Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:verootjoo schreef:[quote="veerledec"
[quote="woofie"
Ik neem aan dat je geen uurloon rekent, stel dat je 1000 euro verdient met je hobby en je hebt er 100 uur à 10 euro ingestoken...als je dat tegen elkaar weg streept heb je dus eigenlijk niks verdiend....Dus waarom aangifte doen?
[/quote
Je eigen uren zijn geen kosten natuurlijk he. Dat zou nogal mooi zijn.
[/quote
Tuurlijk wel...
veerledec schreef:verootjoo schreef:[quote="veerledec"
[quote="woofie"
Ik neem aan dat je geen uurloon rekent, stel dat je 1000 euro verdient met je hobby en je hebt er 100 uur à 10 euro ingestoken...als je dat tegen elkaar weg streept heb je dus eigenlijk niks verdiend....Dus waarom aangifte doen?
[/quote
Je eigen uren zijn geen kosten natuurlijk he. Dat zou nogal mooi zijn.
[/quote
Tuurlijk wel...
veerledec schreef:En dan vind je dat je ze niet mag aftrekken? Dus dat je uurloon belast is? Maar bij een zelfstandige niet?
rensju schreef:Heb net gehoord dat je tot 5000 extra per jaar mag verdienen uit overige inkomsten.
LadyMadonna schreef:Je kan zeer waarschijnlijk onder de KOR (kleine ondernemers regeling) vallen. Dit houdt in dat je braaf elk kwartaal je btw aangifte doet, maar zolang dat bedrag onder de 1388€ blijft, hoef je dit niet terug te betalen..
je inkomsten geef je vervolgens een x per jaar op bij je jaarlijkse aangifte onder: inkomsten uit overige werkzaamheden.
Betekend wel dat je geen recht hebt op starters aftrek, zelfstandigen aftrek, etc.
Betreft een hele administratie bijhouden valt best mee. Gewoon je inkomsten en uitgaven bijhouden.
verootjoo schreef:Dat heb ik niet gesteld hoorwant ik heb geen verstand van dingen ergens van aftrekken. ik vroeg me alleen af waarom je dit zou gaan opgeven...
Ik zie dit ook totaal niet als een bron van inkomendie baan van verpleging die TS heeft, dát is inkomen m.i. En daar wordt neem ik aan netjes belasting over betaald. Dit pietepeuterig beetje geld zie ik niet als inkomen, meer als leuk extraatje en vind het bizar dat de belastingdienst daar óók nog wat van wil hebben.
Ik verkoop ook wel eens spulletjes op marktplaats oid. Dat ga je toch ook niet aangeven
verootjoo schreef:Dat heb ik niet gesteld hoorwant ik heb geen verstand van dingen ergens van aftrekken. ik vroeg me alleen af waarom je dit zou gaan opgeven...
Ik zie dit ook totaal niet als een bron van inkomendie baan van verpleging die TS heeft, dát is inkomen m.i. En daar wordt neem ik aan netjes belasting over betaald. Dit pietepeuterig beetje geld zie ik niet als inkomen, meer als leuk extraatje en vind het bizar dat de belastingdienst daar óók nog wat van wil hebben.
Ik verkoop ook wel eens spulletjes op marktplaats oid. Dat ga je toch ook niet aangeven
mysa schreef:Veerledec, wat kun jij helder formuleren en goed uitleggen. Ik was wel op de hoogte van alles wat je hierboven zegt maar zou het zelf lang niet zo kort en goed kunnen uitleggen!
woofie schreef:over neveninkomsten moet je 52% belasting afdragen en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen die dit heeft voor eventuele toeslagen....want ook die worden verminderd.
Letizia schreef:Als ik het opgeef als extra inkomen bij de belastingaangifte, hoe weet de belastingdienst dan dit over m'n "bedrijfje" gaat? Of kan je dat aangeven?
Bedankt trouwens voor de fijne antwoorden!