VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnevM

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:29

Ja ik baal er ook heel erg van, heb er al meerdere jankbuien op zitten :')

Ik wil dus van Zuid-Holland naar Enschede. Hier heb ik hulp van mijn tante die haar 2 keer per week doet en mijn moeder die 3 keer per week met mij meegaat om uit te mesten. Mijn moeder heeft verder niks met paarden en mijn tante heeft het veel te druk om haar heel de week te doen. Dan zou ik alleen in de weekenden m'n paard kunnen doen maar 1) dan is het niet 'mijn' paard meer en 2) dan ben ik verplicht elk weekend naar huis te gaan. Optie nummer 2 is om Roos mee te nemen, maar dan valt 1) de steun van m'n moeder en tante weg en 2) dan moet ik opzoek naar een zeer flexibele verzorgster die haar kan doen in het weekend als ik naar huis wil en voor eventueel vakantie...

Moeilijk moeilijk :\

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:37

@AnnevM Is het geen optie thuis een vaste bijrijdster te regelen? Dat zij (of hij haha) je paard least voor door de week oid?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:43

Ja dat zou kunnen maar dan zie ik het nut van een eigen paard niet meer zo in...

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:42

Hmm dat klinkt niet als een fijne beslissing... heel veel succes er mee :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:18

Ik wil mijn pony wel graag houden, hoop dat het allemaal haalbaar is. Als je je paard echt graag wil houden geloof ik wel dat het haalbaar moet zijn hoor Anne. Als je een verzorger/leaser kunt vinden waar je zelf ook goed mee overweg kan, dan voelt het echt niet direct alsof je je paard moet 'delen' met iemand.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:12

Ik houd mijn eigen paard sowieso, mijn zusje gaat hem dan ook rijden dus dan krijgt hij beweging genoeg. Het liefst ga ik nog helemaal niet op kamers maar als dat volgens jaar niet haalbaar is met reizen, gaan we het dus zo oplossen :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:45

Ik meld me ook weer, Ayla_4Ever, ik ben 17 jaar en woon in de provincie Friesland. Tot nu toe heb ik ik alles in één keer gehaald, qua vervolgstudie wil ik graag Economie en Beleid gaan studeren in Wageningen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:21

Nou ik ben weer begonnen. Realiseer me nu weer hoe erg ik iedereen hier haat _O- :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:33

AnnevM schreef:
Nou ik ben weer begonnen. Realiseer me nu weer hoe erg ik iedereen hier haat _O- :D

Nog één jaar, nog één jaar... :')

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:51

AnnevM schreef:
Ben nu wel benieuwd eigenlijk. Aan de mensen met een eigen paard, zijn er meerderen die op kamers willen en twijfels hebben over het behouden van je paard? :o

Ik weet nog niet of ik op kamers ga, maar ik houd mijn paard sowieso. Momenteel heb ik dus samen met mijn zusje een paard, maar er zal over een tijdje waarschijnlijk wel een tweede paard bij komen. Mocht ik op kamers gaan en we hebben ons paard nog gewoon met zijn tweeën, dan blijft hij hier staan en kom ik alleen in het weekend en kan mijn zusje doordeweeks voor hem zorgen. Mochten we dan inmiddels al een tweede paard hebben dan neem ik het paard dat van mij is mee.

Ik weet nog niet wat ik ga studeren, maar waarschijnlijk wordt het in Groningen of Wageningen. Als het in Groningen is blijf ik eerst thuis wonen, als het Wageningen wordt zal ik wel op kamers moeten, want dat is geloof ik meer dan drie uur reizen.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:00

AnnevM schreef:

Nog even bikkelen :')

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:09

Hallo! Ik wil me ook graag melden :D

Ik ben Merel en ben op het moment 18 jaartjes oud. Ik woon in de provincie Utrecht, ik heb hiervoor al succesvol de havo afgerond en ook V5 netjes doorlopen dus nu positief het eindexamenjaar in! Mijn sterke vakken zijn vooral engels en duits en de wat moeilijkere vakken zijn natuurkunde en scheikunde. Ik heb NG met wiskunde A, NLT en dan dus duits. Als vervolgstudie wil ik so wie so iets medisch, ik twijfel nu nog tussen geneeskunde, diergeneeskunde of biomedische wetenschappen en wil so wie so in Utrecht gaan studeren.

Ik had vandaag mijn eerste dagje terug op school, gelukkig alleen een kleine introductie, morgen nog een dag om aan ons PWS te werken en donderdag heb ik echt weer mijn eerste lesdag...

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:42

Haha precies, nog even volhouden :') De mensen uit mijn jaar mag ik wel (bijna) allemaal hoor!

Voorlopig kan ik nog niet echt zeggen dat ik hard aan het werk ben. Woensdag, donderdag en vrijdag tropenrooster dus maximaal les tot 1 uur vanwege het warme weer :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:16

We hebben dit jaar twee vwo eindexamenklassen. Ik zit met een boel vrienden, maar helaas zit mijn beste vriend in de andere klas, met een boel van zijn vrienden.. Voor ons een groot probleem, maar eigenlijk stelt het natuurlijk niks voor :p Ik wacht nog steeds op verdere informatie van school. Geen idee wanneer de eerste dag is en wanneer de lessen starten volgende week :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:22

Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met de kosten van het studeren?

Ik ben zelf van plan te gaan lenen, maar ik verdien nu gelukkig ongeveer 500 euro per maand wat ik allemaal opzij schuif voor volgend jaar.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:42

Jaaa nieuw topic *\%/*

Ik ben Emma en ik ben 17 jaar en woon in het zuidelijke puntje van Gelderland. Ik doe NG met natuurkunde en wiskunde A. Iedereen zei altijd dat natuurkunde en wiskunse A niet gaat, maar tot nu toe helemaal prima :') Natuurkunde is mijn minste vak en de rest gaat wel prima. Ik wil na dit jaar heeeel graag geneeskunde gaan studeren in Utrecht. Als dit hem niet wordt dan hbo verpleegkunde of biologie, daar ben ik nog niet helemaal overuit haha.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:44

Merelll schreef:
Hallo! Ik wil me ook graag melden :D

Ik ben Merel en ben op het moment 18 jaartjes oud. Ik woon in de provincie Utrecht, ik heb hiervoor al succesvol de havo afgerond en ook V5 netjes doorlopen dus nu positief het eindexamenjaar in! Mijn sterke vakken zijn vooral engels en duits en de wat moeilijkere vakken zijn natuurkunde en scheikunde. Ik heb NG met wiskunde A, NLT en dan dus duits. Als vervolgstudie wil ik so wie so iets medisch, ik twijfel nu nog tussen geneeskunde, diergeneeskunde of biomedische wetenschappen en wil so wie so in Utrecht gaan studeren.

Ik had vandaag mijn eerste dagje terug op school, gelukkig alleen een kleine introductie, morgen nog een dag om aan ons PWS te werken en donderdag heb ik echt weer mijn eerste lesdag...

Hee ook naar utrecht 8-)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:47

Resistance schreef:
Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met de kosten van het studeren?

Ik ben zelf van plan te gaan lenen, maar ik verdien nu gelukkig ongeveer 500 euro per maand wat ik allemaal opzij schuif voor volgend jaar.

Als ik thuis blijf wonen gaat het waarschijnlijk wel lukken zonder lenen, maar als ik op kamers ga moet ik denk ik wel lenen. Ik verdien nu wel iets wat ik opzij zet, maar dat is helaas niet zoveel.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:23

Mijn eerste schoolweekje zit er gelukkig alweer op, het waren maar twee dagen echt les gelukkig al was dat met deze hitte alweer genoeg haha.

Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe ik het studeren ga betalen, ik denk gewoon een lening al blijf ik so wie so denk ik wel thuis wonen en moet het nog even allemaal met mijn ouders overleggen :')

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:59

Mijn rooster staat op magister, het is echt een ramp :') Maar dat zeg ik elk jaar en dan valt het uiteindelijk wel mee, dus even aankijken.

Voor studeren blijf ik thuis wonen en mijn ouders betalen (voor een groot deel) mijn studie.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:25

Ik weet pas net in welke klas ik zit :') Echt een verschrikkelijke klas, we zitten met 33 omdat ze liever 2 enorme klassen hebben dan 3 van +- 20 (zoals vorige jaren)...
Maandag haal ik mijn boeken op, dinsdag haal ik mijn rooster op en woensdag beginnen, heerlijk weer... l

Ben zo benieuwd naar het rooster, wel ben ik gelukkig eindelijk van mentor gewisseld *\o/* Ik vond mijn mentor niet zo .. aardig.. en de mentor die ik nu krijg heeft ook paarden dus dat is wel beter :D vind haar echt een superdocent en heb haar al 2 jaar dus ben echt heel blij *\%/*

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:58

Ik weet nog helemaal niks :')
Geen rooster, klas of iets. Wel zijn m'n boeken bezorgd, maar die doos houd ik nog eventjes dicht haha.
Ik hoef dan ook pas 5 september weer naar school.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:30

Ik weet mijn rooster en klas al. Klas is hetzelfde als vorig jaar, alleen zijn er een paar mensen uit. Mijn rooster is best fijn eigenlijk dit jaar. Woensdag beginnen bij ons de lessen weer. Maandag hebben een introductie.

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:49

hoi! mag ik meepraten? Ik zit niet echt officieel in mn examenjaar, zit nu op het vavo, ga dit jaar eerst 5 vakken afronden en daarin examen doen, volgend jaar hetzelfde maar dan voor (wss) 3 vakken! Dus soert van examenjaar i guess?

Teddy // 17 // noord-holland // 4jaar vwo, 2 jaar havo en nu weer vwo lol// nl, gs, wis, engels, m&o// duits, eco // Geeen idee? // zit dus nu op het volwassen onderwijs(vavo)!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:23

Welkom Teddy!

Ik krijg waarschijnlijk pas maandag of dinsdag mijn rooster en ik begin woensdag. Ik heb alleen nog geruchten gehoord dat het geen fijne roosters worden dus HELP ik ben bang :')