Zakelijke social media

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 04:01

Heb je wel een website?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 04:59

Ik heb een pedicure praktijk. Wel een website maar daar is ook al jaren niks meer aan gedaan. Ziet er nog wel goed uit maar meer algemeen. Mensen komen via via. En blijkbaar werkt dat ook nog steeds.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 05:32

Maar dat lijkt me ook meer logisch dan dat je een product verkoopt.
Ik ga ook altijd naar een praktijk/plek welke ik of tegen aanloop, of via via van hoor.

Ik verkoop bijv. kaarsen en bad producten en heb geen eigen winkel. Dan heb ik toch echt FB/internet nodig om mensen te laten weten dat ik besta. :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:44

Het verschilt zo enorm per branche, strekking van het bedrijf en ook vooral de regio. In de randstad zou een pedicure zonder website of fb bijvoorbeeld al moeilijker aan klanten komen imo, als ik op zoek ga naar dat soort plekken loopt dat via Google en zoek ik recensies op. Via via is nog steeds een van de beste reclame-manieren, maar echt nieuwe klanten daarmee aantrekken is lastig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:54

Ik werk als tekstschrijver en dan vooral webteksten, dan is een eigen website ook vrij belangrijk :D Social media heb ik wel, maar pas sinds kort doe ik daar iets meer mee. Ik vergat het vaak ook 'n beetje, te druk met andere dingen.

Maar inderdaad, het is heel afhankelijk van je branche en regio. En ook van hoe je zelf bent, denk ik. Ik ben minder goed in netwerken en gezellige kletspraatjes houden, dus voor mij is online marketing veel prettiger. Mijn vriend is juist wél sterk in contact maken met mensen, hij zou veel makkelijker dan ik klanten kunnen vinden via borrels en meetings, en zo.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:14

Het een sluit het ander niet uit.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:03

Emmaa ik zit in de randstad en nieuwe klanten komen vanzelf. Toen ik aan het opstarten was sprak ik met een kapper uit Australië hij werkte bij de secret salon. Een salon op een onmogelijke locatie, waar je alleen op uitnodiging terecht kon. Eenmaal binnen werd je door de beste kappers geholpen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:07

Ik beheer social media (Facebook) voor mijn eigen onderneming (al is dat voornamelijk alleen af en toe een plaatje posten), maar ook voor een (hele hele hele) grote onderneming voor m'n werk (Facebook en Instagram). Nu heb ik wel een specifieke doelgroep (kids) maar als ik iemand kan helpen, geef maar een gil. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:16

Misschien weten mensen dat. Ik heb een fb pagina voor mijn fotografie. Echter wordt niets meer doorgelinkt naar persoonlijke fb pagina's als je iemand in berichten tagt!? Echt stront vervelend.

Is het met andere bedrijfsfbpagina's nog wel mogelijk? Of is er een weg omheen

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:51

Zelf gebruik ik Fb en Instagram voor de fotografie. Voor mijn werk ook Fb. Het hangt heel erg van je doelgroep af, of het wel/niet zinvol is. Facebook vind ik voor de fotografie een ontzettend krachtig en waardevol medium om mensen te bereiken.

Gianti schreef:
Misschien weten mensen dat. Ik heb een fb pagina voor mijn fotografie. Echter wordt niets meer doorgelinkt naar persoonlijke fb pagina's als je iemand in berichten tagt!? Echt stront vervelend. Is het met andere bedrijfsfbpagina's nog wel mogelijk? Of is er een weg omheen

Met bedrijfspagina's is het lastig om mensen te taggen. Dit hangt van hun eigen instellingen af. Soms als je met de betreffende personen bevriend bent, gaat het alweer een stuk makkelijker. Het taggen van een pagina, is ook weer een verhaal apart. Ik ben er achter gekomen dat dit wel kan vanaf een pc of tablet, maar weer niet vanaf een mobieltje. En zo zijn er meer heel vervelende eigenschappen van Facebook. Ook de verschillende apps (android/apple) hebben weer andere (on)mogelijkheden t.o.v. de bv. de website. Soms héél irritant!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:10

Ik lees even mee. Ik gebruik youtube en facebook en ik kan er geen k*nt van XD Ik merk echt dat ik er onwijs veel tijd in heb zitten, maar nog niet uit kan halen wat ik zou willen. Ik zit te denken aan instagram, maar ben bang dat ik dan veel te veel tijd kwijt ga zijn aan de social media.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:04

Alicia2u schreef:
Ik lees even mee. Ik gebruik youtube en facebook en ik kan er geen k*nt van XD Ik merk echt dat ik er onwijs veel tijd in heb zitten, maar nog niet uit kan halen wat ik zou willen. Ik zit te denken aan instagram, maar ben bang dat ik dan veel te veel tijd kwijt ga zijn aan de social media.

Social Media betekent netwerken: dat kost gewoon tijd. Het opbouwen van een netwerk.

@gianti: ik heb een persoonlijke FB account en een zakelijke 'persoonlijke' account (Sandr HippoLogic). Met die laatste heb ik ook een pagina gemaakt. Die tip had ik uit een boek over FB. Met mijn paardenaccount voeg ik ook echt iedereen toe met een paard in het profiel (dat deed ik, nu vragen mensen mij) en daar deel ik niet echt persoonlijke, intieme dingen. Wel persoonlijke dingen over mijn paard. En natuurlijk alles wat ik op mijn pagina zet.

Ik heb er ook veel tijd ingestoken, maar nu ik mijn eerste online cursus gelanceerd heb begin deze maand, heb ik er onwijs veel baat bij.

Ik heb nog geen betaalde advertenties op FB gemaakt. Dat ga ik deze maand proberen. Heeft iemand nog tips?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:18

Ik heb vooral veel corporate gewerkt voor bedrijven die Social Media 'ondersteuning' nodig hadden. Het is mijn werk feitelijk gezien, dus ik werk altijd eigenlijk met zakelijke Social Media :j Ik heb ook een pagina voor mijn eigen bedrijf, maar niet in de maten dat ik daar een kalender en concepten voor uit zet :) Voor mijn werk en stages doe ik dit wel, maar dat gaat ook om een hele andere aanpak.

Social Media kost inderdaad tijd. Het kost tijd om je doelgroep te leren kennen, te kijken wat voor communicatie werkt voor de doelgroep en een netwerk op te bouwen.

@ HippoLogic, voor wat voor netwerk wil je betaalde advertenties inzetten? Getarget of puur 'sponsered' posts voor een 'groter' bereik? Je moet je afvragen wat ze zin is van sponsered posts, ik krijg af en toe zaken op mijn timeline die totaal niet relevant zijn (baby spullen, universitaire zaken, noem het op) en dat komt puur omdat ze dan targetten op een doelgroep rondom de stad waar ik woon, de leeftijdsgroep waar ik in zit enzovoort. Je moet je afvragen of je doelgroep daar tussen zit en of je je geld daarmee goed besteed.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 03:38

Ik wil specifiek targeten want ik heb een heel specifieke doelgroep: vrouwen tussen de 25-50 jaar, met eigen paard, zonder instructie, veelal paard aan huis en die de relatie met hun paard belangrijker vinden dan resultaten (nadat ze met R+ aan het werk gaan ontdekken ze dat ze eigenlijk heel snel resultaten kunnen boeken :+ )

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:12

Ik lees even mee. Ik beheer het facebook account van het bedrijf van mijn moeder. :j

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:29

Ik heb een zakelijke FB pagina, maar merk dat ik daar meer aan kan doen. Deze is Nederlandstalig. En sinds kort heb ik een zakelijke Instagram en die is Engelstalig, ik verkoop ook online naar het buitenland dus probeer dat via IG te verspreiden.