Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WendyLotte

Re: Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:28

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 14:35

Blijheid schreef:
_xDyan schreef:
Moet ik inderdaad nog even vragen, maar vind dit zo moeilijk, straks vinden ze het vervelend dat ik dit vraag :=

Natuurlijk vinden ze dat niet vervelend :) Zij hebben ook veel liever een fitte stagiaire dan dat je er doodop aankomt door een lange reistijd, ze willen vast met je meedenken :j

Dit klopt sowieso, ik ben aangenomen op de voorwaarde dat ik woonruimte kon vinden: ze wil niet dat ik mezelf dat aan doe haha

Nymeria schreef:
Heb je inderdaad eigen vervoer? Ik woon in Culemborg en heb misschien wel een mogelijkheid voor je. Vanaf hier is het maar een half uurtje met de auto..

Ik heb nog geen eigen vervoer, maar ik heb mijn rijbewijs bijna, en als het qua kosten kan dan kan het zijn dat ik dan een eigen auto kan regelen :)

Dank jullie voor het meedenken en helpen! Met de linkjes doe ik zeker ook wat!

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:45

Interveste biedt op dit moment meerdere kamer aan in Beneden-leeuwen, antikraak.
Via Kamernet ook een appartementje in Tiel te vinden, voor minimaal een half jaar, dus ook dat zou een optie kunnen zijn.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:54

Ik kom zelf uit Tiel en daar is regelmatig wel wat te vinden aan kamers. Op marktplaats staat vaak ook wat.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:05

no--a schreef:
Interveste biedt op dit moment meerdere kamer aan in Beneden-leeuwen, antikraak.
Via Kamernet ook een appartementje in Tiel te vinden, voor minimaal een half jaar, dus ook dat zou een optie kunnen zijn.

Te duur -O-

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:25

Ook de kamers bij Interveste?
Wat zou ongeveer je budget zijn? Om eerlijk te zijn denk ik dat het moeilijk wordt om voor minder dan een eurootje of 200 een fatsoenlijke kamer te vinden...

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:29

Is het anderhalf uur met de OV of met de auto?

Een kamer huren kan behoorlijk aan de prijs zijn. En als het maar anderhalf uur is met de OV zou ik dat gewoon doen. Dan bespaar je jezelf behoorlijk veel kosten. Je moet ook je boodschappen doen en zelf koken dan natuurlijk. Zou toch goed overwegen of het een euro of 300 a 400 waard is exclusief de bijkomende kosten.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 23:14

Vandaar ook het liefst een gastgezin :) natuurlijk wel kostgeld maar dat zou minder zijn dan huur.

Het is wel mogelijk hoor, ik moet alleen ff goed zoeken.. Het gaat me dan vooral om huur van max 250 en daar kunnen de boodschappen nog bij op.

Het is 2 uur met OV en en anderhalf uit met de auto, maar hier mag ik niet eens voor kiezen.. Ik ben alleen aangenomen op voorwaarde dat ik daar woonruimte zoek, het is niet te doen om zoveel te reizen op een dag..

En ja als t niet lukt dan houd het helaas op, maar ik probeer het wel gewoon even :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 23:51

Ik had vandaag autorijles en vertelde vrolijk dit verhaal en toen kwam hij nog met het idee om te kijken bij maneges en stallen of ik daar kan overnachten voor kostgeld en ik zou daar in de avond uren mee kunnen draaien! Vond dit een erg goed idee dus ik ga even rondvragen. Ik heb al 1 manege gevonden in boven-leeuwen aan dezelfde straat, weten jullie nog maneges en/of stallen?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:51

Veel succes met zoeken dan. 2 uur met Ov is echt niet veel voor een stage :)

Het zal wel lastig worden om wat te zoeken. Kan je verder niet helpen niet bekend in die omgeving.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:58

Ik reis dagelijks ander half uur met het openbaar vervoer naar school. Het is goed te doen vind ik

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:10

davinci2412 schreef:
Ik reis dagelijks ander half uur met het openbaar vervoer naar school. Het is goed te doen vind ik

TS heeft echter aangegeven dat haar stagedagen van 8 tot 6 zijn. Wat betekent dat zij om half 6 het OV moet hebben (2 uur reizen) en er dus om zeker half 5 uit moet. En 's avonds tegen half 9 thuis is, moet eten douchen en naar bed. Dat gaat je opbreken...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:18

Let er wel op dat de kamer minimaal gestoffeerd is, anders moet je nog gordijnen gaan zitten naaien voor die korte tijd. Gemeubileerd zou fijn zijn maar hoeft niet per se. Je haalt een slaapbankje bij de Leen Bakker en klaar ben je.

Maar waarom zou een gastgezin goedkoper zijn? Of je moet toevallig mensen vinden die het op charitatieve basis doen, maar die zijn heel zeldzaam. De meeste mensen nemen niet iemand in huis omdat ze geld over hebben zeg maar.;)

En ik weet niet wat je op stage moet doen maar reken maar dat je moe zult zijn aan het eind van de dag. Om dan nog eens een paar uur stalwerk te moeten doen... Dan zit ik persoonlijk liever wat langer in de trein.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:20

Paardenmelkerij, ik dacht in dreumel. Wat ik me wel afvraag is of je daar fatsoenlijk van dorp naar dorp kan komen qua openbaar vervoer op tijden dat jij het nodig hebt.
Anders wordt het toch fietsen en dan moet je niet te ver weg van je stage zijn.
Hebben ze daar zelf niks voor je ?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:21

:)* Hebben je ouders (of andere familie) geen caravan die je op stage of op een andere boerderij neer kunt zetten?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:25

LindyH schreef:
:)* Hebben je ouders (of andere familie) geen caravan die je op stage of op een andere boerderij neer kunt zetten?

Je bent me net 1 minuut voor want dit wilde ik ook voorstellen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:38

WendyLotte schreef:
Paardenmelkerij, ik dacht in dreumel. Wat ik me wel afvraag is of je daar fatsoenlijk van dorp naar dorp kan komen qua openbaar vervoer op tijden dat jij het nodig hebt.
Anders wordt het toch fietsen en dan moet je niet te ver weg van je stage zijn.
Hebben ze daar zelf niks voor je ?

Daar kan ik je direct antwoord op geven. In de meeste dorpjes hier is OV echt zeer minimaal. Een belbus 1x in het uur als je geluk hebt en die er om bekend staat niet stipt te zijn en regelmatig gewoon ook niet te komen. Je bent hier wel echt afhankelijk van eigen vervoer, of dat nou scooter, fiets of auto is.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:18

Besef wel dat als jij stagedagen maakt van 8 tot 6 én je daarna nog op een manege zou willen werken voor kost en inwoning, dat je ook aardig op kan breken. Het is natuurlijk fysiek werk op de manege en voor een uurtje werk per dag zullen ze je geen kost en inwoning geven vermoed ik...

Wat is je maximum budget voor huur? Je noemt hierboven een bedrag van 250 euro maar kan uit je post nou niet helemaal op maken of dit je maximum budget is voor huur of niet?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:30

LindyH schreef:

Ik weet niet wanneer de stage begint, maar als familie/vrienden geen caravan hebben, kun je misschien goedkoop eentje huren van iemand die al op vakantie is geweest? Scheelt hun weer stallingskosten en brengt het nog iets op. Het klinkt als een regio waar wel kleine campingboerderijen te vinden zijn?

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:34

Ik zou toch kijken of je je budget kunt aanpassen, desnoods door aan je ouders te vragen of ze iets bij willen springen of door een tijdelijke kleine studentenlening aan te vragen. Voor rond de 200 euro per maand antikraak is helemaal niet duur, en dan zit je wel een halfjaar prima onder de pannen en kun je 'gewoon' als je moe bent uit stage direct thuis uitrusten. :j Gastgezinnen zijn helemaal niet zo wijdverbreid (een onbekende in huis nemen kost nogal wat, ook aan privacy), datgene wat het dichtstbij komt is een B&B (bed én eten), maar die zijn ook niet goedkoop.

Ook zou ik het stage-adres vragen, en zeggen dat je het lastig vindt om goedkope woonruimte te vinden en of zij misschien iets weten? Mensen van je stage-adres kennen de buurt inmiddels goed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:22

Iedereen gooit altijd maar meteen met anti-kraak hier op het forum, maar is dat niet moeilijk om tussen te komen? Dat is toch helemaal niet zo simpel om te krijgen?

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:06

Ik heb het idee dat Antikraak-organisaties vooral mensen zoeken voor kleine/afgelegen dorpen en steden. Tenminste, ik zie op websites die ik regelmatig check dat toch de huizen in kleinere dorpen lang op de websites staan. Meestal zijn het de antikraak woningen in of nabij grote steden die iedereen wil en waar zo'n organisatie dus ruime keuze heeft en selectief kan zijn (lees: waar je heel moeilijk een huis krijgt, en waar dus een nomineersysteem oid geldt). Ik denk echter dat TS geluk heeft met 'haar' dorp, dus ik zou er zeker een belletje aan wagen! :j

Ik bedacht me net: misschien is het wel goedkoper om een gemeubileerd zomerhuisje of sta-caravannetje in de buurt te huren, dan heb je ook geen kosten aan de inboedel. Misschien de stoute schoenen aantrekken en iemand met een zomerhuisje mailen dat je geïnteresseerd bent om het huisje niet enkel een weekend of een week, maar een halfjaar te huren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:50

Wat dat betreft zit je hier goed ;) boven-leeuwen ligt langs de gouden ham en dat is echt vergeven van de campings. Wellicht kun je daar iets mee. Ik hang morgen je briefje iig op!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 01:15

Die campings willen dan vaak wel in de herfstvakantie nog verhuren tegen commerciëel tarief aan vakantiegangers, dus dan zul je er even uit moeten. Maar misschien heb je in de herfstvakantie ook geen stage?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:33

davinci2412 schreef:

Ook al zou TS dat willen, haar stageplaats heeft aan gegeven dat ze is aangenomen op voorwaarde dat ze daar woonruimte heeft.