Een nieuwe weg in slaan, ik heb zoveel vragen! (Verz. IG)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Re: Een nieuwe weg in slaan, ik heb zoveel vragen! (Verz. IG)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:20

* Persoonlijke ervaringen van deze opleiding
Ik heb zelf deze opleiding in 3 jaar gedaan in een verpleeghuis ik vond het een hele leuke leerzame opleiding, ik heb hem zelf met 3 vingers in mijn neus gedaan ondanks dat de meeste zeggen dat een BBL traject zwaarder is omdat je veel zelf moet doen en dus niet heel erg word geholpen door school
* hoe snel had je een plek gevonden waar je kon werken en leren?
Vrij snel, ik heb overal brieven naar toe gestuurd en uiteindelijk bij een aantal bedrijven op gesprek geweest.
* is het voor een bedrijf aantrekkelijk een BBL er aan te nemen?
* Ik heb 0,000% ervaring. Is het uberhaubt mogelijk hier door heen te komen?
Ja natuurlijk, alles kan je leren! :D
* Hoe ziet zon eerste schooljaar er uit? Ga je gelijk aan het werk of moet je eerst een aantal weken op school vertoeven? Bij BBL ga je direct aan het werk als je geen werkplek hebt word je ook niet aangenomen op school.
* niet geheel onbelangrijk, wat is ongeveer het salaris?
Dat ligt eraan welke CAO je voor gaat werken verpleeghuis heeft weer een andere CAO dan ziekenhuis of gehandicapte zorg
* Waar moet ik zijn als ik wil solliciteren? Alleen via internet? Zijn er bepaalde websites? Ik heb maar 1 vacature gevonden en dat is waar ik al op gesolliciteerd heb!
Je moet de websites van de zorginstellingen bij jou in de buurt afstruinen en open sollicaties sturen
* Hoe ziet zo'n toelatingstest er uit? Ik heb héél (extreem) slecht in rekenen en getallen, is er een mogelijkheid dat ik alsnog in aanmerking kom, ookal zak ik voor de rekentest?
Ik heb geen toelatingstest hoeven doen. Alleen moet je wel een beetje kunnen rekenen omdat je voor je medisch rekenen een 10 MOET halen voor dat je diplomeert.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 20:04

Ik ben aangenomen! :))

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:09

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:31

Wat een goed nieuws Gioli! Gefeliciteerd!

Ik zat wat in het zelfde schuitje als jou.... Ik ben vorig jaar april gestart met volwassen traject VZ-IG niv. 3. Hiervoor een niveau 4 gedaan, maar moest rekenen/Nederlands/LLLB gewoon overnieuw doen. Belachelijk, maar goed. Per toeval kwam er een stage plek vrij en ben ik door school benaderd of ik daar heen wilde. Ik heb dit aangenomen, omdat ik zelf nog niets had gevonden. Ik ben tegelijk met stage begonnen als dat mijn lesdagen op school zijn begonnen. Ik had ook 0,0 ervaring, maar ben er gewoon ingegroeid. Ik had stage, dus BOL en geen BBl maar kreeg maandelijks een kleine vergoeding. Stelt natuurlijk niets voor want je staat voor iets van € 2,- per uur te ''werken'', maar beter iets als niets! Ik had het fijner gevonden als ik eerst een 6? weken op school had gezeten en ze mij de basis hadden geleerd; wassen/aankleden, tiltechnieken, steunkousen aantrekken etc. Dan kun je tenminste iets. Maar wellicht scheelt dit per school wat het programma is. Verder stond er voor mijn volwassen traject 2 jaar, ik heb 'm in 1,5 jaar gedaan. Het ging in rap tempo en in combinatie met mijn vaste werk (minimaal 20 uur per week vast werk, 16 uur per week stage en een dag naar school) vond ik dit vrij pittig! Ohja, en tel daar de onregelmatigheid bij op... Qua niveau vond ik het peace of cake. Maar puur de drukte vond ik pittig!
Qua rekenen; ik heb wel rekenen moeten doen alleen telde het cijfer niet. Dus of je nou een 1 of een 10 haalt maakte geen donder uit. Ik heb met 8 lessen een 8 gehaald. Misschien dat de regels nu zijn veranderd, dat weet ik niet, maar toen maakte het dus niet uit.

Ik hoop dat je het naar je zin krijgt! Veel succes in ieder geval! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:25

Ondertussen werk ik al 3 weken op mijn nieuwe werkplek en ben ik al twee keer naar school gegaan. Het is heel spannend en leuk allemaal en ben heel erg blij dat ik het gedaan heb!