Uitvaartbranche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

venivedivici

Re: Uitvaartbranche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:05

Ik roep eigelijk sinds me 13e al dat ik dit beroep wil gaan doen.
Maar geen idee hoe ik dit moet aanpakken, de opleidingen zijn idd super duur.
Iemand een tip voor me?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:26

Het is een pittig vak. Het is hollen of stilstaan, afhankelijk van hoeveel of hoe weinig uitvaarten je hebt. Het overlijden van mensen bepaald jouw leefritme, ook 's avonds en in het weekend.
Tenminste, dat is mijn ervaring met een klein familiebedrijf. Bij grotere organisaties is dit misschien anders geregeld.

Het lijkt mij de kunst meelevend te kunnen blijven voorlichten, aansturen en ook koppen met spijkers te slaan. Want sommige beslissingen moeten snel gemaakt worden.
Iets wat je als persoon in je moet hebben, want met "gespeeld" meeleven kom je er niet, maar ook niet als je teveel geraakt wordt door andermans verdriet.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 00:20

_Annemiek schreef:
Naomi schreef:
Ik begeleid ook regelmatig ouders met uitvaart van kinderen. Ik richt me op mensen die het geld niet hebben. Teveel meegemaakt dat ze hun kindje achterlieten in het ziekenhuis, dus daar moest ik wat mee doen en doe het met liefde

Mag ik jou even een pb doen?

Jahoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:47

Mag ik dit topic nieuw leven inblazen?

Is er iemand met wie ik wat uitgebreider kan babbelen over het werk in de uitvaartbranche?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:05

Mijn moeder werkt voor een kleine uitvaart onderneming. ‘Leukste’ baan die ze ooit gehad heeft. Mooi en dankbaar werk.

Ze doet vrij veel eigenlijk. Van gesprekken met familie of persoon zelf (voor dat hij of zij overlijd), maakt rouwkaarten en brieven, haalt mensen op en verzorgt ze, begeleid mee in diensten enz. Ze rijdt de rouwauto erg graag. Kortom, ze zit erg goed op haar plek daar; samen met haar leuke kleine team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:10

loez schreef:
Mijn moeder werkt voor een kleine uitvaart onderneming. ‘Leukste’ baan die ze ooit gehad heeft. Mooi en dankbaar werk.

Ze doet vrij veel eigenlijk. Van gesprekken met familie of persoon zelf (voor dat hij of zij overlijd), maakt rouwkaarten en brieven, haalt mensen op en verzorgt ze, begeleid mee in diensten enz. Ze rijdt de rouwauto erg graag. Kortom, ze zit erg goed op haar plek daar; samen met haar leuke kleine team.

En zou jouw moeder bereid zijn om daar met mij eens over te praten?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:11

Ooh vast wel! Ze praat er graag over! Kan haar vragen of je haar een mailtje mag sturen? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:15

Zelf niet werkzaam maar ik vind het een mooi beroep. Iemand z'n laatste wens uitvoeren is best mooi.
Het lijkt me ook zwaar en je moet er echt tegen kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:17

loez schreef:
Ooh vast wel! Ze praat er graag over! Kan haar vragen of je haar een mailtje mag sturen? :)

:j graag!

En als er nog meer mensen zijn aan wie ik enkele vragen mag stellen of zelfs een keer echt mee kan kijken? Heel graag!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:22

Welke opleiding heb je voor de functie nodig?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:53

Tica ik stuur je even een pb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:00

loez schreef:
Tica ik stuur je even een pb :)

+:)+ heel blij mee!