Ik heb zelf deze opleiding in 3 jaar gedaan in een verpleeghuis ik vond het een hele leuke leerzame opleiding, ik heb hem zelf met 3 vingers in mijn neus gedaan ondanks dat de meeste zeggen dat een BBL traject zwaarder is omdat je veel zelf moet doen en dus niet heel erg word geholpen door school
* hoe snel had je een plek gevonden waar je kon werken en leren?
Vrij snel, ik heb overal brieven naar toe gestuurd en uiteindelijk bij een aantal bedrijven op gesprek geweest.
* is het voor een bedrijf aantrekkelijk een BBL er aan te nemen?
* Ik heb 0,000% ervaring. Is het uberhaubt mogelijk hier door heen te komen?
Ja natuurlijk, alles kan je leren!

* Hoe ziet zon eerste schooljaar er uit? Ga je gelijk aan het werk of moet je eerst een aantal weken op school vertoeven? Bij BBL ga je direct aan het werk als je geen werkplek hebt word je ook niet aangenomen op school.
* niet geheel onbelangrijk, wat is ongeveer het salaris?
Dat ligt eraan welke CAO je voor gaat werken verpleeghuis heeft weer een andere CAO dan ziekenhuis of gehandicapte zorg
* Waar moet ik zijn als ik wil solliciteren? Alleen via internet? Zijn er bepaalde websites? Ik heb maar 1 vacature gevonden en dat is waar ik al op gesolliciteerd heb!
Je moet de websites van de zorginstellingen bij jou in de buurt afstruinen en open sollicaties sturen
* Hoe ziet zo'n toelatingstest er uit? Ik heb héél (extreem) slecht in rekenen en getallen, is er een mogelijkheid dat ik alsnog in aanmerking kom, ookal zak ik voor de rekentest?
Ik heb geen toelatingstest hoeven doen. Alleen moet je wel een beetje kunnen rekenen omdat je voor je medisch rekenen een 10 MOET halen voor dat je diplomeert.