Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:04

Als je verder geen vakantie hebt en het geld ook niet persé nodig hebt, zou ik het niet doen. Werken kan je nog je hele leven tenslotte.Is het geld toch wel heel welkom, dan overleef je die 2 dagen per week ook wel. Gewoon je ding doen en klaar, lekker geld op je rekening.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:15

Shadow0 schreef:
Ineke2 schreef:
Van 2 maanden, 2 dagen werken terwijl je dit al 5 maanden doet? Dan geloof ik gewoon niet dat je er een burn out van krijgt. Bestaat gewoonweg niet.

Maar je weet niet hoe het verder gaat. Wat gebeurt er in de volgende stage, en maakt het uit als je daaraan begint na een vakantie waarin je uitgerust bent, je reserves hebt opgebouwd en lekker hebt kunnen doen wat je wilt, of als je juist ook de vakantie door moet komen vooral op stomweg volhouden zonder dat je loskomt van dat geheel?

Dat is wel degelijk een afweging. En misschien ontstaan er wel zoveel burnouts juist omdat we altijd maar denken dat het gewoonweg niet bestaat dat je van iets simpels een burnout kunt krijgen. Maar al die simpele dingen samen... dat is weer wat anders. En mensen verschillen, het verschilt wat ze nodig hebben aan rust, en soms heb je het gewoon nodig om even niet in een bepaalde situatie te zijn. Laten we mensen vooral leren dat ze die keuze wel mogen maken, ipv ze te pushen in de richting van 'negeer je grenzen, negeer je gevoel.'

Dat heb ik ook in mijn laatste alinea geschreven: ts heeft een keuze. Ik toendertijd helaas niet.

Ja ik kon ontslag nemen uiteraard, maar het was crisistijd wbt banen en met een koophuis, paard, avondstudie en zieke moeder neem je dan dus geen ontslag.

Warboel

Re: Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:19

Ik zou doen waar je je het beste bij voelt; als je nu de vlag al uithangt dat je er weg mag denk ik niet dat je er blij van wordt als je daar in de zomer nog moet werken. Ook al is het maar 2 dagen, als je je er niet happy bij voelt kijk je de rest van de week waarschijnlijk op tegen die 2 dagen.
Tuurlijk is het lekker verdienen maar als je het geld opzich niet persé nodig hebt, zou ik het niet doen.

En heb je het geld wel nodig, tsja dan is het misschien handig om wel te doen. Maar je zou ook kunnen kijken voor een ander -parttime- baantje. Of gewoon lekker vakantie houden :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:24

Joh, je bent 19 en het is maar twee daagjes per week. Ik zou het doen, dan maar even tanden op elkaar. Wat geld verdienen is altijd mooi mee genomen en het is toch maar weer iets op je cv. Dingen die je niet aan staan kun je ook bespreken, wellicht is er een hoop mogelijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:10

Natuurliji moet je doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou wat extra geld goed kunnen gebruiken ook al is het werk niet geweldig het is zo te lezen ook niet zo vreselijk dat het niet vol te houden is. Ik zou dus het baantje aannemen maar wel met de mededeling dat je de laatste twee weken voor je stage stopt. Dan kun je lekker twee weken vakantie vieren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:16

Hangt er van af, je laat aan een bedrijf je bereidheid om te werken zien, kan je in de toekomst best van pas komen wanneer ze wel een HRM medewerker zoeken. Vraag gewoon via een gesprek wat de werkzaamheden inhouden en welk salaris er tegenover staat, je studeert niet voor niets HRM, onderhandelen hoort er bij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:19

Het zijn 'maar' 2 dagen per week. Ben je van plan op vakantie te gaan? Zo nee, zou ik het gewoon doen. Ik heb vakantie maar ik verveel me persoonlijk te pletter zo zonder ritme en bezigheden.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:28

Ik zie meer voordelen dan nadelen. Nu is de ene nadeel 'ik heb het er niet naar mijn zin' een lastige. Alleen jij kan bepalen hoe zwaar dat weegt.

Ikzelf zou in jouw situatie de baan aannemen. Twee dagen is echt heel weinig. Je hebt dan nog 5 dagen per week voor jezelf over en je hebt geld om die dagen iets leuks te doen.
En dan staat het inderdaad ook nog eens mooi op je cv.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe vervelend deze baan nou precies is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:28

Als je het geld niet nodig hebt: niet doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:42

Shadow0 schreef:
Ineke2 schreef:
Van 2 maanden, 2 dagen in de week werken krijg je geen burn out.

Dat soort dingen kun je zo niet stellen. Een burnout is een complex geheel van heel veel factoren die eraan bijdragen, zeggen dat je van x wel of niet een burnout krijgt is onzin.

In elk geval is ook 2 dagen in de week toch echt anders dan een vakantie waarin je niets hoeft, omdat het allerlei draadjes voortdurend open houdt. Je komt niet los van de situatie. Je kunt wel andere dingen doen op de overige dagen, maar toch is dat niet hetzelfde.
Come on, 5 maanden stage is ze ook doorgekomen, een paar weken 2 dagen werken is echt niet voldoende voor een burn out.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:03

Nee, maar misschien wel voldoende om niet goed op te laden voor de volgende vijf maanden. Waarom moet de boog altijd maar (enigszins) op spanning staan? Waarom vind men het zo nodig dat ze per sé door werkt? Wat is er mis met gewoon écht vakantie houden? Want dát is de oorzaak van een burn out, het continu geheel of gedeeltelijk onder spanning staan, moeten presteren, moeten voldoen aan.....

Ik begrijp echt niet goed waar al die reactie weg komen van "het is maar twee dagen", "even doorzetten", "even op je tanden bijten". Waarom vinden we dat normaal? Vroeger was het normaal dat een student gewoon vakantie had. Pas als ze financieel graag iets wouden, gingen ze werken. Tegenwoordig lijkt het wel of je je moet verdedigen als je vakantie gaat houden.... Allemachtig zeg, er is meer in het leven dan werken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:55

Vind sowieso het hele burn out verhaal erbij sleuren een beetje... Overdreven?

T's ergens heel simpel, heb je het geld nodig of vind je de extra centen wel leuk
En het werk is niet heel vervelend, dan zou je ja kunnen zeggen(met eventueel een paar weken helemaal vrij voor je nieuwe stage begint
Dan gaat het om hooguit 4,5e week 2 dagen in de week

Zie je het gewoon niet zitten en heb je het geld niet dringend nodig, gewoon niet doen en lekker vakantie gaan houden

Die 4,5 week ,2 dagen per week zijn echt niet boeiend of ze wel of niet op je cv staan dus daar zou ik echt helemaal niet naar kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:00

Ik ga niet op iedereen individueel antwoorden.

Wat ik qua inkomsten heb als ik geen stage loop:
Stufi
Zorgtoeslag
Klein beetje zakgeld van ouders

Ik ga niet meer op vakantie en ben geen grote gelduitgever. Mijn volgende stage is betaald, huidige stage ook trouwens.

Wat betreft de werkzaamheden, die zijn rot, geloof me. Daar ga ik niet verder op in, maar ik acht ze als heel naar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:01

Nu ja wat iemand anders al opperde: onder handelen. Zij willen jou hebben en jij hebt ze niet persee nodig = sterke onderhandelingspositie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:04

Als jij het zo rot vind daar ga je toch gewoon lekker vakantie houden :?
Zou je er nog groot gelijk in geven ook :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:58

Indd. Als het echt naar is niet doen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:12

Als je huidige werkzaamheden je zo zwaar vallen... lekker vakantie nemen en je opladen voor je volgende stage.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:42

Als ik je laatste bericht zie, dan ga lekker vakantie vieren! Je hebt door je stage doorgebeten en nu lekker vakantie vieren.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:33

Ineke2 schreef:
Aha nou dan klinkt het juist wel als een goede stage. Als staigere moet je nu eenmaal onderop beginnen om daarna als je je zelf hebt bewezen de leukere dingen te mogen doen. Een goede secretaresse zijn is overigens heel moeilijk, dus als je dat kunt is dat juist heel mooi meegenomen in jou vakgebied.

Ik vind dat je als stagiair werk mag verwachten wat aansluit op je studie. Als ts secretaresse had willen zijn, had ze die opleiding wel gedaan. Ik snap dat je aan het begin misschien 'onderop' moet beginnen maar tijdens een stage van 5 maanden is het toch wel mogelijk om dingen op niveau binnen je vakgebied te leren en uit te voeren.

@ts: ik zou of goed onderhandelen over je werkzaamheden en je loon of anders lekker vakantie vieren :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:38

Wij weten niet eens wat voor bedrijf het is waar ts stage loopt en de werkzaamheden die ze noemt horen echt wel onder andere bij de functie van P&O medewerker...
Manusje van alles en als regelen, dat hoort erbij.

Wij weten ook niet hoe ts de werkzaamheden uitvoert en of het wel mogelijk is daar om te groeien qua werkzaamheden. Ligt totaal aan het bedrijf ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:41

Ik vraag me toch wel af wat er zo verschrikkelijk naar kan zijn. ik heb er geen voorstelling bij. Ook al is het niet de richting die je zoekt.
Maar jij ervaart het zo wel, dan zou ik er niet gaan werken.
Maar helemaal niets gaan doen vind ik ook wel erg niks.
Ik zou 2 weken vakantie houden en de rest toch wel 5 dagen in de week een baantje zoeken. Al ben je daar erg laat mee.
Je bent 19, geen 14.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:49

15 juli je spullen pakken en :evaw:
Zou lekker even bloemetjes buiten zetten en vakantie vieren. :D *\o/*
De komende 60 jaar heb je nog tijd zat om je cv aan te vullen met leuke baantjes _O-

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:52

Je wilt het baantje liever niet schrijf je.
Ja, ik zou ook liever niet elke dag gaan werken. Maar ja. Het zal toch moeten.
Ik snap ook niet waarom je het financieel niet nodig hebt. Ik had als student echt geld nodig om alles te kunnen betalen. Jij krijgt alles van je ouders?

Ik begrijp echt niet waarom je 2 dagen per week werken een probleem vindt. Ik werkte in vakanties gewoon 40 uur. Geld verdienen om mijn studie te kunnen betalen. Al mijn vriendinnen werkten ook in de vakanties. Dat was geen keuze maar noodzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:12

Yvette81 schreef:
Je wilt het baantje liever niet schrijf je.
Ja, ik zou ook liever niet elke dag gaan werken. Maar ja. Het zal toch moeten.
Ik snap ook niet waarom je het financieel niet nodig hebt. Ik had als student echt geld nodig om alles te kunnen betalen. Jij krijgt alles van je ouders?

Ik begrijp echt niet waarom je 2 dagen per week werken een probleem vindt. Ik werkte in vakanties gewoon 40 uur. Geld verdienen om mijn studie te kunnen betalen. Al mijn vriendinnen werkten ook in de vakanties. Dat was geen keuze maar noodzaak.

Wat enorm grof van je zeg, kinderachtig zelfs. Je doet alsof ik een verwend nest ben dat mijn ouders alles voor me betalen. Mijn collegegeld en boeken worden inderdaad betaald, is dat erg? Wat jij in je vakanties deed moet je vooral zelf weten, maar het gaat nu even niet om jou. En waar in hemelsnaam heb je gelezen dat ik twee dagen werken in de week zo erg vind? Mijn excuses voor mijn taal, maar dit vind ik echt niet tof :n .

Mijn vraag was wat jullie zouden doen in mijn situatie als je de stage al als een periode hebt ervaren waarin je moest doorbijten en wekelijks huilend op de bank zat bij je ouders van de stress die ik kreeg daar. Dat jullie je daar niets bij kunnen voorstellen "want de werkzaamheden kunnen toch niet zó erg zijn?", is dan maar voor jullie een vraag. Maar overdrijven doe ik niet.

En waarom het gedeelte van "het zou toch moeten", hoezo dan? Kan je dat onderbouwen? Ik heb dalijk nog 5 maanden stage voor me op een heel ander HRM gebied dan nu, de werkzaamheden zijn anders en niet te vergelijken met wat ik nu doe, ik heb er enorm veel zin in! :)

Ik werk graag voor mijn centen, begrijp me niet verkeerd. Naast mijn school betalen mijn ouders niets voor me, dat wil ik niet want ik heb een vast inkomen met stage daarna ga ik opzoek naar een baan als werkstudent in de richting van mijn stage, behalve deze anderhalve maand tijdens de zomer heb ik dan geen inkomen. Maar tijdens mijn afgelopen stage heb ik nog helemaal geen vakantie gehad, had geen recht op de reguliere schoolvakanties (voorjaars, mei etc.). Vandaar dat ik in eerste instantie graag de zomer vrij wilde houden om weer helemaal te kunnen ontspannen en met een frisse blik en vol goede moed de volgende stage in ga. :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:16

Ik ken je problemen volledig! Heb zelf 4 maanden stage gelopen waarbij ik taken had als vegen en koffiezetten terwijl ik kwam om te leren 3d objecten te maken. Erg creatief bleek deze plek dus niet achteraf.
Ook door gebeten want tja het is stage en dat met gewoon, en er was niks beters te vinden.
God wat was ik blij toen ik daar klaar was zeg. Echt een opluchting!

Als je de financiën niet nodig hebt van het baantje zeg ik (uit ervaring.) neem die vakantie! Ik deed het niet toen ik tussen die stage en een andere, vakantie kon nemen en kwam daar toch mezelf tegen. Ik was nog veel te moe en gestrest van die andere plek en had voor mn nieuwe stage beter eerst goed op kunnen laden. Maar gelukkig was dat een fijne plek en is dat ondertussen ook wel gelukt.

Dus ik zou zeggen als je kan neem vakantie geniet er lekker van, die 5 maanden stage kun je ook op je cv kwijt dus die 2 maanden meer of minder maken vast niet uit.
Laatst bijgewerkt door maylotje op 10-07-16 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt