Studie in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Re: Studie in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 02:39

Taal is voor mij een van mijn vakken. Ik mag vanuit mijn eigen uni 5EC aan taal besteden, 3 koreaanse Credits zijn 5 Europese, dus kwam voor mij heel mooi uit.

Verder volg ik nog 5 andere vakken: cultuur en 4x business vakken. Moest wel een klein beetje bij mn opleiding passen :P

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:24

Ik studeer momenteel in België, maar heb ook in Noorwegen en Zweden gezeten. Mocht je daar iets over willen weten moet je het maar vragen =)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:01

Fangio schreef:
Ik studeer momenteel in België, maar heb ook in Noorwegen en Zweden gezeten. Mocht je daar iets over willen weten moet je het maar vragen =)

Wat heb je daar gedaan?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:15

Mawrr schreef:
Fangio schreef:

Wat heb je daar gedaan?

In Noorwegen/Zweden bachelor verpleegkunde, nu in België bezig voor een master

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:16

Misschien dat ik via hier mensen kan vinden die ervaring hebben met mijn wilde plan.

Ik wil een minor (30 EC's, een heel semester dus) in het buitenland doen. Specifieker; ik wil een minor Gender Studies doen en die wil ik het liefst in San Francisco doen. Aan de ene kant omdat ik ontzettend graag een semester in Amerika wil zitten en daarnaast omdat SF een van de meest vooruitstrevende faculteiten is op het gebied van gender.

Omdat ik dit al in september 2017 wil doen moet ik eens om me heen gaan kijken hoe dat werkt, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen, wat de praktische zaken zijn die ik moet regelen en hoe haalbaar het hou daadwerkelijk is om op zo'n universiteit terecht te komen.

Toevallig iemand met ervaring in de USA?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:42

Ik denk dat je het beste eerst kan beginnen bij je eigen universiteit? Denk dat alle universiteiten tegenwoordig wel een international office hebben? Vaak hebben die ook contacten in het buitenland, al weet ik niet of die specifiek genoemde universiteit daar ook tot toe behoord.

In ieder geval zullen zij jou de procedure kunnen vertellen. Of in ieder geval, de procedure die je eigen universiteit erop nahoudt. Ik moest allerlei documenten invullen, deels voor onze NL overheid, papieren voor de universiteit waar ik nu ben en papieren voor mijn eigen uni. Ik ga ervan uit dat zij een hoop van je vragen kunnen beantwoorden en misschien kan je zelfs een stappenplan met ze maken.

Je begint wel lekker op tijd! Super, scheelt een hoop gedoe. Ik was vrij laat (zelfs na de uiterlijke inschrijfdatum) en heb dus alles op hoog tempo moeten regelen terwijl ik elke week meer dan 40 uur werkte. Goede voorbereiding is het halve werk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:44

Ben je blij met je keuze voor Zuid-Korea? Ik bedoel, het lijkt me nogal een verschil vergeleken met hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:45

Ik ga naar een Hogeschool, wat het wellicht nog iets moeilijker maakt :)) Ik kan even binnenlopen bij de International Office inderdaad. Heb wel op de minorensite gekeken en daar kon ik bij SF alleen een minor Journalistiek vinden, wat ik dus juist niet wil (ik studeer al journalistiek). Niet naar SF kunnen of uberhaupt Amerika zou niet het einde van de wereld zijn, maar het heeft wel mijn absolute voorkeur.

Vroeg beginnen leek me inderdaad wel handig :)) Ik heb ondertussen al meerdere keren gehoord dat er onder andere geeist wordt dat je voor 10.000 dollar garant kan staan (of je ouders) en dat zijn wel kleine dingetjes waar we allemaal even rekening mee moeten houden hier in huis.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:49

Toevallig ga ik mij ook inschrijven om naar San Fransisco te gaan volgende zomer. Ik wil daar losse vakken gaan volgen. De eis voor een visa is inderdaad $10500. Zo'n €9300 dus momenteel. Bij mijn hogeschool staan verslagen van oud studenten die er geweest zijn online, is dat op jouw school niet?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:53

Het hangt er vanaf of je een hele studie in het buitenland wilt gaat doen, of tijdens je studie (aan een Nederlandse uni) een poosje naar het buitenland wil gaan. Erasmusbeurs krijg je bijv. alleen in dat laatste geval, voor zover ik weet.

Zelf heb ik mijn (volledige) bachelor gedaan in Engeland (Londen). Als je vragen hebt over studeren in Engeland, stel ze gerust :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:00

Een erasmusbeurs krijg je alleen als je binnen Europa blijft. Dus als je naar US wilt krijg je geen erasmusbeurs, maar vaak zijn er wel andere beursen. Ik ben ook van een hogeschool en ik ben nu een semester in Finland en daarvoor een Stage in Duitsland gedaan. Gewoon naar de international office gaan en die kunnen je alles vertellen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:20

@Emma: Ja ontzettend. Voor mij was het Azië of helemaal niet, de rest was gewoonweg niet interessant genoeg voor zo'n uitgave en periode van huis. Azië trekt mij ontzettend, de cultuur, geschiedenis en hoe die twee verweven zijn in het moderne leven. Daarnaast ben ik een K-pop en K-drama liefhebber, dus ik zit hier helemaal op m'n plek :). Vorig jaar 3 weken in China geweest met mijn vorige minor Doing Business in China. Dus het is maar net waar je interesse ligt ;).

Ik heb een beurs, dit is een ASEM-DUO beurs. Houdt in dat een student van de universiteit waar ik nu zit (Incheon National University) nu aan mijn eigen universiteit studeert (Hogeschool Windesheim), dus echt een ruil zeg maar. Wij beiden krijgen een bedrag van de Koreaanse overheid. Voor de rest veel spaargeld ^^. Dit was inderdaad ook door het bureau buitenland van Windesheim aan mij verteld en zij vroegen mij of ik hier aan mee wilde doen.

Ik noem trouwens mijn hogeschool ook uni hier, omdat de Engelse vertaling ; Windesheim University of Applied Science is.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:56

Iemand die hier ervaring heeft met een studie in japan? Ben vooral benieuwd hoe je je voor zoiets aanmeld. Of het bijv slim is om het via een connectie met een nederlandse school te doen, of gewoon sprong in het diepe.
Wel leuk, al zo veel met een buitenlandse studie!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:06

Ik zou het via een school proberen, die hebben vaak al connecties en ze kunnen je gelijk vertellen wat je moet doen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:10

Mijn ervaring (ongeacht of dit binnen of buiten Europa is) is dat het makkelijker is als je school al een contact heeft met de school waar je heen wilt. Dit omdat dit officieel geregeld moet worden met contracten en het meestal gemakkelijker is om daar een uitbreiding op te maken dan wanneer er nog een volledig nieuw contract moet worden opgesteld.
Bijvoorbeeld de school waar ik heen ging in Zweden, had al een contract met mijn school voor de opleiding ergotherapie. Hierdoor wisten beide scholen al wat ze aan elkaar hadden en hadden ze er vertrouwen in dat een student uit een andere opleiding waarschijnlijk ook competent genoeg zou zijn om hun opleiding te volgen. Hiervoor werd er simpel een uitbreiding gemaakt om mijn opleiding ook binnen het contract te laten vallen. Ik had ook nog een paar andere scholen aangeschreven om daar te studeren, maar het ging simpelweg te lang duren voor alle bureaucratie in orde was.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:35

Wat voor (creatieve) scholen zijn aan te raden? Ik wil graag wat in de vormgeving doen. Ik weet dat de hku al connecties met een school in japan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:24

Houd er wel rekening mee dat ze in Japan over het algemeen niet zo heel erg happig zijn op buitenlandse studenten, ik hoor van meerdere mensen die het hebben geprobeerd dat ze geweigerd zijn.