psycholoog nodig denk ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:35

Winged schreef:
mariekeoo schreef:
gelukkig zijn mijn proeve allemaal afgetekend. En heb ik dus laten zien dat ik een prima werknemer ben. Die persoon waar mee ik in de klink lag heb ik morgen een gesprek mee

Grappig, er wordt zoveel gezegd in dit topic, maar blijkbaar dringt het niet helemaal door. Succes met je gesprek in ieder geval. Een beetje zelfreflectie is wellicht wel handig. :)

Misschien zijn er ook erg goede werknemers die volledig bekwaam zijn alleen die moeite hebben met een strenge beoordelaar die op hun vingers kijkt. En gezien TS haar reactie zou het me niet verwonderen dat zij zo iemand is en dat alle commentaar op haar kunde dus gewoon gezwets is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:40

een psycholoog is wel overdreven. het is toch normaal dat er stress bij komt kijken? ga met je begeleider praten, en maak een stappenplan en maak nog meer tijd voor je studie.

mariekeoo

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:10

Ik heb dit topic voornamelijk gemaakt om mijn hart te luchten. Dit verhaal was dus volledig een eenzijdig verhaal waarin ik vertel hoe ik het ervaren heb. Ja de opdracht ging niet lekker maar na het gesprek ik gebleken dat ze mij dingen hebben laten doen die ik helemaal niet hoef te kunnen. Daarnaast heb ik alles met mijn stagebegeleidster besproken waar ik idd een hele goede band mee heb. Samen hebben we besproken hoe we het gingen aanpakken. Nu mijn scriptie bijwerken en presenteren en dan kan ik mijn diploma halen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:07

Fijn dat je er zo met het gesprek toch bent uitgekomen. En wat betreft kunnen blijven functioneren op een plek waar je je niet thuis voelt...het is echt geen schande om dan verder te kijken naar aan andere baan, of te bespreken waarom je je daar niet fijn voelt!
Ik herken er ook dingen uit, en ook ik liep vast in mijn stages. Al lag het bij mij (zeker de 2e stage) absoluut niet aan de begeleiders of het bedrijf, maar gewoon aan mijn eigen gevoel dat het niet lukte, teveel andere dingen aan mijn hoofd ook, en de motivatie kwijt raakte. Ik heb toen veel gehad aan gesprekken met een psych. Mij heeft het uiteindelijk wel doen besluiten te stoppen met de studie en mijn hart te gaan volgen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:10

darkadia schreef:
En wat betreft kunnen blijven functioneren op een plek waar je je niet thuis voelt...het is echt geen schande om dan verder te kijken naar aan andere baan, of te bespreken waarom je je daar niet fijn voelt!

Tuurlijk is het geen schande om uit te kijken naar een nieuwe baan als je je niet goed voelt op je huidige werkplek. Alleen gaat het hier om een stageplek. Dat is imo nog wat anders, dan kan je niet zomaar zeggen 'ik kijk wel uit naar iets anders'....
En bespreken waarom je je daar niet fijn voelt kan dubbel zijn hé. Is daar iets mis mee? Nee, maar zeker als stagiair moet je dan wel verdomd goed weten hoe je dat brengt. Even zeggen: ik voel mij hier niet goed door collega x, is als stagiair niet zo eenvoudig.
Ik ben tijdens mijn stage ook tegen een collega (die dan nog eens een hogere functie had dan hetgeen waarvoor ik stage deed) ingegaan, maar simpel is dat echt niet. Reden dat ik dat toen wel heb gedaan was omdat ik wist dat ik eigenlijk zowat alle andere collega's achter mij had staan én ikzelf gewoon gigantisch in de fout zou zijn gegaan moest ik dat niet gedaan hebben. Maar je begeeft je op zo'n moment op glad ijs en moet wel enigszins opletten hoe je dit doet... Het kan goed uitdraaien, maar het kan ook serieus in je nadeel gaan spelen.
In elk geval: TS, je lijkt het goed opgelost te hebben. Veel succes nog met de laatste loodjes

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:31

@pateeke Eens hoor, dat het bij een stageplek anders en lastiger is. Maar er waren ook mensen hier in het topic die meteen afschilderden van dat het erbij hoort en je maar moet leren ermee om te gaan. En daar ben ik het niet mee eens. Naar mijn mening en eigen ervaring is het bespreekbaar maken juist goed. En dat is iets anders dan tegen een collega in gaan, maar inderdaad uitleggen hoe je dingen ervaart en hoe dat komt. Bij mij heeft daarin een psych kunnen helpen om zulke dingen ook naar anderen toe goed te kunnen verwoorden.