen niet bij jou thuis in je paarden boekhouding voor de hobby :')

Nee, gelukkig niet maar Bokt is er wel volledig afhankelijk van, net als de rest van de wereld.
En dat allemaal voor 4,5 cent per kWh.

Azmay schreef:
ikke schreef:
Die mensen mogen dan een weekje met mij meelopen; krijgen ze opeens een heel ander besef van "duur".

Natuurlijk, mensen die na moeten denken over elke euro die ze uitgeven hebben er echt wat aan om te kijken bij iemand die wel veel binnen haalt en weer uitgeeft :o

Die mensen zouden dan een veel beter inzicht krijgen in waar het werkelijk om draait, in plaats van de waan van de dag. Als je ECHT elke Euro twee keer om moet draaien, be my guest, ik weet nog wel een paar honderd euro per maand te liggen, maar dan moet je wel je hokje weg durven gooien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:27

ikke schreef:
Maar wat is de inkoopprijs van dat weerstation? 10 euro? Laat zo'n extra funktie op het station nou ook 10 euro kosten, sjonge.......

Kosten zitten niet in apparatuur maar in datatransmissie. Op welke manier wil je je data beschikbaar krijgen? Via bluetooth is het bereik bepekt, Wireless LAN (WiFi) is niet heel veel beter en via GSM is data op deze schaal niet gratis

Dan heb je het waarschijnlijk over de materiaalkosten. Het is geen kwestie van twee apparaten aan elkaar tapen he :+
Een stukje plastic is niet duur, maar een spuitgietmal, voor een stukje plastic, die kan tienduizend euro kosten als het niet meer is. En dan heb je de kosten voor het ontwerp er nog niet bij geteld.. als een constructeur er een jaar lang aan werkt, á 70 euro per uur, reken maar uit.
En als je dan een kleine oplage hebt, dan kun je je voorstellen dat alleen dat plastic bakje al enorm duur wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:45

8nnemiek schreef:
ikke schreef:
Maar wat is de inkoopprijs van dat weerstation? 10 euro? Laat zo'n extra funktie op het station nou ook 10 euro kosten, sjonge.......

Kosten zitten niet in apparatuur maar in datatransmissie. Op welke manier wil je je data beschikbaar krijgen? Via bluetooth is het bereik bepekt, Wireless LAN (WiFi) is niet heel veel beter en via GSM is data op deze schaal niet gratis

Dan heb je het waarschijnlijk over de materiaalkosten. Het is geen kwestie van twee apparaten aan elkaar tapen he :+
Een stukje plastic is niet duur, maar een spuitgietmal, voor een stukje plastic, die kan tienduizend euro kosten als het niet meer is. En dan heb je de kosten voor het ontwerp er nog niet bij geteld.. als een constructeur er een jaar lang aan werkt, á 70 euro per uur, reken maar uit.
En als je dan een kleine oplage hebt, dan kun je je voorstellen dat alleen dat plastic bakje al enorm duur wordt.

Joh, die weerstationnetjes gaan per 100.000 tegelijk de deur uit. Kosten zijn nihil. Inkoop voor Gamma en co: 10 euro; echt, duurder is dat spul niet.

Ik denk niet dat je hiervoor speciaal spul moet gaan fabriceren om het in te bouwen. Er is genoeg standaardspul in de markt verkrijgbaar om dit setje in te bouwen. Kost ook geen drol.
Uitdaging zit 'm echt in de uitvoering ervan. Juiste keuzes maken; weten wat er te koop is.