Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Resistance schreef:Hilary schreef:Ken je de ISES noseband taper gauge? Dat is een hulpmiddeltje speciaal gemaakt om objectief te meten hoe strak (of los) de neusriem zit.
Ik denk trouwens dat je prima een bitloos hoofdstel kunt testen, maar dat het paard dan wel een bit in moet. Voor het algemene gevoel is er dan geen verandering, maar de aansturing is wel anders.
Ik ga er even naar zoeken! Misschien dat ik die van iemand kan lenen ofzo.
) zou ik beginnen met uitleggen wáarom je juist dit onderzoek wil gaan doen, dus toelichten dat er veel verschillende optomingen bestaan, dat er ook veel zijn die verkeerd gebruikt worden, dat er tegenwoordig heel veel 'anatomische' optomingen bestaan in een poging om paardvriendelijker te zijn, en dat jij wel heel graag wil onderzoeken wat er nou daadwerkelijk het prettigst is voor het paard.
Zit voornamelijk na te denken hoe ik het zelf aan zou pakken, maar wellicht dat er wel veel dingen tussen zitten die voor jou weer nuttig zijn om in de gaten te houden wanneer je met je eigen onderzoek bezig gaat. Doubtless schreef:Ik dacht dat je voor een profielwerkstuk 2 vakken moest combineren. Welke 2 betrek je hierin?