Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Biscuitje schreef:Erg bedankt voor alle overtuigende berichten! Dit motiveerd mij enorm!
Niemand die ervaring heeft het 4. Staats examen HAVO doen?

Nu nog steeds zoekende, wat ik dan wel wil doen. Opleiding blijft trekken, financieel de mogelijkheden niet, anders had ik het wel alsnog gedaan.
Anderzijds ook erg dankbaar voor de keuzes en lessen die ik gemaakt heb en waar ik nu sta, eind dertig
En ZET 'M OP! 
Citaat:Aardrijkskunde: 6,2 (gaat nog iets omlaag met het laatste SE cijfer erbij) 15%
Algemene Natuur Wetenschappen: 7,1 Maatschappijleer: 7,4 Profielwerkstuk: 8 = eindcijfer 7,5![]()
Wiskunde A: 4,9 (ik wil het laatste SE herkansen, telde voor 30%) 30% (exl. herkansing)
Nederlands: 4,9 60%
Engels: 5,8 60%
Duits: 6,6 40%
Geschiedenis: 5,7 (gaat nog iets omhoog met laatste SE cijfer erbij) 40%
Economie: 5,3 29%
.Undefined schreef:Volgens mij kloppen die cijfers niet laraxxxemma. Wij hoefden iig maar een 5.5 per vak te halen wat afgerond een 6 is.
.
). Dan kan je alsnog via de VAVO je VWO halen, maar dan zal je alle vakken moeten doen, en dat is best wel zwaar.
. laraxXxemma schreef:Undefined schreef:Volgens mij kloppen die cijfers niet laraxxxemma. Wij hoefden iig maar een 5.5 per vak te halen wat afgerond een 6 is.
Nee, het moet onafgerond een 6 zijn en dan mag je 2x een onvoldoende halen. Die 5,5 mag inderdaad ook, mits je maar 1 onvoldoende hebt. Zie de bron uit mijn bericht.
Als ik voor een 5,5 op elk vak bereken kom ik voor TS op teveel onvoldoendes en zal ze alsnog zakken
Hier nogmaals bron
Edit; misschien bedoelde je op het gemiddelde van alleen de CE's zie ik net. Het probleem voor TS daarmee is, dat als ze op al haar examens een 5,5 zou halen (en dus gemiddeld een 5,5 heeft op haar CE) ze alsnog zou zakken doordat ze op haar normale cijfers onvoldoendes heeft, die geen voldoende / boven de 6 worden na een 5,5.
wij mochten 5,6 dacht ik. 1810naomi schreef:Ik zou sowieso proberen nog even een paar maanden te knallen in de hoop dat je je VWO-diploma haalt. Ik ben drie jaar geleden helaas gezakt en heb een extra jaar VWO moeten doen. Nu doe ik een universitaire opleiding en heb ik het onwijs naar mijn zin. Leren gaat ook goed. Ik ben nog altijd blij dat ik er op dat moment niet voor heb gekozen om HAVO te doen.
Mensen die er veel slechter voorstonden dan ik (en ook veel slechter dan dat jij op dit moment staat) hebben hun examens super goed gemaakt en zijn gewoon geslaagd. Zelfs een meisje dat haar examens in ging met 6 minpunten.
Geef dus nog niet op en ga er voor! Ik ben ook altijd erg van het uitstellen en met "druk" leer ik het beste. Wat voor mij nu heel erg helpt, is het maken van een rooster. Ik schrijf op wat ik per dag moet leren en kras iedere keer hetgeen dat ik geleerd heb door.
Succes!!