VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quanneh

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 20:11

Oh, klinkt best interessant! Maar is drie lessen erbij per week niet best druk?

Ahh Desirée :D Wel lekker nog twee weken!

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:13

Ja denk ik wel, maar mijn rooster is toch al vervelend (denk ik), dus het maakt niet zoveel uit

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:15

Ik zal me ook nog even kort voorstellen, ik ben Myrthe, 16 jaar en heb EM met wiskunde A, biologie en scheikunde, DELF Frans en Cambridge Engels. Cambridge heb ik nu al twee jaar :) Vorig jaar FCE examen gedaan en begin 5e ga ik CAE doen. De manier van lesgeven bevalt mij heel erg!

Mijn rooster en klas zijn nu al een week bekend. Ik baal wel van mijn klas, maar twee vriendinnen waarvan eentje ook nog wil wisselen van klas.. Voor de rest niemand waarmee ik echt veel heb. Mijn rooster is wel heel fijn! De 29e begin ik weer, maar eerst nog op vakantie naar Frankrijk!

@kim ah wat vervelend van oreo.. Ik wist niet dat het slecht met m ging, sterkte :( wat heeft hij?

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:20

Hoi! Ik kom ook graag meepraten! Ik ben Ilse, 16 jaar met een N&G profiel :) Ik heb daarbij WisB, Duits, M&O en ook IB (International Baccalaureate, de eerste 3 jaar waren tto). IB wordt trouwens ingeruild voor het vak Engels dus heb ik misschien 1 of 2 lessen per week meer, valt mee dus. Ik heb vorig jaar mijn Cambridge FCE examen al gehaald, en in VWO6 hopelijk mijn Oxford-certificaat.
Ik woon in Brabant, dus mijn eerste schooldag is pas 6 september. Ik heb echt totaal geen zin, want het einde van vorig jaar in een flinke dip geëindigd en zie nu al op tegen de stress.

Mijn vrije tijd besteed ik met mijn leasepony Chanel en sinds kort fotografeer ik. Ook ben ik druk bezig met voorbereidingen mijn YouTubekanaal!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:28

Reusje_xx schreef:
Hoi! Ik kom ook graag meepraten! Ik ben Ilse, 16 jaar met een N&G profiel :) Ik heb daarbij WisB, Duits, M&O en ook IB (International Baccalaureate, de eerste 3 jaar waren tto). IB wordt trouwens ingeruild voor het vak Engels dus heb ik misschien 1 of 2 lessen per week meer, valt mee dus. Ik heb vorig jaar mijn Cambridge FCE examen al gehaald, en in VWO6 hopelijk mijn Oxford-certificaat.
Ik woon in Brabant, dus mijn eerste schooldag is pas 6 september. Ik heb echt totaal geen zin, want het einde van vorig jaar in een flinke dip geëindigd en zie nu al op tegen de stress.

Mijn vrije tijd besteed ik met mijn leasepony Chanel en sinds kort fotografeer ik. Ook ben ik druk bezig met voorbereidingen mijn YouTubekanaal!

Wat voor youtubekanaal ga je beginnen? Ik was ook van plan om een kanaal te starten, maar ik heb er helemaal geen tijd voor :')

Ik bedenk me dat ik vergeten ben me voor te stellen, dus bij deze:
Ik ben Guusje, 16 jaar en ik woon in Utrecht. Ik doe E&M met m&o, wisA, biologie en Duits. Vorig jaar heb ik het echt maar op het nippertje gered met dank aan huiswerkbegeleiding. :o Dit jaar ga ik vanaf het beginvan het jaar 2 dagen per week naar de begeleiding. Verder doe ik een thuisopleiding Spaans bij LOI, verzorg ik drie paardjes genaamd Simcha, Stoffel en Rosenna, werk ik in een pizzeria, ga ik veel naar de sportschool en doe ik aan kickboksen.

Ik vroeg me trouwens af, hebben jullie op school ook een GSA?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:32

Al die termen hier _O- wat betekent GSA?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:35

Even reageren op alles :Y)
Ilse: Balen, hoop dat het dit jaar beter gaat met school! Wat voor videos ga je maken op yt?
Myrthe: Veel plezier in Frankrijk! Mooi van je rooster, alleen jammer van je klas.. Dat is toch altijd maar weer afwachten.
Desiree: Leuk begin van het schooljaar zo, ach je hebt gelukkig nog geen huiswerk :').
Cambridge mensen: Respect voor jullie, cambrige vond ik echt helemaal niks aan. Maar ik denk dat jullie Engels ook wel leuker vinden? Iig succes :).
Kim: Wat sneu van je paard, hoop dat het nog goed komt met hem. Wel fijn dat jullie hem nog even de wei op sturen

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 20:36

Wow, wat heb jij veel dingen Guusje! Dat zou ik echt niet kunnen; ik ben stiekem wel jaloers op je, haha. Wij hebben trouwens geen GSA, jullie wel?

Leuk Ilse, welkom! Vervelend dat vorig schooljaar zo is afgelopen :(

Heel veel plezier in Frankrijk Myrthe! En balen voor je van je klas, zit je bij andere vakken wel met leuke mensen?

GSA: gay-straight alliance (Thanks to Google :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:45

Haha dat scheelt inderdaad Franka!

Wat een verhalen, dat allemaal onthouden wordt nog wat. :+

Voor de nieuwe mensen een korte introductie: Ik ben Desirée, over 2 weken 16. Werk in de supermarkt en heb een stel hele leuke vriendinnen. Had tot afgelopen jaar een verzorgpony, maar nu niet meer. Ga dus naar 5 gymnasium. Heb een EM profiel met Latijn, Duits, WisA, M&O en als extra vak Filosofie. :)

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:51

Ik zal mezelf voor de nieuwe ook nog even voorstellen:
Ik ben Sanne, 16 jaar. Ik heb een NT profiel met Wiskunde B, Biologie, Latijn, economie en als extra wiskunde D.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 20:57

Ook nog even voorstellen van mij, is misschien toch wel handig: Ik ben Yael en hou erg van sporten. Momenteel niet aan het paardrijden, maar al een hele tijd op zoek naar een bijrijdpony o.i.d. Ik heb dus een NG/NT profiel en heb het daardoor vaak erg druk :')

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:03

@Franka en Guusje: Video's zullen over vanalles gaan, vooral lifestyle met af en toe wat fashion en beauty :) Ook vlogs etc. Zal vast ook wat paarden voorbij komen, omdat ik dat nu eenmaal leuk vind! Er zijn al veel van dit soort kanalen, maar ach we zien wel hoe het gaat lopen :D

Wij hebben wel een GSA :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:08

Leuk Ilse, zeker even een linkje plaatsen als je je eerste video plaatst!

Ik zal me anders ook nog maar even voorstellen: Ik ben Joëlle, 16 jaar en Poek is mijn kat :) Ik heb een hele lieve (oude) verzorgpony genaamd Romy waar ik heel dankbaar voor ben. Op school heb ik het profiel EM, met Frans, Duits en AK en ik doe TTO :D

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? :Y)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:10

Ah leuk, je stuurt maar een link als hij af is :).
Wij hebben geen GSA, ook nog nooit van gehoord.
Jammer Yael, die zoektocht kan soms erg lang duren... Maarja, als je het toch druk hebt scheelt het misschien een klein beetje.

Mijn hobby's zijn verder gitaar spelen en muziek luisteren (is dat een hobby?), en paarden dan. Heb een leuke lease haflinger die ik in november een jaar doe! Ga in november ook nog naar een concert en heb nog wat bands etc waar ik graag een keer heen wil. Maarja, dat komt ooit nog wel. :D

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:15

Hey,
Ik heb vorig jaar heel even meegekletst in het 4 vwo topic, maar ben het toen helemaal uit het oog verloren :') Dit jaar zou ik graag actief mee willen praten!

Ik ben Roos en ik ben 16 jaar oud. Ik ga nu naar 5 gymnasium met een E&M pakket met Latijn, Wiskunde A, M&O en Duits. Verder heb ik een eigen paard waar ik heel veel te vinden ben. Winkelen, mode en beauty zijn mijn andere hobby's/interesses :o

Ik hoef gelukkig pas over 3 weken weer naar school *\o/*

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:24

Zal ik doen! Zal aan het einde van de vakantie worden :)

Oh dan is muziek luisteren ook een hobby van mij! En ik kan dwarsfluit spelen, maar ik doe het tegenwoordig eigenlijk heel weinig..

Ik vind het nu al een leuk topic! Gezellig zoveel mensen!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:28

Welkom Roos :D Oehh lekker pas over 3 weken!

Weten jullie al wat je na school wilt gaan doen qua studie/opleiding? (Ja ik heb net een lijst met alle studies uitgeprint en ben begonnen met afstrepen, poeh dat zijn er veel.. :') )
Laatst bijgewerkt door Quanneh op 14-08-16 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:28

Ik meld me ook weer! Ik ben Lobke (obvious) en 16 jaar. In heb NT/NG met Frans en IB/TTO Engels. Ik zeg op naar ons examenjaar!

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:34

Hoi,

Ik zou hier ook graag meepraten! Ik ben Vera en ik ben 15 jaar oud. Ik doe NG/NT met Frans, wisB, NLT, Latijn, GPR en TTO, en AK als zelfstudie. Verder heb ik een hele leuke bijrijdpony en andere hobbys zijn luchtvaart, muziek (zelf speel ik piano) en fotografie :D (en ja, reizen, maar kun je dat een hobby noemen? :o )

Ik kom uit Flevoland en begin dus 22 augustus al weer :\

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:35

Ik zit te denken aan diergeneeskunde. Eigenlijk alleen omdat ik verder nog niet echt iets ben tegengekomen wat me leuk lijkt, misschien Biologie. Eerst zat ik aan de Pabo te denken, maar ik wil het liefst naar de universiteit en je wordt ook niet zo heel goed betaald volgens mij(als leraar)...

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:39

Ah leuk, meer muziek mensen :D. Ik heb echt geen idee wat voor studie ik wil gaan doen, heb wel dingen die me opzich wel interessant lijken, maar ach ik heb nog tijd zat om het te verzinnen. Succes met afstrepen :'). Pabo kan toch wel op universiteit niveau? Of heeft het dan een andere naam?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 21:42

Leuk dat het steeds voller wordt!

Ilse, je hebt toch universitaire pabo? Maar diergeneeskunde klinkt ook interessant :j

Oeh ja muziek! <3 Vooral tijdens het hardlopen met oortjes :D

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:45

Ik denk nu al een tijdje aan international business. Ik wil hoogst waarschijnlijk iets doen in de economische richting. :j

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:46

Ik wil heel graag naar de pilotenacademie/opleiding :j Denk alleen niet dat hier veel mensen zijn die de luchtvaart-interesse delen :+
Laatst bijgewerkt door Falko_v op 14-08-16 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:47

Ik heb twee beroepen die me echt gaaf lijken; namelijk dierenarts en plastisch chirurg. Het is alleen allebei de natuur- en scheikunde kant op en laat ik nou net E&M hebben gekozen :O
Ik kan wel bij bijvoorbeeld Luzak (schrijf je het zo?) mijn 'diploma' voor natuur- en scheikunde halen, maar daar zou ik me nog even verder in moeten verdiepen. Verder is het nadeel van plastisch chirurg dat je eerst 6 jaar geneeskunde moet studeren, dan een stageplek voor plastisch chirurg moet zien te bemachtigen (zijn er maar 12 per jaar beschikbaar, dus dat gaat wel een paar jaar duren), je ondertussen moet werken als arts, wat ik eigenlijk niet wil en als je uiteindelijk een stageplek gevonden hebt, je nog 6 jaar door moet studeren. Dan ben ik echt ontiegelijk lang bezig en daar heb ik geen zin in :+
Nadeel van dierenarts is dat het niet mijn droomsalaris oplevert.
Verder vind ik headhunter een heel gaaf beroep, maar daar zijn tattoo's en piercings not done (laat ik die eerste toevallig volgend jaar krijgen) en weer niet het salaris dat ik graag wil.
Facility management heb ik ook naar zitten kijken maar je raad je al, geen droomsalaris. :')
Dan blijft er nog over sterrenkunde en astrologie, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Heb een lichte obsessie met alles in de ruimte :D

Muziek reken ik eigenlijk ook wel als een hobby van mij :D Ik ga graag ook graag naar concerten.