Enquete over tanken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Re: Enquete over tanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:06

Ik heb hem ook ingevuld. Behalve prijs en locatie is voor mij ook de dag dat ik ga tanken bepalend. In het weekend is het goedkoper bij mijn favoriete (en dichtsbijzijnde) tankstation, en dus ga ik bij voorkeur in het weekend tanken. Tenzij ik bijna leeg sta natuurlijk :+ .
Hier in de omgeving hebben veel budget-tankstations zo'n dag in de week dat het goedkoper is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:07

Bij de vraag hoe vaak tank je kon ik niet 2 keer in de week kiezen. Heb maar 1 keer gedaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:11

Kon niet overal kiezen wat ik wou.
Ik tank bv zo'n 2 x per week, dat was niet aan te vinken.
Verder tank ik normaliter bij mijn woonplaats bij een goedkope pomp, maar als ik ergens anders ben dan tank ik uiteraard in geval van brandstof nodig ook daar.
In mijn buurt vind ik alleen prijs interessant, terwijl midden in de nacht een bemand pompstation met nette toiletten een betere keus kan zijn als je onderweg bent in Nederland of daarbuiten.
Dat kon ik in deze enquete niet echt kwijt, denk dat daar wel meer mensen tegen aan lopen, dus de antwoorden die je gaat krijgen zullen niet de werkelijkheid weerspiegelen.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:18

Ingevuld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:04

mirriezz schreef:
C_arola schreef:
Het gaat ook om 1 auto. Gasauto's starten altijd op benzine en dan kun je kiezen om op benzine of gas verder te gaan rijden.

:o dan heb ik ook daarover nog wat te leren... betekent dat dan dus ook dat je elke keer als je tank leeg is kunt kiezen of je na deze tankbeurt verder wilt op benzine of op gas? Of moet je 1x overschakelen naar gas?

Je hebt 2 tanks, een benzinetank en een gastank. Je hebt altijd benzine nodig anders kun je de moter niet starten en de eerste paar km's rijd je op benzine. Daarna schakelt het automatisch over op gas als je dat wilt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:08

Ik kon bij hoevaak tank je ook niet kiezen voor om de 3weken gaat van 2weken naar 1x per maand. Verder vond ik heel veel vragen hetzelfde.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 08:34

Weer bedankt voor alle reacties!

Opvallend hoeveel mensen er dan toch 2x per week tanken... die optie vast er dus ook in.

Even ook ter verduidelijking (heb ik niet goed aangegeven) mijn afstuderen bestaat niet alleen uit deze enquete. Ik ontwerp voor mijn afstuderen een product, en om wat inzicht te krijgen in waar mensen op letten, wil ik beginnen met deze enquete. Er zijn dus soms dingen waar je niet precies kunt antwoorden wat je wilt, of er missen factoren. Dat is omdat ik niets heb aan een enquete met allerlei (te) gedetailleerde informatie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:12

Als je uit gaat van de belangrijkste auto, is het ook logisch om uit te gaan van de belangrijkste brandstof. Ik rij ook gas en vind het niet meer dan logisch om gewoon gas in te vullen. Ja, er moet benzine bij, maar dat verbruik is zo nihil (tenzij je te laat tankt natuurlijk). Dus in principe rij je dan gewoon op gas, niet op benzine.

Met de vraag 'hoe vaak tank je?" kwam ik wel in de knoei.... er zijn weken dat ik elke dag tank, er zijn weken dat ik amper tank. Ik kan daar echt geen gemiddelde op geven, maar vermoed dat ik wel een grote uitzondering ben. Vraag is of je voor elke bijzondere uitzondering een extra antwoord kans moet maken.

Mbt LPG rijden is er overigens nog iets anders wat naar voren kwam: LPG kan je alleen bij een bemand station tanken. Bemand hoeft niet te betekenen dat er een shop bij zit, maar er moet iets bij zitten (kan bijvoorbeeld ook een garage zijn) waar iemand in zit die toezicht houdt. Ik moet dus altijd op zoek naar bemande stations, maar niet omdat ik dat nou liever heb. Ik heb gewoon geen keuze.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:44

Ingevuld.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:50

Done :)
Succes met je opleiding!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:19

Ingevuld, leuk onderwerp.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:30

Dank jullie wel! :)
Er zijn nu al 250 reacties. Meer is natuurlijk altijd welkom, maar dit geeft zeker al een beeld! Heel fijn!

P.S. Ik weet dat 250 man maar een kleine steekproef is op alle mensen die auto rijden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:35

Ingevuld ik kan alleen een vraag niet goed invullen. Ik heb twee autos een diesel en een benzine en beiden worden evenveel gebruikt kan alleen maar een soort brandstof kiezen