Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Licor schreef:Je krijgt volgens mij ook mails dat je moet letten dat het ov-recht verloopt.. en je mag een week te laat zijn.. dus als je 5 jaar hebt gehad en je recht vervalt op 1 september dan mag je je nog tot 7 september uitschrijven zonder dat je kosten krijgt..
Dus eigenlijk zijn ze best schappelijk
https://duo.nl/particulier/student-hbo-of-universiteit/ov-en-reizen/reisproduct-stopzetten.jsp schreef:Zet je studentenreisproduct stop vóór of op de 5e werkdag van de 1e maand waarin je er geen recht meer op hebt. Je mag vanaf de 1e dag van die maand al niet meer met je studentenreisproduct reizen. Zet je te laat stop, dan kost je dat € 87,07,- per halve maand. De eerste helft van de maand loopt daarbij tot en met de 15e van de maand.
CecileDV schreef:Licor schreef:Je krijgt volgens mij ook mails dat je moet letten dat het ov-recht verloopt.. en je mag een week te laat zijn.. dus als je 5 jaar hebt gehad en je recht vervalt op 1 september dan mag je je nog tot 7 september uitschrijven zonder dat je kosten krijgt..
Dus eigenlijk zijn ze best schappelijk
Volgens de website van rijksoverheid gaat het om 5 werkdagen:https://duo.nl/particulier/student-hbo-of-universiteit/ov-en-reizen/reisproduct-stopzetten.jsp schreef:Zet je studentenreisproduct stop vóór of op de 5e werkdag van de 1e maand waarin je er geen recht meer op hebt. Je mag vanaf de 1e dag van die maand al niet meer met je studentenreisproduct reizen. Zet je te laat stop, dan kost je dat € 87,07,- per halve maand. De eerste helft van de maand loopt daarbij tot en met de 15e van de maand.
CecileDV schreef:Volgens DUO zelfs pas wanneer je op studielink wordt uitgeschreven door je school. Dus soms (lucky me) mag je nog anderhalve maand doorreizen met je OV, omdat je pas de laatste dag voor het nieuwe collegejaar wordt uitgeschreven. Terwijl ik anderhalve maand eerder mijn diploma al kreeg.
pinto_1 schreef:CecileDV schreef:Volgens DUO zelfs pas wanneer je op studielink wordt uitgeschreven door je school. Dus soms (lucky me) mag je nog anderhalve maand doorreizen met je OV, omdat je pas de laatste dag voor het nieuwe collegejaar wordt uitgeschreven. Terwijl ik anderhalve maand eerder mijn diploma al kreeg.
Ik werk zelf in het MBO, dus misschien is het bij het HBO anders, maar bij ons is diplomadatum (dus de datum die op je diploma staat) altijd gelijk aan je uitschrijfdatum. Tenzij je doorstroomt naar een ander niveau of opleiding.
Celiien schreef:Nope, op t treinstation naar de automaat en dan kan je hem zo stopzetten. Verder ook via duo. Je krijgt daar overigens ook gewoon bericht van dat hij stopgezet moet worden.