Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alenthe05 schreef:Ik zou het ook doen.
Met alle respect naar mensen die kinderen hebben. Mijn paard is mijn kind (ik heb geen kids) Bij ons op het werk melden zich ook collega's ziek als hun kind ziek is. Ik heb tegen mijn baas gezegd als dit voorkomt als er wat met mn paard s doe ik dat ook.
Nachocheese schreef:Iphi schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat je baas gelijk heeft, en dat je vrij had moeten nemen.
Verdriet hebben is toch niet ziek zijn? Nu moet het bedrijf jou voor deze dag betalen, dat is niet fair. Dat heeft niets met empathie te maken.
Maar waarom mag iemand anders bepalen hoe erg iemand z'n verdriet is? Als een persoon overlijdt krijg je ook vrij. Waarom is het verdriet voor een dier anders.
En dit heeft mijn inziens wel met empathie te maken.
Waarom zou ts nog een stap harder werken als de directeur ook niets voor jou overheeft. Ts geeft zelf al aan nooit ziek te zijn.

Nachocheese schreef:Iphi schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat je baas gelijk heeft, en dat je vrij had moeten nemen.
Verdriet hebben is toch niet ziek zijn? Nu moet het bedrijf jou voor deze dag betalen, dat is niet fair. Dat heeft niets met empathie te maken.
Maar waarom mag iemand anders bepalen hoe erg iemand z'n verdriet is? Als een persoon overlijdt krijg je ook vrij. Waarom is het verdriet voor een dier anders.
Waarom zou ts nog een stap harder werken als de directeur ook niets voor jou overheeft. Ts geeft zelf al aan nooit ziek te zijn.
Overgeven, misselijk, hoofdpijn....... Hondsellendig was ik. Ik werk niet maar zou ik wel gewerkt hebben had ik me ook ziek gemeld, indien een arts gekomen was zou dat geen enkel probleem geweest zijn. Ik wás ziek.. Taffje schreef:Nachocheese schreef:Maar waarom mag iemand anders bepalen hoe erg iemand z'n verdriet is? Als een persoon overlijdt krijg je ook vrij. Waarom is het verdriet voor een dier anders.
Als een persoon overlijdt krijg je ook niet zomaar vrij alleen als het directe familie is en dan nog alleen de dag van overlijden en de dag van de uitvaart of het moet zo zijn dat je degene bent die de uitvaart regelt dan krijg je de periode tussen het overlijden en de uitvaart ook vrij.

horsies5 schreef:Mijn paard daarentegen is mijn soulmate.. dat is mijn alles.. Als die zou overlijden stort mijn wereld in denk ik.. ik zou echt gebroken en overstuur zijn en letterlijk ziek zijn van verdriet.. dat vind ik een gradatie dat ziek melden terecht is.. dat het je gewoon niet lukt om je bed uit te komt, je hoofdpijn hebt van al het huilen.. Dan mag je je in mijn ogen ziek melden..
Ayasha schreef:Toen ik mijn 24 jarige dood vond op weide ben ik de dag zelf en de dag er na letterlijk ziek geweest van verdriet.Overgeven, misselijk, hoofdpijn....... Hondsellendig was ik. Ik werk niet maar zou ik wel gewerkt hebben had ik me ook ziek gemeld, indien een arts gekomen was zou dat geen enkel probleem geweest zijn. Ik wás ziek..