Resistance schreef:Dat is het 'm inderdaad. Ze behandelen elk geval gelijk, maar niet elk geval is gelijk. Ze willen hiermee de mensen pakken die het inderdaad geen scheet boeit, en daar ben ik het mee eens. Echter zijn er ook mensen die gewoon echt moeite hebben met op tijd komen. Die vergeetachtig zijn en weleens hun boeken vergeten. Die door ontzettende drukte weleens hun huiswerk niet hebben kunnen maken. Maar daar zitten er wel tussen die voor de rest kneiterhard werken! Ik vind het vreselijk oneerlijk dat die mensen moeten opdraaien voor degenen die niets doen.
Mensen worden op zo'n moment gestraft, terwijl hun motivatie echt wel goed zit. Ik vind dat echt misselijk.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook zat mensen die voor een paar vakken vrij weinig hoeven doen en een 7 halen, terwijl ze in andere vakken heel veel tijd moeten stoppen om net die 5,5 te kunnen halen. Dan zouden zij geen herkansing krijgen omdat ze bij die vakken die ze makkelijk kunnen geen motivatie hebben? Wat een onzin. Hun tijd daar aan besteden in plaats van extra tijd aan de slechte vakken is juist dom en niet efficiënt.