Paardenkleding, wat wil bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:52

Ik zou ook gaan voor een betaalbare rijbroek van een rekbare maar stevige stof met hoge taille en kunstleren zitvlak die iets langer is dan de gemiddelde rijbroek :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:01

High waisted rijbroeken! De meeste zijn voor mijn gevoel laag en dat zakt erg af. De weinige high waisted broeken zitten vaak gelijk weer érg strak om het middel. (en ik ben echt niet dik)

Qua shirtjes houd ik van kleurtjes die ik kan matchen met mijn dekjes. Felle kleuren vind ik tof :D

NynkeMarit

Re: Paardenkleding, wat wil bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:07

Je hebt tegenwoordig geloof ik ook rijbroeken met zakken ergens halverwege het bovenbeen! Ideaal lijkt me om telefoons ed in te bewaren zonder dat ze in je heup prikken :j heb ze nog niet in Nederland gezien volgens mij.
Water en winddichte jassen voor onder de 150 euro :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:18

Ik zou me richten op goede functionele kleding

kleding voor de winter die echt warm is, al dan niet met externe verwarming etc
wind,waterdicht en ademend.

Maten die verder gaan dan l dus xl,xxl en het daar bij passende comfort in de breedte zonder dat het hobbezakken worden.Zo ook lengte maten en maten voor korte mensen. Dit geldt ook voor sokken, heerlijk als je een paar sokken treft die niet je benen afknellen wel en warm zijn maar ook niet te dik zodat je niet meer in je schoenen past.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:19

Jackytje schreef:
Rijbroeken voor kleine en lange mensen. Geloof me, het is knap lastig om geschikte broeken te vinden als je 1m50 bent.. Meestal een km te lang :+

Dit! Ik ben 1.82 en plak die te lange km van jou maar aan mijn rijbroek. Zijn we blij :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:50

Alle rijbroeken van nu zijn zeg maar gemaakt voor een vrouw van gemiddelde lengte die dunne sprietjes hebben als benen en geen kont. Ik ben kort en heb nogal veel kont en stevige benen. Ik zou er dus heel blij mee zijn als er eindelijk eens lengtematen worden ingevoerd. Daarnaast rijlaarzen met een bredere kuit maat die niet al te hoog zijn.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:19

NynkeMarit schreef:
Je hebt tegenwoordig geloof ik ook rijbroeken met zakken ergens halverwege het bovenbeen! Ideaal lijkt me om telefoons ed in te bewaren zonder dat ze in je heup prikken :j heb ze nog niet in Nederland gezien volgens mij.

Zoiets?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:25

Ik wil echt geen zakken bij mijn bovenbenen. Wat denk je dat er gebeurd als je van je paard valt? Als je neer komt met die spullen aan je lijf raak je daardoor extra gewond omdat die spullen nergens heen kunnen behalve je lijf in...

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:35

Ik zou graag de rijbroeken met klittenband aan de onderkant terugwillen, ik kan ze bijna nergens meer vinden

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:38

Geen bling of andere opvallende opdrukken.

Rijbroek met steekzakken. Niet van die kleine frut zakjes.
En voor de veiligheid ben ik niet bang, sleutels er in stoppen is dom.
Maar een telefoon bij kunnen hebben is wel fijn. Gaat hij kapot, ja dat is dan maar zo. Niets bij hebben is ook niet fijn.

En dat de maten ook eens kloppen met maten van gewone kleding.
Rijbroeken lijken altijd kleiner te vallen. Online durf ik zo niets meer te kopen.

Bodywarmers enz niet va n 80 euro.
25 de max.
En dan lekker dun stof, niet meteen een winterjas zonder mouwen.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:42

Rijbroeken voor vrouwen met rondingen. Deze zijn altijd lastig te vinden. Als ze dan op de bovenbenen en kont passen zijn ze vaak te lang of op de kuit weer veel te wijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:45

svb16 schreef:
Rijbroeken voor vrouwen met rondingen. Deze zijn altijd lastig te vinden. Als ze dan op de bovenbenen en kont passen zijn ze vaak te lang of op de kuit weer veel te wijd.

Ik ben iemand die meer buik heeft.
Past het daar zit het vaak bij de kont en benen weer te los.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:51

Maeve schreef:
Lange rijbroeken met lekker veel stretch, ipv die stugge stoffen van tegenwoordig. En alsjeblieft wat betaalbaarder!

Dit vooral ja!!!
Rijbroeken met veel stretch en betaalbaar! Moet toch kunnen voor max. 50€?!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:51

bruintje123 schreef:
Geen bling of andere opvallende opdrukken.

Rijbroek met steekzakken. Niet van die kleine frut zakjes.
En voor de veiligheid ben ik niet bang, sleutels er in stoppen is dom.
Maar een telefoon bij kunnen hebben is wel fijn. Gaat hij kapot, ja dat is dan maar zo. Niets bij hebben is ook niet fijn.

En dat de maten ook eens kloppen met maten van gewone kleding.
Rijbroeken lijken altijd kleiner te vallen. Online durf ik zo niets meer te kopen.

Bodywarmers enz niet va n 80 euro.
25 de max.
En dan lekker dun stof, niet meteen een winterjas zonder mouwen.

Heb mijn telefoon liever in mijn jaszak als mijn broek om die hierboven al genoemde reden.
Dunne bodywarmer in de zomer kan ook :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:53

Nu koop ik niet echt paardenkleding maar dat komt voor namelijk door de prijs. Shirtjes van 35/40 euro of duurder wil ik niet uitgeven aan iets wat ik alleen maar naar de paarden draag. Zelfde met vesten end. Meestal eindige mijn oude "goede" kleren op de stapel voor de paardenkleding.

Dus simpele goede gevormde shirtjes onder de 25 euro. Ik zou dan zelf liever richting een sport shirtje gaan dus luchtig en licht. Niet teveel poespas het is maar voor bij de paarden.
Rijbroeken ook graag onder de 100 euro. Ook hele doorsnee kleuren, zwart, grijs eventueel donkerblauw. Maar geen gekke kleuren voor rijbroek en al helemaal geen printje erop. Inderdaad zoals veel genoemd wel goede zakken erin voor de telefoon die wil ik wel bij de hand kunnen hebben als ik een buitenrit maak en in de zomer geen jas aan dus dan in de broekzak.
Voor de rest stoort het met toch wel dat rijbroek maten klein vallen. Waar je normaal een 38 hebt heb je in de paardenwereld bijna een 42 nodig. Dus als ze de maten ook eens kloppend maken is dat ook heel prettig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:55

Jaszak of bodywarmer kan ook. Dus ook daar, goede zakken.
Maar dan wel met drukkoop of rits. Ik vind het daar meer in wiebelen.

Maar ik sta dan ook weer stallen te mesten of de wei aan het doen met diezelfde broek en heb dan als het wat fijner weer is geen bodywarmer aan.
En toch graag de telefoon op zak.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:01

Een shirtje of hemdje waar je in de zomer je mobiel in kan doen. Bijvoorbeeld bij wielrenshirts heb je van die zakken op de achterkant. In de zomer kan ik namelijk mijn mobiel nergens kwijt en ik vind het fijn om hem bij me te hebben als ik alleen in de bak ben. In mijn broek vind ik niet prettig.

Verder koop ik geen bovenkleding in de ruitershop want ik vind het veel te duur.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:09

Ik vind jodphur rijbroeken erg fijn, maar daar is vaak weinig keus in als de winkel het al heeft...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:22

Oh en van die dunne vestjes met ritsen bij de zakken! Ik snap vesten bij de paarden zonder ritsen bij de zakken niet zo goed, als ik er iets in doe valt het eruit? :roll:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:49

Broeken in lengtemaat en grote maat. Ik ben iets dikker en heb lange benen, dat bestaat nu niet. En dan ook graag betaalbaar, dus geen 150+.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:51

Broeken met zakken waar meer in past dan een aansteker zou al wel prettig zijn ja :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:00

mavantos schreef:
Oh en van die dunne vestjes met ritsen bij de zakken! Ik snap vesten bij de paarden zonder ritsen bij de zakken niet zo goed, als ik er iets in doe valt het eruit? :roll:

Reporters vest, zoveel zakken als je wil en allemaal rits of klittenband. Die dingen worden meer bij hengelsport/jacht/etc. gebruikt, maar zijn handig bij allerlei buiten dingen waar losse tassen niet kunnen en je in je gewone kleding zakken te kort komt.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:28

Siersma schreef:
Broeken in lengtemaat en grote maat. Ik ben iets dikker en heb lange benen, dat bestaat nu niet. En dan ook graag betaalbaar, dus geen 150+.

Azmay schreef:
Broeken met zakken waar meer in past dan een aansteker zou al wel prettig zijn ja :j

Dat en dan ook nog zonder tierelatijn zoals blingbling of silicone/ leren zit..

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:46

Ik heb nog een voorraadje eurostar sprint broeken liggen, want ik heb ingeslagen vlak voor ze uit de handel gingen. Die broeken zijn voor mij de hemel: goede stevige stof, geen plakzitvlak en bovenal een hoge taille! Aangezien deze broeken heerlijk lang meegaan zal ik nog wel even goed zitten, maar ik maak me nu al druk over het moment dat ik nieuwe moet hebben |(
Verder overhemden en truien die daar mooi overheen kunnen. Wederom graag wat getailleerd, zo kan ik mijn eigen houding beter beoordelen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:23

Geen bling, geen roze: dat is er al genoeg. Ook geen logo met een paard erop, ik weet ook zonder plaatje wel welk soort dier ik moet hebben.
Goed ademende shirts die niet te nauw aansluiten.
Luchtige paardrijbroeken voor de zomer.
Fijne ondershirts met bijpassende fleecetrui voor de winter.
Niet verschuivende, of opkruipende onderbroeken.