Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en nu moet ik opnieuw wennen en hopen dat ik me weer veilig ga voelen in deze klas.

Ik wil me ook wel melden
.
.
?

niet omdat ik leren niet leuk vind - ben juist heel leergierig. Maar de druk en stress wordt mij snel te veel.

ElineR schreef:Leuk Tara! Wat heb je dan de afgelopen twee jaar gedaan?
Lekkere dagen hebben jullie zeg. Mijn uren duren 65 minuten
.
taartjee schreef:ElineR schreef:Leuk Tara! Wat heb je dan de afgelopen twee jaar gedaan?
Lekkere dagen hebben jullie zeg. Mijn uren duren 65 minuten
.
Ik ben begonnen aan SPH, maar dat was zo anders dan ik me had voorgesteld en mijn geestelijke situatie was nou ook niet zo heel daverend. Ben in januari 2015 gestopt en heb 4 maanden thuis gezeten aangezien ik geen werk had. (alvast 1 tip voor wanneer je hierna een tussenjaar doet of vroegtijdig stopt met je opleiding: zoek asap naar werk! het heeft mij m'n complete spaarrekening gekost, want de vaste lasten blijven iedere maand terug komen helaas)
Uiteindelijk werk gevonden in Amersfoort, na m'n proefperiode daar er weer uitgeknald omdat ik vervangen kon worden door iemand van 16. Weer een maand thuis gezeten totdat ik een fulltime contract kreeg bij een van de supermarkten hier in de buurt.
Daar ben ik inmiddels ook al weg en ik werk nu deels als leidinggevende in een soort outlet winkel hier in mijn dorp!
Qua roosters, jullie weten denk al wel allemaal hoe en wat, ik hoor het pas 2 september![]()
is dus ook nog even heel balen, want ik kan overdag en 's avonds les hebben
taartjee schreef:heel sph is anders dan je wordt verteld op open dagen. Nou zit er ook wel heel veel verschil in de school die je kiest, maar waar ik zat, op de HU in Amersfoort, werd er echt verteld dat je mensen zou gaan helpen.
Het niveau in mijn sph les was voornamelijk:
maak een casus, bespreek de casus, doe hier een activiteit bij.
Bijvoorbeeld.
Annie is 80 jaar oud, is dementerend en leeft met andere dementerende ouderen in een zorghuis.
In het zorghuis moet jij als SPH'er een activiteit begeleiden waar iedereen aan mee kan doen.
De activiteiten die mijn docent wilde zien waren niveau kleuterschool, oftewel met sate prikkers, wol en een kastanje een spinnenweb maken!
Ik raad je dan ook echt aan goed te gaan orienteren op scholen en ook naar verhalen van sph studenten te gaan vragen die verder dan ik zijn gekomen, daar heb je meer aan als de open dagen van de school zelf
ScarOfWars schreef:Ik ga hopelijk dit jaar mijn Havo diploma halen voor VAVO te doen! Ik ben afgelopen schooljaar gezakt. Had 0.7 te weinig gescoord op mn herkansing.
)
taartjee schreef:ScarOfWars schreef:Ik ga hopelijk dit jaar mijn Havo diploma halen voor VAVO te doen! Ik ben afgelopen schooljaar gezakt. Had 0.7 te weinig gescoord op mn herkansing.
Dat is zo zuur! Hopelijk dat je het nu wel haalt!
Nog even een ander vraagje, is er hier heel misschien een natuur- en scheikunde wonder? Ik heb natuurkunde er al meteen uitgegooit en scheikunde halverwege de eerste keer havo 5 (ohja, heb havo in 6 jaar gedaan, zit ook nog een mooi verhaal achter)
Nu is mijn kennis daar dus echt ver van te zoeken en aangezien ik ook 2 jaar thuis heb gezeten, ga ik echt een strijd met mezelf aan straks
Mocht er iemand zijn die me zou willen helpen met uitleg en huiswerk, heel graag!