Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
naar school gaan is niet leuk, weet er alles van. Ik vond studerend echt geen drol aan. Maar vind het heerlijk dat ik nu alle kennis heb die ik moet hebben om mijn vak goed uit te voeren en ik blijf leren omdat ik mijn werk zo leuk vind.verootjoo schreef:Klopt, opleidingen zijn ook niet leuknaar school gaan is niet leuk, weet er alles van. Ik vond studerend echt geen drol aan. Maar vind het heerlijk dat ik nu alle kennis heb die ik moet hebben om mijn vak goed uit te voeren en ik blijf leren omdat ik mijn werk zo leuk vind.
Een opleiding duurt alleen maar 4 jaar, en je moet daarna nog ong 50jaar werken (als je 20 bent na je opleiding).. dus even doorbijten op een opleiding die je niet leuk vindt en dan 50jaar wel goedbetaald werk doen zodat je paard kunt blijven rijden, of 4 jaar een pretopleiding doen en dan 50jaar zwoegen op een poedersuiker, of geen werk doen... ik zou het wel weten.
Nu kan het nog. Als je nu een opleiding doet waar je niks aan hebt en je wilt later wel iets anders studeren doe je dat niet zo makkelijk meer als je vast zit aan een hypotheek, kinderen hebt etc
REnD schreef:verootjoo schreef:Klopt, opleidingen zijn ook niet leuknaar school gaan is niet leuk, weet er alles van. Ik vond studerend echt geen drol aan. Maar vind het heerlijk dat ik nu alle kennis heb die ik moet hebben om mijn vak goed uit te voeren en ik blijf leren omdat ik mijn werk zo leuk vind.
Een opleiding duurt alleen maar 4 jaar, en je moet daarna nog ong 50jaar werken (als je 20 bent na je opleiding).. dus even doorbijten op een opleiding die je niet leuk vindt en dan 50jaar wel goedbetaald werk doen zodat je paard kunt blijven rijden, of 4 jaar een pretopleiding doen en dan 50jaar zwoegen op een poedersuiker, of geen werk doen... ik zou het wel weten.
Nu kan het nog. Als je nu een opleiding doet waar je niks aan hebt en je wilt later wel iets anders studeren doe je dat niet zo makkelijk meer als je vast zit aan een hypotheek, kinderen hebt etc
Ja je moet goed beloond worden voor hetgeen wat je doet, maar elke dag iets doen wat je niet leukt vind sloopt je.

niet je hele leven is leuk, niet alles in je werk is leuk, niet alles in je opleiding is leuk. Dus zorg eerst dat je een goede basis in de vorm van een waardevol diploma hebt en kijk dan naar een baan waarmee je jezelf goed kunt onderhouden en ga dan eens kijken wat je echt leuk vindt en wil doen.
Brainless schreef:Ik ken 8 mensen die de opleiding paraveterinair hebben gedaan.
1 werkt enkele dagen in de dierenwinkel (waar je het eigenlijk niet voor nodig hebt), en heeft het geluk dat ze daar de DA kan/mag helpen 1 ochtend in de week.
1 mocht eenmaal een korte periode invallen waar zij stage had gelopen en doet nu heel ander werk.
De andere 6 hebben nooit werk kunnen krijgen in die richting en doen allemaal werk waar je geen opleiding voor nodig hebt.
Mijn jongste dochter (2 havo) wil ook heel graag die kant op.
Maar heb haar aangeraden de administratieve kant op te gaan.
Dit omdat daar veel meer werk in te krijgen is en daarna kan zij altijd nog de verkorte opleiding paraveterinair (2 jaar) doen.
en dan kan je idd achter de kassa eindigen. En dat is zeker geen pretje, en verdiend ook niet genoeg om echt een leuk leven te leiden.
. En daarnaast, de studie kan misschien niet altijd leuk zijn, maar het gaat uiteindelijk om je beroep
. Ik weet al van mijzelf dat mijn studentenleven een niet zo'n leuke tijd gaat worden, maar hé als ik daarna een leuk beroep kan uit oefenen en een beetje een leuk bedrag per maand verdien ben ik happy hoor!
Iejoor schreef:Alsjeblieft ts doen geen opleiding in de paarden. Daar heb je, hoe bot het misschien ook klinkt, geen toekomst in. Tuurlijk je kan op een stal gaan werken en gaan uitmesten, maar als je 40+ ben? Denk je dat je dat nog allemaal aan kan? Ik denk het niet. En wat dan? Dan heb je niks om verder een baan in te zoeken..en dan kan je idd achter de kassa eindigen. En dat is zeker geen pretje, en verdiend ook niet genoeg om echt een leuk leven te leiden.
En je er zijn zoveel mogelijkheden wbt mbo opleidingen, er zit vast wel eentje tussen die je leuk lijkt. En daarnaast, de studie kan misschien niet altijd leuk zijn, maar het gaat uiteindelijk om je beroep
. Ik weet al van mijzelf dat mijn studentenleven een niet zo'n leuke tijd gaat worden, maar hé als ik daarna een leuk beroep kan uit oefenen en een beetje een leuk bedrag per maand verdien ben ik happy hoor!
![]()
Lijkt je het niet leuk om te werken in de zorg?
REnD schreef:Iejoor schreef:Alsjeblieft ts doen geen opleiding in de paarden. Daar heb je, hoe bot het misschien ook klinkt, geen toekomst in. Tuurlijk je kan op een stal gaan werken en gaan uitmesten, maar als je 40+ ben? Denk je dat je dat nog allemaal aan kan? Ik denk het niet. En wat dan? Dan heb je niks om verder een baan in te zoeken..en dan kan je idd achter de kassa eindigen. En dat is zeker geen pretje, en verdiend ook niet genoeg om echt een leuk leven te leiden.
En je er zijn zoveel mogelijkheden wbt mbo opleidingen, er zit vast wel eentje tussen die je leuk lijkt. En daarnaast, de studie kan misschien niet altijd leuk zijn, maar het gaat uiteindelijk om je beroep
![]()
Lijkt je het niet leuk om te werken in de zorg?
AHHH OP DEZE REACTIE WAS IK AAN HET WACHTENNN
Ik krijg uit testen 'social work'. En ligt eraan welke tak, maar werken met mensen is ook leuk. Maar dat kan ik ook nie als ik ouder ben
Bizzybijtje schreef:REnD schreef:Jongens ik haal de havo waarschijnlijk niet. Vandaar.
Dan maak je je vmbo t af. Je bent erg jong en ik durf er vergif op in te nemen dat jij een heel rooskleurig beeld hebt van de paardenwereld.
REnD schreef:En, ik zie administratief gewoon echt niet zitten. Echt niet.