Kat ernstig ziek en werk doet moeilijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Kat ernstig ziek en werk doet moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:47

Sterkte vandaag TS, benieuwd of je wat hebt kunnen regelen.

Hier kunnen we ook niet zomaar op stel en sprong vrijkrijgen. Als het in de planning past, zijn we heel flexibel, maar soms past het niet en zullen we als werknemers een andere oplossing moeten zien te vinden.

Overigens, ik denk dat de floormanager met 300++ medewerkers dagelijks tig "zieken katjes, hondjes, kindjes, ontstoken teennagelriemen, rode lipjes, geknakte vingernagels-smoezen" krijgt. En daar hebben de mensen met een echt ziek dier (bijvoorbeeld) dan zeker onder te lijden.

TS, ik weet niet hoe goed jij jouw collega's kent, maar mocht je nog een keer zoiets hebben, en je kent een aantal collega's, probeer dan van te voren vast met een collega te ruilen. Dan kun je je manager aangeven dat jij er niet bent, maar Truus Met Achternaam wel.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 08:48

MPH schreef:
Is het je nog gelukt om vrij te krijgen?

Hoop overigens niet dat je voor een MRI naar De tweede lijn gaat, want die hebben ze niet. Sterkte met jullie kat!

Ik zit in de bus naar huis inmiddels. Mijn teamleider begon pas om half 9 en dan moet ik al onderweg zijn naar het werk anders zou ik te laat komen. Ben ik nog nooit geweest en ga ik vandaag ook niet mee beginnen. Maar hij heeft het gelijk geregeld, ben ik echt heel blij mee.

We hebben Felix ook gisteren mee genomen naar huis, en vannacht maar bij ons op de kamer opgesloten met ook de kattenbak daar enzo. Konden we hem fijn in de gaten houden, want hij kon 's avonds nog niet stabiel lopen door de pijnstillers. Inmiddels loopt hij weer gewoon gelukkig.

Het was iets met een scan, dacht dat het mri was - maar iets anders kon ook. De dierenarts zou alles aan hun doorsturen, wij zijn het een beetje kwijt door alles wat er gisteren aan informatie over ons heen kwam.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:50

Kinke schreef:
topwerkgever ;)
Maar….er zijn toch genoeg andere banen in dit soort werk?

Mijn ervaring is dat dit gewoon de mentaliteit is bij facelitaire callcenters....
Sterkte ts

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:55

Fijn dat het geregeld is!

En veel succes met Felix :*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:59

Wat een hatelijk mens..
Veel succes met Felix! Ik duim alvast mee

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:02

Gelukkig is het goed gekomen ! Nu nog met de kat. Hoe gaat het daarmee?

Hier vroeger in een callcenter een vergelijkbaar probleem gehad. Ik belde op dat of ik mijn dienst kon ruilen omdat ik de volgende dag voor mij iets belangrijks had wat niet verplaatst kon worden voor mij. Nee, ik kon echt geen dag ruilen. Ik weet niet meer of ik me ziek gemeld heb of niet gegaan ben. In ieder geval kwam ik de volgende ochtend op het werk en kon meteen weer gaan en hoefde niet meer terug te komen..

Nu was ik er totaal niet rouwig om omdat ik toch al met iets anders bezig was, maar je hebt wel goed gehandeld door netjes te gaan en alsnog op een nette manier vrij te krijgen. Fijn dat je leidinggevende wel zo meedenkend was :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:23

Little_Gift schreef:
Nou, de eerste werkgever die mij "verbiedt" bij mijn ziek dier te zijn, die kan mooi fluiten naar zijn werknemer! Adieu, echt! Als ik kiezen moet, dan kies ik keer op keer mijn dier, hoe graag ik de job ook doe!

Ik vind dat altijd zo erg, met kinderen staat iedereen te springen om diegene te helpen, te ondersteunen, te vervangen... maar als het een dier is dan is het niks belangrijks!

Volgens mij houdt niemand je gedwongen op je werk, los van je opzegtermijn. Ziek melden vind ik in dit geval not done. Als mijn medewerker dat zou doen, dan zou ik daar wel mee aan de slag gaan. Ook last minute vakantie is niet altijd makkelijk te realiseren, voor mij is dat alleen mogelijk in goed overleg.

Heel dubbel dit soort zaken en niet dierenmensen zullen hier heel anders in staan dan wel dierenmensen (net als mensen zonder/met kinderen). Ook tussen de dierenmensen zal het wel anders zijn, zelf zou ik er niet bij hoeven zijn als mijn kat een enkeltje dierenarts krijgt, dan zou ik er ook vrede mee hebben als mijn (schoon)moeder dat zou doen. Zelf bekijk ik het per persoon, sommige mensen nemen het niet zo nauw met regels, waardoor ze collega's laten zitten (niet in dit verhaal als ik het zo lees). Zelf spreken we af (ongeacht het zieke ouders/kinderen/dieren zijn) dat in goed overleg bij noodzaak alles mogelijk is. Alleen als het meerdere malen dezelfde persoon betreft dan volgt wel een goed gesprek, maar daar heb je als direct leidinggevende alleen een goed beeld bij. Eentje stuur ik soms gewoon op tijd naar huis, omdat hij veel uren maakt. Alleen dat doe ik als zijn andere collega (die de kantjes er vanaf loopt) er niet is, want dan voelt hij zich weer achtergesteld.

Mijn naaste collega heeft er een handje van om als het 5 uur is te roepen dat hij zijn kinderen moet halen. Dan zeg ik altijd, dan ga ik mee je kinderen halen :Y) :+ en vertrek ik vervolgens ook iets na vijf uur :D

Als leidinggevende vind ik het belangrijk om het goede voorbeeld te geven, dus ik plan zoveel mogelijk buiten werktijd en ga buiten de vakanties op vakantie. Tandarts kan gewoon in een avond, als er iets met mijn ouders is, overleg ik met mijn broertje die wat flexibeler is in zijn werk, als er iets met mijn paard is, heb ik een paar mensen achter de hand.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:34

Gelukkig had je teamleider wel begrip en hebje alsnog vrij gekregen.

Ik kan wel snappen dat het niet altijd mogelijk is om instant vrij te krijgen (of het nu betaald of onbetaald is) het werking mag er niet onder leiden. Maar de reactie van de floormanager is wel beneden alle peil...
Prijs ik mij gelukkig met mijn flexibele werk en collega's die onmiddellijk zaken overnemen. Zelfs mijn oversten begrijpen dat mijn dieren als mijn kinderen zijn, en dat als ik telefoon krijg dat er iets mis ik alleen het hoognodige afrond en naar huis vertrek.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:38

wat een lompe l*l zeg... hier op kantoor is het gewoon zo dat zodra er iets is met mijn dier ik weg ben. schreeuw het mogelijk over de afdeling maar weg ben ik en dat weten ze hier ook :')

gelukkig is de teamleider wat coulanter.. Zal voor je duimen dat alles goed komt!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:42

Ehhh Sakura, wie spreekt van ziek melden? Zie je dat ergens in mijn tekst?
Ik heb het over de boel de boel laten en per direct afstappen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:45

Volgende keer gewoon zeggen dat het je kind is ipv je kat, sommige mensen begrijpen de liefde voor dieren vreemd genoeg niet. Sterkte!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:47

Ik zal het direct hoger opzoeken als je zo antwoord krijgt..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:51

ElineS schreef:
Callcenters, bah. Breek me de bek niet open. Verschrikkelijk hoe ze werknemers daar behandelen. Heb zelf bij 4 verschillende callcenters gewerkt over de jaren. Ik had een abces in mijn keel die leeg geprikt moest worden. Ontzettend pijnlijk en naar (al die pus etc). Ik had daarvoor al wekenlang keelpijn, maar ziek melden kon echt niet, dus ik ben door blijven werken tot mijn keel rauw was. Uiteindelijk had ik zo'n pijn had dat ik naar de huisarts ging en bleek het dus een abces te zijn.

Ziekgemeld en afspraak voor prikken twee dagen later. Dat was gedaan. Belt mijn teamleider mij op dezelfde dag op van het prikken, wanneer ik weer wil komen werken. Nou, geen idee, hangt van mijn keel af. Ja, maa, morgen hadden ze tekort, of ik toch niet even voor een halve dag kon komen. Dat kon toch wel, het was immers maar wat keelpijn, moest ik maar even doorheen bikkelen. Eh, nee.. 4 uur praten terwijl er nu een open wond in mijn keel zat, no thank you. Werd heel moeilijk over gedaan. Het zou nog weken duren voordat het compleet genezen was en ik weer volle dagen zou kunnen werken. Langzaamaan zou ik wel kwart dagen en later halve dagen kunnen werken. Gewoon opbouwen. Ze werkten niet mee en ik moest gewoon komen werken, punt. Dan zou ik vervangend werk krijgen, beloofden ze, nadat ik toch echt duidelijk had gemaakt dat ik niet achter de telefoon zou kruipen. Oké prima dan, zolang ik maar niet hoefde te praten dan kon ik gewoon wel werken. Fysiek was ik verder oké. Maar dan was ik daar, bleek er tekort en kom op, kon toch echt wel even een uurtje achter de telefoon... Nee, nee en nee... Maar het aandringen werd dreigen. Dat ik dan ook niet meer ingeroosterd werd voor vervangend werk. Zelfs ontslag werd genoemd... En blabla, heel veel gedoe. Dus toch weer veel te vroeg teveel uren op me genomen. Je hebt het geld nodig en dus bezwijk je onder de druk... Paar weken later, was de ontsteking/abces op exact dezelfde plek terug... Nou, toen was het helemaal fout. Hoe kon ik immers durven om nog een keer een naar abces te krijgen :'). Zo kwam het over. Toen in gesprek gegaan en samen besloten voor beëindiging van het contract. Ik wilde niet meer.

Maar dat is 1 van de vele ervaringen. In een callcenter ben je niets... En je hebt weinig rechten omdat het meestal tijdelijke 0-uren contracten zijn en als je je ziek meld, dan roosteren ze (bij een 0 uren contract) je gewoon uit ipv dat ze je ziekmelden. Zelfs bij de Belastingtelefoon - de overheid dus.

Maar pfft, je word wel in een hoekje gedrukt dan. Het is heel makkelijk zeggen, ik ga niet werken, punt, en ga mee naar de scan... Maar als je het geld hard nodig hebt dan is het niet zo makkelijk om tegen je teamleider of baas in te gaan in zoiets, ook al is je baas onredelijk.

Succes morgen. En hopelijk komt het goed met je kat.

En door zulke slavendrijvers van werkgevers komt het dat er zoveel vacatures zijn in callcenterwerk... Het uwv en reintegratiebedrijven staan te springen om mensen, die een arbeidshandicap hebben opgelopen, naar zo'n belfabriek te schoppen, alsof iedereen die fysiek iets mankeert, in staat is in zo'n dictatuur te leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:53

ElineS schreef:
Callcenters, bah. Breek me de bek niet open. Verschrikkelijk hoe ze werknemers daar behandelen. Heb zelf bij 4 verschillende callcenters gewerkt over de jaren. Ik had een abces in mijn keel die leeg geprikt moest worden. Ontzettend pijnlijk en naar (al die pus etc). Ik had daarvoor al wekenlang keelpijn, maar ziek melden kon echt niet, dus ik ben door blijven werken tot mijn keel rauw was. Uiteindelijk had ik zo'n pijn had dat ik naar de huisarts ging en bleek het dus een abces te zijn.

Ziekgemeld en afspraak voor prikken twee dagen later. Dat was gedaan. Belt mijn teamleider mij op dezelfde dag op van het prikken, wanneer ik weer wil komen werken. Nou, geen idee, hangt van mijn keel af. Ja, maa, morgen hadden ze tekort, of ik toch niet even voor een halve dag kon komen. Dat kon toch wel, het was immers maar wat keelpijn, moest ik maar even doorheen bikkelen. Eh, nee.. 4 uur praten terwijl er nu een open wond in mijn keel zat, no thank you. Werd heel moeilijk over gedaan. Het zou nog weken duren voordat het compleet genezen was en ik weer volle dagen zou kunnen werken. Langzaamaan zou ik wel kwart dagen en later halve dagen kunnen werken. Gewoon opbouwen. Ze werkten niet mee en ik moest gewoon komen werken, punt. Dan zou ik vervangend werk krijgen, beloofden ze, nadat ik toch echt duidelijk had gemaakt dat ik niet achter de telefoon zou kruipen. Oké prima dan, zolang ik maar niet hoefde te praten dan kon ik gewoon wel werken. Fysiek was ik verder oké. Maar dan was ik daar, bleek er tekort en kom op, kon toch echt wel even een uurtje achter de telefoon... Nee, nee en nee... Maar het aandringen werd dreigen. Dat ik dan ook niet meer ingeroosterd werd voor vervangend werk. Zelfs ontslag werd genoemd... En blabla, heel veel gedoe. Dus toch weer veel te vroeg teveel uren op me genomen. Je hebt het geld nodig en dus bezwijk je onder de druk... Paar weken later, was de ontsteking/abces op exact dezelfde plek terug... Nou, toen was het helemaal fout. Hoe kon ik immers durven om nog een keer een naar abces te krijgen :'). Zo kwam het over. Toen in gesprek gegaan en samen besloten voor beëindiging van het contract. Ik wilde niet meer.

Maar dat is 1 van de vele ervaringen. In een callcenter ben je niets... En je hebt weinig rechten omdat het meestal tijdelijke 0-uren contracten zijn en als je je ziek meld, dan roosteren ze (bij een 0 uren contract) je gewoon uit ipv dat ze je ziekmelden. Zelfs bij de Belastingtelefoon - de overheid dus.

Maar pfft, je word wel in een hoekje gedrukt dan. Het is heel makkelijk zeggen, ik ga niet werken, punt, en ga mee naar de scan... Maar als je het geld hard nodig hebt dan is het niet zo makkelijk om tegen je teamleider of baas in te gaan in zoiets, ook al is je baas onredelijk.

Maar ook bij een 0 uren contract heb je vaak recht op doorbetaling bij ziekte. Veel mensen weten dat niet maar als je een bepaalde periode (geloof 3 maanden) aantoonbaar ongeveer 20 uur per week hebt gewerkt dan moeten ze gewoon dokken. Mensen zwichten vaak veel te snel voor het dreigen met van ontslag terwijl je echt wel rechten hebt als werknemer.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:25

Zeer spijtige situatie , hoop dat alles snel in orde komt met je vriendje !

Maar ik zou toch niet zo boos zijn op de werkgever.
Ik kan het moeilijk geloven dat er 300 mensen op hetzelfde project zitten of met dezelfde taken.
Ik kan hier soms ook wel vloeken als er zoveel zieken zijn en het druk is.
Worden de klanten ook niet gelukkig van.
Maar ben blij dat het toch opgelost is geraakt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:34

bigone schreef:
ElineS schreef:

Maar ook bij een 0 uren contract heb je vaak recht op doorbetaling bij ziekte. Veel mensen weten dat niet maar als je een bepaalde periode (geloof 3 maanden) aantoonbaar ongeveer 20 uur per week hebt gewerkt dan moeten ze gewoon dokken. Mensen zwichten vaak veel te snel voor het dreigen met van ontslag terwijl je echt wel rechten hebt als werknemer.

Klopt, dat weet ik nu omdat ik een juridische opleiding deed. Maar toen wist ik dat niet. En die doorbetaling gekeurde ook niet want ze melden mij niet ziek, maar roosterden mij er gewoon uit. Geen doorbetaling dus. Toen wist ik al wel dat dar niet klopte, maar had geen idee wat je eraan kon doen.

@TS: Fijn van je andere teamleider! Dat je wel weer naar huis mocht. Gelukkig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:36

Als je er verder altijd bent, je werk goed doet, vind ik het wel kwalijk van je werkgever. Ik heb het niet over mensen, die altijd op het laatste moment vrij willen - mrt allerlei k..smoezen. Fijn dat je vandaag bij Felix kan zijn, TS. Sterkte!!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:44

Fijn dat je toch vrij hebt kunnen krijgen!
Klinkt exact als mijn oude werkgever, ook een callcenter.
Alle collegas waren het werk zo zat, gewoon om de mentaliteit van de 'bazen '.

Ik werd een keer op werk geappt dat mijn pony heel ziek was, erg kokiek. Maar no way dat ik weg mocht van mn teamleider.
Of de buren niet de hele dag met de pony konden gaan lopen.. dat hebben de buren uiteindelijk wel gedaan, maar no way dat ik nog enige motivatie had om mijn best te doen voor die werkgever.

Gelukkig heb ik het dubbel en dwars goed gemaakt door een paar weken later mijn been te breken en 3 weken doorbetaald thuis te zitten :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:51

Hoe is het afgelopen met je kat?

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:01

Fijn dat je er toch zelf bij kon zijn!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:02

BarbaLala schreef:
Volgende keer gewoon zeggen dat het je kind is ipv je kat, sommige mensen begrijpen de liefde voor dieren vreemd genoeg niet. Sterkte!

Sommige managers heb daar ook sch*t aan helaas.
Zo was mijn toen 4 jarige dochter met 40+ graden koorts, dubbele oor- en keelontsteking opgenomen in het zh.
Ik heb ruim 24u voor mijn dienst gebeld, maar kon onder geen beding ruilen of vrij krijgen.
Zo wist hij ook dat ik de ochtenddiensten eigenlijk niet kon draaien ivm opvang kind(plus dat er collega's liever wel de ochtenden draaiden), maar zette me toch 3x achter elkaar doodleuk op de ochtend.
Lijkt me duidelijk dat wij nooit vriendjes zijn geworden, wat een galbak was dat zeg.
En nog commentaar krijgen dat hij niet voor mijn kind had gekozen.

Enfin, fijn dat je floormanager een stuk menselijker is TS!
Hoop dat het met je kat mee is gevallen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:44

Hoe is het met de kat?
Gelukkig werkte je manager meer mee dan de ander :)

Met ziekte zou ik de arbo inschakelen. Maar dat zeg ik nu, nu ik ouder en wijzer ben :D

Bij mijn werk is ziek zijn ook lastig, docent. Je wordt altijd gemist want de klas MOET opgevangen worden, wij hebben namelijk geen tussenuren en wij sturen leerlingen ook liever niet eerder naar huis. Iemand moet zijn werk dus laten liggen en de klas moeten draaien. Dat maakt dat je wel even nadenkt of je thuis kan blijven of niet :)
Ik heb 2 keer mijn dochter van toen 1,5 mee genomen naar mn werk. Eerste keer was op mijn vriend zijn dag maar hij was ziek en we hadden niemand anders om op te passen. Toen heb ik mijn werkgever onderweg gebeld dat ik er met kind en al aan kwam en dat als dat een probleem zou zijn, ik weer terug naar huis zou gaan haha (iets subtieler wel en overlegd ;) ). De keuze was snel gemaakt uiteraard en het was geen probleem. Daarna nog een keer toen mn schoonouders echt niet konden oppassen en mijn vriend echt geen vrij kon krijgen. Weer overlegd, of kind met mij thuis of kind met mij mee naar werk. Mee naar werk was weer geen probleem :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:51

Heb het jaren geleden ook gehad, accountmanager wilde me geen vrij geven,heb de manager van hem toen een mailtje gestuurd dat ik de dag erop vrij wilde en waarom en dat ik me anders ziek zou melden, niemand houd mij tegen, kreeg een half uur later een akkoord. Soms moet je ook gewoon opeisen waar je recht op hebt en ik werkte toen in een zeerveeleisende It baan, komt wel van 2 kanten.