Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liegenisfout schreef:Ik dank jullie heel erg voor alle berichten. Ik probeer dit tijdens mijn werk goed in mijn hoofd te houden en dat werpt ergens zijn vruchten af. Ik ben minder gefrustreerd. Natuurlijk voert Persoon A nog steeds vrij weinig uit maar ik laat het nu minder mijn werk beïnvloeden.
Vandaag heb ik ook aangeven bij Persoon A dat wat hij of zij deed niet normaal is. Hij of zij vroeg mij om iets te doen zodat hij of zij dit kon oppakken en terwijl ik hier mee klaar was, was Persoon A met de noorderzon vertrokken. Enige probleem was dat het binnen twintig minuten af moest. Gelukkig heeft een andere collega geholpen om het op tijd af te maken. Ik heb dit later bij Persoon A aangegeven. Eerst gaf hij of zij aan dat het niet zo was. Toen heb ik het nogmaals herhaald zoals hij of zij dit had gezegd en toen was het lacherig, 'Klagen bij de baas of bazin heh!' ....
Ik ga zelf vooral op deze manier verder om het makkelijker te maken.
Liegenisfout schreef:Ik dank jullie heel erg voor alle berichten. Ik probeer dit tijdens mijn werk goed in mijn hoofd te houden en dat werpt ergens zijn vruchten af. Ik ben minder gefrustreerd. Natuurlijk voert Persoon A nog steeds vrij weinig uit maar ik laat het nu minder mijn werk beïnvloeden.
Vandaag heb ik ook aangeven bij Persoon A dat wat hij of zij deed niet normaal is. Hij of zij vroeg mij om iets te doen zodat hij of zij dit kon oppakken en terwijl ik hier mee klaar was, was Persoon A met de noorderzon vertrokken. Enige probleem was dat het binnen twintig minuten af moest. Gelukkig heeft een andere collega geholpen om het op tijd af te maken. Ik heb dit later bij Persoon A aangegeven. Eerst gaf hij of zij aan dat het niet zo was. Toen heb ik het nogmaals herhaald zoals hij of zij dit had gezegd en toen was het lacherig, 'Klagen bij de baas of bazin heh!' ....

Eef_Bam schreef:Liegenisfout schreef:Ik dank jullie heel erg voor alle berichten. Ik probeer dit tijdens mijn werk goed in mijn hoofd te houden en dat werpt ergens zijn vruchten af. Ik ben minder gefrustreerd. Natuurlijk voert Persoon A nog steeds vrij weinig uit maar ik laat het nu minder mijn werk beïnvloeden.
Waarom ga jij dan het werk van A alsnog overnemen? Je had het werk ook kunnen laten liggen, als iemand vraagt waarom het niet binnen 20 min gebeurd is had je kunnen zeggen dat A het zou doen, maar weer eens verdwenen is. Jij draait nu elke keer op voor de laksheid van A. Laat A maar eens tegen de lamp aan lopen.
bigone schreef:Je werkt hier al vier jaar en nog geen vast contract?? Dat is al erg vreemd en verder??
Fortitude schreef:bigone schreef:Je werkt hier al vier jaar en nog geen vast contract?? Dat is al erg vreemd en verder??
Valt mee. Er zijn nog mensen die in de overgangsregelingen vallen omdat er de afgelopen jaren veel veranderd is in de regels betreffende de maximale duur en het aantal contracten dat je mag krijgen voor je naar vast moet. Dan gaat de 'max 3 contracten in 2 jaar' niet op.
(edit) wanneer loopt je contract af? Als het niet al te lang is kun je hem ook uitwerken. Als je dan ontslag krijgt moet je eens kijken naar de transitievergoeding.
Brainless schreef:Voor 2015 was het max 36 maanden (dus 3 jaar) ipv nu 2 jaar.
Als TS er 4 jaar werkt moet er wel een bijzondere reden zijn (bv nieuwe functie/contract) dat ze nu nog steeds een tijdelijk contract heeft.

Eef_Bam schreef:Waarom ga jij dan het werk van A alsnog overnemen? Je had het werk ook kunnen laten liggen, als iemand vraagt waarom het niet binnen 20 min gebeurd is had je kunnen zeggen dat A het zou doen, maar weer eens verdwenen is. Jij draait nu elke keer op voor de laksheid van A. Laat A maar eens tegen de lamp aan lopen.
Fortitude schreef:Probeer ondertussen eens een afspraak met je afdelingshoofd van PZ te maken om eens te overleggen hoe je deze situatie werkbaar kunt maken/houden. Vaak vervult deze afdeling namelijk een soort van 'vertrouwenspersoonfunctie' als deze er niet officieel is. Geef gewoon aan dat je het zo erg moeilijk hebt. Wellicht kunnen ze jullie roostertechnisch wat meer uit elkaar trekken?
Enne, als A zo speelt dan hoef jij echt geen stap harder te lopen omdat hij/zij er niet is of het zelf niet doet.
verootjoo schreef:Precies dat dus, en dan via de mail precies afspreken wat jij doet en wat A doet, dan staat het iig zwart op wit wat de afspraken waren en wie zich er niet aan houdt
bigone schreef:Je werkt hier al vier jaar en nog geen vast contract?? Dat is al erg vreemd en verder?? Solliciteren en mocht je een nieuwe baan vinden zorg dan dat je alles noteert indien er ook daar iets gebeurt. In dit bedrijf heb je dus duidelijk leidinggevende A die tot aan de ellenbogen bruin is en daar win je het niet van. Nu ben je een bedreiging geworden omdat je wat zegt en maakt ze je gewoon af, ze zorgt er wel voor dat haar positie niet in gevaar komt en gaat over lijken. Dit soort figuren heb je in elk bedrijf, helaas. Hard worden, niet haar functie overnemen wanneer ze er niet is en stug door solliciteren is voor nu het enigste juiste. En verder niets van alles aantrekken en haar voor zover mogelijk negeren. Wel ook nu alles gaan noteren, mocht de bom barsten dan kun je nog ergens op terug vallen.
Liegenisfout schreef:Wij werken beide bijna exact dezelfde dagen en dezelfde uren. Dit hebben ze juist gedaan omdat we elkaar 'aanvullen'.