Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:Goof; er word echter wel van je verwacht dat je wel je zak geld meeneemt en wel enigzins uitzicht op werk hebt. Ik gok dat vooral dat laatste een probleem zal zijn. Zeker als TS blijkbaar eerder al heeft aangegeven dat alles zo hetzelfde was. Dat gaat met werk echt niet veranderen
het zag er niet zo heel makkelijk uit in mijn optiek.
Anoniem schreef:D'r wordt gesproken over rond de 5000 australische dollars.
Oh dan heb ik de site verkeerd begrepenhet zag er niet zo heel makkelijk uit in mijn optiek.
Blijft mijn advies voor TS wel nog steeds hetzelfde, probeer eerst eens hier aan het werk te gaan en op jezelf te wonen.
Anoniem schreef:D'r wordt gesproken over rond de 5000 australische dollars.
Je moet overal zelf voor zorgen. Gucci_ schreef:Op mezelf wonen in NL wil ik sowieso niet weer. Kan zeker goed voor mezelf zorgen (en anderen), daar ligt het niet aan. Dan blijf ik liever thuis en kan ik alle geld voor mezelf houden als ik hier kan werken, vind het zonde om geld uit te geven aan huur en boodschappen. Daarvoor wil ik eerst een stabiele relatie hebben.
Anoniem schreef:Tja TS.. Je valt me al een tijdje op met je topics, waaruit blijkt dat je een hoop wensen en verwachtingen van de wereld om je heen hebt (ik meen me een topic te herinneren over relaties) en nu heb je het ineens over carriere, gezin, man, buitenland.
Allereerst denk ik dat het heel verstandig is om éérst in eigen land op jezelf te gaan wonen en voor jezelf te gaan zorgen. Zo doe je hier werkervaring op en blijkt het niks te zijn dan zit je nog dicht bij huis.
Anoniem schreef:Werken in de VS of in Australië is knap lastig. Ook voor slechts 3 maanden. Het heeft alles te maken met het verkrijgen van een werk visum. Daar zijn ze echt niet zo makkelijk mee. Met een 'het lijkt me zo leuk om op een paardenboerderij te werken' krijg je dat visum absoluut niet, en werken op een holiday visum zou ik absoluut ook niet doen dus verder dan een vakantie kom je waarschijnlijk niet.
Anoniem schreef:Je moet jezelf vooral afvragen; ben ik voor dat land een aanwinst. Het is geen Duitsland of Frankrijk, daar kan je (in vergelijking) vrij gemakkelijk aan de slag, en als het niet lukt zo weer terug.

Anoniem schreef:Je hebt het hier over de andere kant van de wereld om te wonen en te werken. Klinkt heel romantisch maar ook daar moet je (als het al lukt) ook gewoon heel hard werken en jezelf onderhouden. Vaak wordt er overigens ook nog verwacht dat je een goed zakcentje meeneemt om jezelf te kunnen onderhouden, want de kans dat je direct aan het werk kan is vrij klein. Dan moet je dus eerst in NL een tijdje werken.
En dan nog een niet geheel onbelangrijk puntje; verdiep je in de zorgsystemen! Je geeft aan dat je wel op een paardenboerderij wil werken. Werken met paarden geeft ook een risico op letsel. Je bent in de US niet automatisch verzekerd en mocht er wat gebeuren moet je dat nogal eens zelf betalen.
Ik kan echt iedereen aanraden, die naar het buitenland wil, zonder van te voren een baan geregeld te hebben, om ervoor te zorgen dat je jezelf minimaal 2 maand kan onderhouden. Het vinden van een baan hoeft niet moeilijk te zijn, zeker niet als je wel bereidt bent om achter de bar te staan of als schoonmaakster aan het werk te gaan, zulke banen zijn er altijd wel.
(In ieder geval naar mijn ervaring)Gucci_ schreef:Mijn vriendinnen en hun zussen hebben ook nooit op hunzelf gewoond, en bij hen in het normaal dat ze na het huwelijk gaan samenwonen nadat ze eerst thuis hebben gewoond. Ik ken zat mensen die nooit alleen hebben gewoond. Natuurlijk wil ik niet meteen bij iemand intrekken, elkaar eerst heel goed leren kennen, of je nu op jezelf woont of bij je ouders/familie.
Ja dat klopt inderdaad, met die verzekeringen. Je kunt er vanuit gaan dat je niets gaat overkomen, maar je weet maar nooit, zeker werken met paarden, als je iets breekt, een ongeluk zit in een klein hoekje...