Tweetalig VWO

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deni11

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:55

Ik meld me ook, ik zit op dit moment in 3 vwo tto.
Het bevalt mij prima en math en pe gaan mij best goed af. Terwijl ik physics en biology verschrikkelijk vind
Ook viel het erg mee, het engels gaat nu heel goed en totaal niet moeilijk al is het soms ingewikkeld als andere meer woordenschat hebben >;) :=

Een vraag:

Hoe is het Engels niveau van jullie docenten?
- bij ons valt het zwaar tegen, vooral als ze nog nederlands gaan praten of boerenkolen engels praten :wave:

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:56

Verschilt echt per docent hier.
En over dat Chinees, ik vind het niet zo moeilijk, het is echt makkelijker dan je denkt.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:35

EvaR schreef:
Verschilt echt per docent hier.
En over dat Chinees, ik vind het niet zo moeilijk, het is echt makkelijker dan je denkt.

Ik heb chinees als extra blok voor 4 maanden voor het 3e jaar en vind het verschrikkelijk, niks aan en kan nog steeds niks.

Niet mijn ding :Y)

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 19:49

Deni11 schreef:
Ik meld me ook, ik zit op dit moment in 3 vwo tto.
Het bevalt mij prima en math en pe gaan mij best goed af. Terwijl ik physics en biology verschrikkelijk vind
Ook viel het erg mee, het engels gaat nu heel goed en totaal niet moeilijk al is het soms ingewikkeld als andere meer woordenschat hebben >;) :=

Een vraag:

Hoe is het Engels niveau van jullie docenten?
- bij ons valt het zwaar tegen, vooral als ze nog nederlands gaan praten of boerenkolen engels praten :wave:

Het Engels gaat bij mij ook beter dan dat ik had verwacht maar er zijn natuurlijk altijd mensen die het veel beter kunnen (een jongen uit mijn klas heeft in Amerika gewoond).

Er zijn docenten die het al snel opgeven en Nederlands gaan praten als het een beetje moeilijk wordt, maar het verschilt heel erg per docent.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:11

@annaa7 ja inderdaad dat klopt. Al is dat wel het foute voorbeeld, wij mogen geen Nederlands praten want dan kunnen we niet overgaan want daar worden we ook mee beoordeeld, en zij (1 docent heel erg, de rest valt mee) maar Switchen :evaw: -:)

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 20:23

Deni11 schreef:
@annaa7 ja inderdaad dat klopt. Al is dat wel het foute voorbeeld, wij mogen geen Nederlands praten want dan kunnen we niet overgaan want daar worden we ook mee beoordeeld, en zij (1 docent heel erg, de rest valt mee) maar Switchen :evaw: -:)

Jaa inderdaad, echt raar, wij mogen het niet maar zij wel :(

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 18:28

Waar is iedereen gebleven :D

Ik ga dit schooljaar op uitwisseling met Frankrijk *\o/* Wat hebben jullie allemaal voor excursies dit jaar?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:58

Wij gaan (alweer) naar Engeland, wel een ander plaatsje natuurlijk :)

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 21:02

Deni11 schreef:

Leuk! Wij gingen vorig jaar naar Engeland (Canterbury)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:04

Docenten die nederlands gaan praten? Wij hadden alleen maar native speakers voor alle engelstalige vakken... :=

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 14:11

Resistance schreef:
Docenten die nederlands gaan praten? Wij hadden alleen maar native speakers voor alle engelstalige vakken... :=

Wij hebben maar 1 native speaker :( en die hebben we maar 1 uur in de week.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:05

Annaa7 schreef:
Deni11 schreef:

Leuk! Wij gingen vorig jaar naar Engeland (Canterbury)

Echt? Daar ben ik ook geweest, in de tweede!

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 16:07

Haha super toevallig! :D Gingen jullie ook naar Canterbury Cathedral?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:35

Annaa7 schreef:
Haha super toevallig! :D Gingen jullie ook naar Canterbury Cathedral?

Onder andere ja! Wij gingen 3 dagen naar Canterbury.
De busreis, gastgezinnen, shoppen en een spel waren erg leuk maar de kathedraal en een Schipruimte en kasteel waren heeel saai :o

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:38

Vorig jaar naar China geweest (niet iedereen maar ik was 1 van de uitgekozen) en Bath. Dit jaar Rome (en weer daar niet iedereen), Ingelheim en nog iets anders dat ik vergeten ben. Volgend jaar Dublin en Athene (Athene niet iedereen).
Bij ons op school heb je er standaard 1 per jaar en sommige leerlingen mogen 2 of 3 keer per jaar naar het buitenland, afhankelijk van je cijfers en leerjaar.

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 15:48

Veela schreef:
Vorig jaar naar China geweest (niet iedereen maar ik was 1 van de uitgekozen) en Bath. Dit jaar Rome (en weer daar niet iedereen), Ingelheim en nog iets anders dat ik vergeten ben. Volgend jaar Dublin en Athene (Athene niet iedereen).
Bij ons op school heb je er standaard 1 per jaar en sommige leerlingen mogen 2 of 3 keer per jaar naar het buitenland, afhankelijk van je cijfers en leerjaar.

China lijkt me zo ontzettend gaaf! Lijkt me wel jammer als je niet uitgekozen wordt :( Dus bij jou gaan de mensen met de hoogste cijfers meer naar het buitenland dan anderen?

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:54

Rome en Athene komt trouwens doordat ik gymnasium doe, zit in een atheneum klas en uit elke klas enkele 'excellente' kinderen doen gymasium (niet opschepperig bedoeld).

Niet perse met de hoogste cijfers. Ook je interesse in het desbetreffende land en hoe je gedrag is. Ik zef ben niet eens zo geweldig goed in Chinees maar mocht wel omdat ik het erg interessant vond en hard mijn best deed. Maar je moet inderdaad wel goede cijfers hebben en niet voor veel problemen zorgen.
Die van China was trouwens een uitwisseling.

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:32

Veela schreef:
Rome en Athene komt trouwens doordat ik gymnasium doe, zit in een atheneum klas en uit elke klas enkele 'excellente' kinderen doen gymasium (niet opschepperig bedoeld).

Niet perse met de hoogste cijfers. Ook je interesse in het desbetreffende land en hoe je gedrag is. Ik zef ben niet eens zo geweldig goed in Chinees maar mocht wel omdat ik het erg interessant vond en hard mijn best deed. Maar je moet inderdaad wel goede cijfers hebben en niet voor veel problemen zorgen.
Die van China was trouwens een uitwisseling.

Oh haha, vond het anders zo zielig voor de kinderen die niet van die hoge cijfers halen :D Jouw school klinkt trouwens echt heel goed :)

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 19:55

Wie moeten dit jaar nog meer de junior speaking contest doen? En waarover doen jullie het?

Spoiler:
ik doe het over TTO

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:32

Annaa7 schreef:
Wie moeten dit jaar nog meer de junior speaking contest doen? En waarover doen jullie het?

Spoiler:
ik doe het over TTO

Ja wij (helaas) ook, ik ga het iver reizen houden maar ik vind dit zo'n stomme opdracht >;)

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:37

hoi allemaal :)
mag ik me hier ook melden?

naam: Anne
leeftijd: 13
en ik zit in klas 2 VWO :)

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 11:09

Deni11 schreef:
Annaa7 schreef:

Spoiler:
ik doe het over TTO

Ja wij (helaas) ook, ik ga het iver reizen houden maar ik vind dit zo'n stomme opdracht >;)

Ja ik ook :( reizen is wel een leuk onderwerp :)

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:19

Ook ik kom van het tweetalige VWO, wel even geleden, volgens mij in 2007 middelbare school afgerond.
Ik heb 4 jaar lang het IB MYP program gevolgd met daarin zo goed als alle vakken in het Engels samen met Latijn erbij. Dit afgesloten met echt diploma en ook nog een Cambridge higher level English exam
In de laatste 2 jaar heb ik geen regulier engels gehad maar kon ik een extra IB-English course volgen. De laatste 2 jaar was mn gericht op lezen, essay's schrijven etc. Ook dit uiteindelijk weer met diploma afgesloten.
Het tweetalige heeft mij in mijn opleiding (fysiotherapie) zeker erg goed geholpen en nu met mijn Master Kinderfysiotherapie heb ik er nog veel meer profijt van omdat heel veel wetenschappelijke artikelen in het engels geschreven zijn.
Mijn Nederlands heeft er wel echt onder geleden, uiteindelijk met veel pijn en moeite een 5 op mijn eindlijst....

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 11:28

Sandy1103 schreef:
Mijn Nederlands heeft er wel echt onder geleden, uiteindelijk met veel pijn en moeite een 5 op mijn eindlijst....

Herkenbaar :D Ik zit pas in de tweede maar ik maak steeds meer fouten in Nederlands toetsen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:55

Junior speaking contest nu gelukkig achter de rug. In de tweede weet ik nieteens meer waarover ik het had :') vorig jaar deed ik t over bont. Wat is het thema dit jaar?