Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Keet schreef:Ashleytjuhh schreef:Ik kreeg 150 per avond
Was 2 uurtjes met kind zitten daarna ging ze zelf naar bed en alles. En zat ik op de bank tv te kijken.
150 euro? Idioot gewoon
paste iedere week minimaal 12 uur op en het is echt het leukste bijbaantje ooit
).jorretje schreef:Ik heb vanaf mijn 16e verschillende vaste oppasadressen en ook een hoop waar ik af en toe op de kinderen paste.
Ik heb nooit mijn eigen tarief bedacht, maar ben begonnen met 3,50 per uur (16 jaar), ging toen naar de 5 euro per uur (18 jaar).
Tijdens mijn (relevante!) studie heb ik een vast tarief gehanteerd, dat is bedacht door mijn eerste vaste oppasadres in Amsterdam en dat was écht aan de hoge kant, namelijk 8 euro per uur en ik kreeg altijd een uur extra uitbetaald voor de reistijd en kosten. (Ik was een erg gewilde oppaspaste iedere week minimaal 12 uur op en het is echt het leukste bijbaantje ooit
).
Ik maakte nooit verschil in overdag of avond en ook niet in aantal kinderen of leeftijd (ik vond het bijvoorbeeld altijd prima als allebei de kinderen een vriendje mee namen en heb opgepast op een baby van 2 maanden tot een tiener van 14).
Ik vind alles tussen 5 en 10 euro per uur redelijk.
krijg je een droptoffee per uur
en het meest fantastische kind om op te passen
benangelique schreef:10 euro per uur zou hier exit oppas zijn. Een avondje uit wordt dan wel een hele dure grap. Wij zijn vaak een uur of 4/5 weg. ...
Zelf dacht ik aan om en nabij de €6.
_Dominique schreef:Volgens mij gaat het voorlopig om avondjes, dus na het eten tot uurtje of 11 ofzo?

Anna_Leo schreef:Ik krijg nu ik in Nederland weer oppas 5 euro per uur en zie de kinderen helemaal niet omdat ze altijd al op bed liggen, vind ik dus een hele normale prijs. Ik heb een tijd in Hamburg, Duitsland gewoond en daar kreeg ik soms wel tot 12 euro per uur ook als de kinderen al op bed liggen, dat vond ik ook altijd wel absurd maar al die families hadden inderdaad ook genoeg geld te besteden.
Ik denk dat het altijd het beste is om aan de ouders te vragen hoeveel ze ongeveer willen betalen per uur, dan kan je zelf altijd kijken of je meer/(of ook minder haha) wilt krijgen:)
Dan maar geen oppas hoor
Najoveh schreef:Hier is 5€ per uur echt héél standaard. Daar wordt naar mijn ervaring echt zelden over gediscussieerd, het is gewoon zo'n beetje de prijs. Meestal komt dat neer op zo'n 20 a 25€ voor een avond. Prima prijs vind ik persoonlijk
als je zelf kinderen hebt is het gewoon heel erg veel vind ik. En dat veelal alleen voor een avondje tv kijken en chips eten