Zeker in Amsterdam betaal je je scheel. Ik heb er een prima tijd gehad voor zover ik er zat, maar uiteindelijk besloten om weer terug te gaan naar mijn ouders (waar mijn paard ook vlakbij staat). Wat betreft geld hou ik nu net zoveel over als op kamers, dus dat was geen reden voor mij. Overigens werden tentamens bij mij 9 vd 10 keer ook gewoon om 9:00 gepland hoor. Inmiddels ben ik 3e jaars en bezig met mijn afstudeerstage. En nee, die is niet dichterbij. Sterker nog, mijn reistijd is op dit moment zelfs een goeie 2 uur. Leuk? Nee absoluut niet. Maar voor mij zeker geen reden om nu voor een half jaartje op kamers te gaan. Auto kopen is niet de moeite waard, trein is gratis

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van jezelf, waar je woont en welke studie en waar je die doet. Al ken ik genoeg mensen op mijn studie die op een half uurtje reizen woonden en alsnog in Amsterdam op kamers gingen. Dat zijn ook mensen die echt het studentenleven leven en zo was ik totaal niet
Ik kan alleen iets vinden over ov-vergoeding in het buitenland tijdens een semester aan een buitenlandse school.