Zou je nog studiefinanciering of iets dergelijks kunnen krijgen? Want behalve op zaterdag is het echt niet te doen er naast te werken. Ik heb in het eerste blok twee dagen per week gewerkt maar daar ben ik heel gauw van teruggekomen.. Dat was echt te druk.. en qua rooster kwam het op een gegeven moment echt niet meer uit.
In het eerste jaar heb je zo'n 23 contacturen per week. We hadden vaak een dag per week geen les. Maar deze dag heb je echt nodig voor studie. Daarnaast heb je dagen van 9.00-18.00, maar ook dagen van bijv. 11.00-13.00. Soms heb je tussenuren, maar deze kun je goed gebruiken om te oefenen voor de praktijkvakken of om even wat te eten etc. Je rooster is wel elke week anders. Je weet het rooster wel voor 10 weken vooruit, maar elke week zijn de lessen qua tijd en dag anders ingepland. Dit vind ik zelf een van de mindere dingen van de Hogeschool Utrecht. Je kan dan heel slecht andere dingen buiten school plannen en de regelmaat is wat weg.. O ja, en vakantie is, net zoals op de universiteit, alleen kerst en zomer. Dat was voor sommige mensen even slikken
Jaar 2 schijnt het drukst en heftigst te zijn en je hebt dan iets meer contacturen ook. In jaar 3 en 4 loop je veel stage dus moet je rekening houden met volle weken en langere dagen.
Verder is het wel redelijk geregeld. Er kunnen zeker dingen beter, maar het is geen hele chaos enzo. Eigenlijk afgelopen jaar 1 vak gehad dat minder geregeld was. De rest was wel redelijk tot goed geregeld. Alleen qua rooster dus minder dat het zo wisselt per week en ze hebben de neiging om sommige blokken heeeel druk te maken en dan volgende blok weer heel rustig. Daar zou wat mij betreft meer balans in mogen zitten.. Maar goed dat is voor mij geen onoverkomelijk punt verder. Alleen irritant haha.
Je schrijft dat je wat moeite hebt met prikkelverwerking. Dit zou ik dan aangeven bij je studieloopbaanbegeleider en bij de decaan. Hier zijn eventueel voorzieningen voor aan te vragen. (Het onbelemmerd studeren voor studenten met een omstandigheid). Je moet in je eerste jaar 50 van de 60 studiepunten halen anders moet je van de opleiding af en mag je niet meer terugkomen. Als je de omstandigheid meldt en je zou hierdoor niet voldoende punten halen dan kunnen ze je extra tijd geven om de overige punten in jaar 2 te halen. (Een van de voorzieningen die mogelijk is voor studenten met een omstandigheid) ik heb hier zelf ervaring mee ivm persoonlijke omstandigheden. (Voor eventuele vragen hierover graag via pb)
Nou weer een hele lap tekst haha.
hoef ik weer minder te typen
. Ik ben ook niet heel actief aan het kijken maar het blijft constant door m'n hoofd spoken. Op m'n werk (particulier opticien) lopen we er ook dagelijks tegen aan dat er een te kort aan is waardoor het ook wat blijft rondspoken.
. Ga je BBL of BOL doen? Versneld, regulier?
.
ik ben al 16 jaar afgestudeerd)