Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik hoop dat er een goed advies volgt uit het gesprek en dat ook jij een goede oplossing vindt. Zoals je in dit topic (en ook in andere topics) kan lezen, zijn we niet alleen
Helaas heb ik geen tips voor je, omdat ik zelf ook nog geen passende oplossing heb gevonden. dorientjuh schreef:Ik moest inderdaad van 4 VWO naar 4 havo omdat het anders niet goed gelijk liep met de schoolexamens.
Het is goed om een doel te hebben, maar kijk uit dat je niet in een diep gat valt als blijkt dat diergeneeskunde toch te hoog gegrepen is voor je. Dus ik zou alvast een plan B verzinnen.

Je hoeft het niet allemaal in je eentje te doen.
Ik heb wel eens briefjes meegenomen waarop uitleg staat dat ik mijn huiswerk niet af heb, maar wat de meeste docenten dan willen weten is of ik het werk wel zelf in ga halen en het dus nog maak. (Dit doe ik natuurlijk altijd, ook al duurt het wel lang om weer bij te zijn). Ik heb nog niet echt persoonlijke gesprekken met docenten gehad (behalve vorig jaar met de wiskunde docente), maar wel met mijn mentor. Het is ook wel lastig om met elke docent een gesprek te hebben of om ze aan te spreken in de korte tijd voor of na de les, en ook durf ik het niet zo goed (net als vragen stellen) omdat ik denk ik bang ben om niet begrepen te worden. Ik ging er ook van uit dat de mentor het door zou geven aan de andere docenten, maar dat is blijkbaar niet gebeurd. Dit gaat hopelijk, dankzij het vorige gesprek waar ik zo nog over ga schrijven, wel gebeuren.
Je doet jezelf echt te kort als je alleen maar leeft voor je school.
), maar nadelen van je diagnose? Die zijn er ja, maar er zijn ook voordelen! Docenten snappen je veel beter (bij mij op school moest het een naampje krijgen voordat ze iets deden) en kunnen je gerichter helpen. 

maar ik ga het de volgende keren zeker proberen.
Kimara_00 schreef:@ikkkke Ik snap dat ik misschien zo over kom, maar eigenlijk is het niet zo dat ik persé zo hoog mogelijke cijfers wil halen, maar inderdaad wel gewoon goede cijfers, dat wilt zeggen: geen onvoldoendes. Ik vind het alleen jammer dat ik al heel lang niet kan laten zien wat ik eigenlijk kan. Dat is niet alleen voor mijzelf, want ik weet het wel, maar vooral voor de docenten, dat zij ook weten wat ik kan. Ik heb vaak en met veel dingen gewoon veel last van mijn eigen gedachten, en wat ik denk wat anderen van me zullen vinden..
, maar gisteren weer vier uur.. Ook had ik gisteren en vandaag niet alles af wat ik af wilde hebben, dus het is weer zo ver.. Citaat:Waarom ben ik niet gewoon normaal
Jij komt er wel ! Wanneer ik tijd heb ga ik dit topic eens goed doornemen, ik heb er ook veel aan denkik. Miesje48 schreef:Mensen kunnen allerlei stickers willen plakken, maar Beelddenken is volgens mij jouw grootste "probleem". Heb je je hier al in verdiept? Je hebt een ANDERE manier van leren. Als je je hier bewust van bent en er ook GEBRUIK van kunt maken, kan je dit veel voordeel opleveren. Jij leert het bijvoorbeeld niet door het hele boek te lezen of huiswerk te maken. Jij hebt genoeg aan samenvattingen of filmpjes op YouTube. Het gebrek aan planning en weinig tijdsbesef is ook heel herkenbaar als het om beelddenken gaat. Je bent misschien anders. Maar 5 % van de Nederlanders is beelddenker. Misschien kun je iemand vinden die net zo denkt als jij? Dit kan heel verhelderend werken. Er zijn ook beelddenk coaches die je op weg kunnen helpen.
Als jij goed met je beelddenken om leert gaan en zo hoogbegaafd als ik vermoed, dan kun jij worden wat je wilt!