Na lang thuis(ziekte)weer werken, wie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Na lang thuis(ziekte)weer werken, wie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:45

Hoe kom jij aan zon proefplaatsing??

Koper ja ik heb regelmatig woorden met mevrouw van t bedrijf.
Sterker nog, ga d'r zodadeljjk weer aanspreken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:46

Ik stuur je even een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:47

Altijd goed!!

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:11

Ik zit ook thuis, " nog maar vier maanden" maar toch. Afgelopen week gesprek gehad bij UWV voor reintegratie. Een proefplaatsing kan je aangeven als optie bij een sollicitatie op een baan waar je bijv geen ervaring in hebt. Je moet dan met UWV overleggen als bedrijf daar wat in ziet. Je krijgt dan de eerste 2 maanden nog je uitkering en het bedrijf betaald dus nog niks. Puur om te kijken of je er past.
Dat is wat ik ervan begrepen heb .
Tegenwoordig moet je zoveel mogelijk zelf doen. Wel kan je via UWV allerlei workshops volgens en tips vinden om te solliciteren. Dat kan je vinden op werk.nl.
Ik wens je sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:46

Nou t gesprek is lekker geëscaleerd dus eens zien hoe nu verder.
Zijn er hier misschien ook werkgevers die ervaring hebben met plaatsen of aannemen van " mensen zoals ik"

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:49

In welke sector zoek je werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:04

Administratief secretarieel.
Ga eind deze maand beginnen met een thuisstudie die richting op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:06

Altijd hetzelfde liedje met die gasten. -:(-

Neem eens contact op met Heliomare.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:32

Ga vanavond even kijken dank.
Ja prutsers zijn het.
Sta er nu ook weer alleen voor, weerwoord was ze niet van gediend.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:52

Ik heb ook ervaring daarmee. Ik zit al meer dan 13 jaar zonder werk. Heb een WAO uitkering dus geen sollicitatieplicht. Maar ik heb het nu gehad met dat thuis zitten. Ik heb alleen maar slechte werkervaring gehad. Dus weet niet wat de toekomst mij gaat brengen. Maar ik wens jou sterkte. Het valt niet mee.

Het is vaak ook een geldkwestie hé. Ook van het UWV uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:21

Valentijn heb jij ondersteuning oid??

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:26

Nee niet meer. Ik heb één keer een reïntegratie traject gehad. Met een jobcoacch alleen wou ik een betaalde baan en heb een keer een gesprek gehad maar werd niet aangenomen. En toen werd het alleen maar vrijwilligerswerk. Maar een jobcoach is niet wat ik me ervan voorgesteld had. En heb laast nog een werkadviseur gehad van het UWV. En daar is ook niks terecht van gekomen. Dus voor mij is het alleen maar vrijwilligerswerk wat er over blijft door mijn WAO uitkering. Dus ja ik baal ook.

En er wordt ook maar éénmalig met iets van het UWV in je geïnvesteerd hé. Dat is ook niet makkelijk. Ik zal je geen WAO uitkering aanraden want het kan voor een tijd lekker zijn maar niet als je mijn leeftijd hebt. En ik heb ook genoeg pschysche en lichamelijke klachten waardoor fulltime werken ook niet gaat. Dus voor mijn gevoel doet dat heel wat met je. Want als je geen werk hebt ga je andere dingen doen. En dus graag winkelen en dat soort dingen. Maar een uitkering is geen vetpot. Ik kom rond maar het is net te weinig.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:20

Hier iemand die net weer aan het werk is na ruim een jaar thuis zitten, waarvan bijna 10 mnd in de ziektewet. Ik heb idd een gat op mijn CV, ben zowel in mijn brief als op gesprek open geweest. Werkgever heeft mij een kans gegeven, maar wel met de standaard proefperiode, die we ook voor het eind vd mnd gaan evalueren. Waarom zo "streng"? Omdat ze heel bang zijn dat ik tijdens mijn werk toch onverhoopt weer lichamelijke klachten zou krijgen en zo weer in de ziektewet zou kunnen belanden. En ik snap dat ook wel. Ik was minstens zo nieuwsgierig of het wel weer zou gaan werken (m mooie woordspeling eigenlijk).

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:05

deze week zeker al 5 sollicitaties verstuurd. ik ben eens benieuwd of het wat zal opleveren. Straks moet ik naar een interim-bureau om computertesten te gaan doen. ik ben er nog niet aan uit of de job voor mij wel haalbaar is: het is zowiezo voltijds (eigenlijk wil ik deeltijds) maar de jobinhoud is wel iets wat mij aanspreekt. heel eerlijk: ik zal wel niet gekozen omdat ik in die branche geen ervaring heb

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:07

Valentijn5 schreef:
Nee niet meer. Ik heb één keer een reïntegratie traject gehad. Met een jobcoacch alleen wou ik een betaalde baan en heb een keer een gesprek gehad maar werd niet aangenomen. En toen werd het alleen maar vrijwilligerswerk. Maar een jobcoach is niet wat ik me ervan voorgesteld had. En heb laast nog een werkadviseur gehad van het UWV. En daar is ook niks terecht van gekomen. Dus voor mij is het alleen maar vrijwilligerswerk wat er over blijft door mijn WAO uitkering. Dus ja ik baal ook.

En er wordt ook maar éénmalig met iets van het UWV in je geïnvesteerd hé. Dat is ook niet makkelijk. Ik zal je geen WAO uitkering aanraden want het kan voor een tijd lekker zijn maar niet als je mijn leeftijd hebt. En ik heb ook genoeg pschysche en lichamelijke klachten waardoor fulltime werken ook niet gaat. Dus voor mijn gevoel doet dat heel wat met je. Want als je geen werk hebt ga je andere dingen doen. En dus graag winkelen en dat soort dingen. Maar een uitkering is geen vetpot. Ik kom rond maar het is net te weinig.

Ik ben inmiddels zover dat ik wel met je zou willen ruilen en ik had nooit verwacht dat ik dit punt zou bereiken. Voel mij daar soms best rot over omdat ik het eigenlijk niet wil...maar eerlijk gezegd ben ik gewoon op, al een hele tijd.
Dat gepush en die stress van dat solliciteren , verplicht reintegratie volgen, altijd maar je zelf te moeten verdedigen, niemand die je serieus neemt wat je klachten betreft en ga zo nog ff door.
Misschien niet voor altijd maar ik denk dat wanneer deze stress weg is er meer rust komt en ik vanzelf wel weer wat ga doen. Voor nu is het gewoon : hoe kom ik de dag zo goed en rustig mogelijk door.
Meestal gaat dat goed maar soms ook niet :o -O-

Ik vermaak mij prima op mijn vrijwilligers werk. De eerste baan waar ik gewoon open en eerlijk kan zijn en waar ik mij vooral thuis voel. Ik doe hier meer dan dat ik ooit bij een betaalde baan heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:10

Hoe het zit in combinatie met UWV et cetera en wat je precies hebt gehad weet ik natuurlijk niet.

Ik heb na m'n hartoperatie ook een flink gat in m'n CV zitten omdat ik ook niet kon werken. Vervolgens een gat in m'n CV omdat ik was bevallen en dus ook niet (wilde/kon) werken.

Hoe ik het nu doe; gewoon solliciteren op de functies die ik leuk vind, als ze uitnodigen en vragen naar het gat in m'n CV doe ik er niet spastisch over en vertel ik gewoon wat er gebeurd is en dat ik nu in goede gezondheid ben. Tot nu toe *even afkloppen* heeft dit nog niet voor problemen gezorgd. En een werkgever die me daarom niet in dienst wil nemen is een werkgever waar ik niet voor wil werken.. Ondanks dat ook ik m'n baan nodig heb, ben ik wel nog steeds ietwat kritisch in wat voor bedrijf ik voor wil werken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:28

@ cowgirl

Ik was ook op. Daarvoor ben ik afgekeurd. Maar ik kan nog steeds niet met sommige situaties omgaan. Dus is een betaalde baan te moeilijk voor mij. Ook al blijf ik nu maar steeds denken ligt het allemaal aan mij. Maar dat moet ik niet doen. Ik weet dat ik me overal goed heb ingezet en dat situaties ertoe hebben geleid dat het zo is gegaan. En dat is niet meer te veranderen.

Het is niet dat ik niet wil werken. Maar waarom is het zo moeilijk voor mij. Met het UWV krijg ik geen hulp meer dus moet ik het alsnog allemaal alleen doen. En dat is juist wat ik niet wil. Ik heb hulp nodig.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:12

Het is ook vooral een leidinggevende die de macht heeft. En daar ben ik allergisch voor. Ik ben al zo vaak op mijn b*k gegaan. Dat ik een betaalde baan nog geen eens meer aandurf. Dat is toch verschrikkelijk. Elke dag heb ik daar last van. Ik hoop dat jullie dit allemaal niet hoeven mee te maken. En ik weet wel waar het aan ligt. Geld is voor mij niet belangrijk. Ik dacht alleen aan mezelf. En daardoor hou je met andere dingen geen rekening meer.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:10

Ik ben ook ziek geweest, ben sowieso al niet gezond geboren (kyfoscoliose) maar kreeg er 3 jaar geleden tia's bij, of in ieder geval storingen in de hersenen waardoor ik bijna 3 of 4 keer per week een soort van tia had.
Ik had een eigen rijschool, maar met dergelijke klachten kan ik natuurlijk niet meer les gaan geven in de auto.

Sowieso moet ik qua gezondheid weer bij nul beginnen (het voelt alsof ik bij -50 moet beginnen). Ik ben nu ook aan het bekijken wat ik weer zou kunnen gaan doen.
Het voelt alsof ik echt mijlenver van de arbeidsmarkt verwijderd ben.

Ik wilde een hbo studie leraar Engels gaan volgen 1e jaar voltijd en daarna deeltijd, maar het uwv dacht dat ik dat niet aan zou kunnen en als zij er niet achter staan gaat het niet door.

Nu ben ik samen met mijn ouders bezig om zelf wat op te gaan zetten. Zij hebben altijd pleegkinderen gehad en op 1 na (die blijft hier) zijn ze er nu allemaal weer uit. Het plan is om een woongroep te gaan opzetten. De ruimte/het pand is er in ieder geval al wel. Maar er komt nog heel wat bij kijken voor dat we alles van de grond hebben. Het is de bedoeling het samen te starten en dat ik het dan later over ga nemen als dat allemaal lukt.

In de tussentijd zou ik wel echt graag weer wat (betaald) werk gaan doen, maar waar nemen ze zo iemand als mij aan? Veel te veel risico met mijn geschiedenis qua gezondheid.

Ik kwam vorige week een bericht op fb tegen over een mlm bussiness, wellicht dat ik die kant op ga. Er is natuurlijk wel heel veel negatiefs te vinden over mlm, maar wanneer je het goed aanpakt en doorzet, moet daar echt wel wat mee te verdienen zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:48

Valentijn5 schreef:
@ cowgirl

Ik was ook op. Daarvoor ben ik afgekeurd. Maar ik kan nog steeds niet met sommige situaties omgaan. Dus is een betaalde baan te moeilijk voor mij. Ook al blijf ik nu maar steeds denken ligt het allemaal aan mij. Maar dat moet ik niet doen. Ik weet dat ik me overal goed heb ingezet en dat situaties ertoe hebben geleid dat het zo is gegaan. En dat is niet meer te veranderen.

Het is niet dat ik niet wil werken. Maar waarom is het zo moeilijk voor mij. Met het UWV krijg ik geen hulp meer dus moet ik het alsnog allemaal alleen doen. En dat is juist wat ik niet wil. Ik heb hulp nodig.

Ik snap je helemaal hoor.
Ik heb het liefst ook gewoon een leuke betaalde baan die ik met mijn lijf kan uitvoeren. Als ik gezond was geweest was ik allang weer aan het werk. Heb al een paar keer een heel leuk gesprek gehad met werkgevers en ze wilden mij graag hebben maar vanwege mijn lichamelijke mankementen ging dat niet door. En dat put je gewoon uit want je wilt wel.

Maar als je een wao uitkering hebt zijn er speciale buro's hoor.
Heb je daar al eens opgezocht. Geen idee hoe dat vergoed word maar proberen ka altijd.
Ik heb er van de zomer eens contact met eentje gehad...ook gelijk weer super vertrouwd en begrepen maar ik ben niet afgekeurd dus konden ze mij niet helpen....zooooo %) _-:( -O- |o is dat.

Ik wacht nu nog op een belastbaarheids onderzoek.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:53

Cowgirl schreef:
Valentijn5 schreef:
@ cowgirl

Ik snap je helemaal hoor.
Ik heb het liefst ook gewoon een leuke betaalde baan die ik met mijn lijf kan uitvoeren. Als ik gezond was geweest was ik allang weer aan het werk. Heb al een paar keer een heel leuk gesprek gehad met werkgevers en ze wilden mij graag hebben maar vanwege mijn lichamelijke mankementen ging dat niet door. En dat put je gewoon uit want je wilt wel.

Maar als je een wao uitkering hebt zijn er speciale buro's hoor.
Heb je daar al eens opgezocht. Geen idee hoe dat vergoed word maar proberen ka altijd.
Ik heb er van de zomer eens contact met eentje gehad...ook gelijk weer super vertrouwd en begrepen maar ik ben niet afgekeurd dus konden ze mij niet helpen....zooooo %) _-:( -O- |o is dat.

Ik wacht nu nog op een belastbaarheids onderzoek.

Ik zal het eens proberen van die bureau's. Maar voor mij zit het allemaal nog wat ingewikkelder in elkaar. Problemen met familie die het er niet mee eens zijn. En wat echt voor serieuze problemen zorgt. Dus ik ben niet alleen op de wereld maar moet ook rekening houden met hen. Wat heel moeilijk is voor mij.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:56

Ziet je familie het niet meer zitten dat je aan het werk gaat?

mag via pb hoor als je dat wilt.
Snap dat je niet alles openbaar op het i-net wil knallen.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 17-11-16 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:57

Cowgirl schreef:
Ziet je familie het niet meer zitten dat je aan het werk gaat?

Nee, het zit wat ingewikkelder in elkaar. Heeft te maken met geld.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:05

Ik werk met mensen die psychische klachten en die staan wel eens voor hetzelfde dilemma. Wat ik dan vaak doe, is meedenken over hoe je genoeg kan zeggen over wat voor jou belangrijk is in je werk, zonder daarbij meer te zeggen dan je kwijt wil.

Misschien kun je eens naar je ziekte kijken en nagaan of je het een beetje "om kunt denken"? Dus zorgen dat je zegt wat voor de werkgever belangrijk is om te weten, zonder dat je heel je ziel zaligheid op tafel legt.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:10

Corelli schreef:
Ik werk met mensen die psychische klachten en die staan wel eens voor hetzelfde dilemma. Wat ik dan vaak doe, is meedenken over hoe je genoeg kan zeggen over wat voor jou belangrijk is in je werk, zonder daarbij meer te zeggen dan je kwijt wil.

Misschien kun je eens naar je ziekte kijken en nagaan of je het een beetje "om kunt denken"? Dus zorgen dat je zegt wat voor de werkgever belangrijk is om te weten, zonder dat je heel je ziel zaligheid op tafel legt.

Daar ben ik mee bezig. Alleen trappen ze daar niet in.