MarciaDo schreef:Aangezien ik zelf ook amazone ben, begrijp ik waar veel van jullie tegenaan lopen met betrekking tot inhoud en formulering van de vragenlijsten.
Voor nu kan ik er alleen over melden dat het om een wetenschappelijk onderzoek gaat, wat maakt dat er behoorlijk strenge eisen zijn op veel gebieden. Denk daarbij aan de gekozen website, ethische aspecten en de vragenlijsten zelf.
Ik weet niet precies wat wetenschappelijk zijn hiermee te maken heeft? Onder wetenschappelijke vragenlijsten heb je net zo goed goede/logische en minder goede/logische enquetes. Ik ben hier net zoals anderen wel aan begonnen maar ook weer gestopt omdat ik de vragen niet logisch of relevant genoeg vind, of zo gesteld dat mijn antwoorden misleidend zullen zijn.
Als het gaat om de zwaarte van een ongeluk moet je niet alleen vragen naar wat feitelijk het resultaat was (bijvoorbeeld een kneuzing), maar ook hoe heftig het slachtoffer deze fysieke gevolgen zelf vond op een schaal van 1 tot 10. Dan kun je die rugkneuzing een 10 geven, en is het duidelijk dat het meer was dan alleen een gekneusde pink.
Er zaten nog wel meer van dat soort omissies in, maar daar kan ik niet meer op komen aangezien de enquete nu niet meer toegankelijk is.