Interpals klinkt wel tof, ga ik zeker eens naar kijken!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik ben zelf ooit begonnen met Italiaans (via Duolingo of Memrise, weet even niet meer welke) en Esperanto, maar beide zijn gestrand haha. Had er op gegeven moment geen tijd meer voor. Italiaans kan ik inmiddels wel redelijk lezen. Verder heb ik een cursus Zweeds om te leren voor de zomer, maar ben daar door de examens nog niet aan toegekomen. Vanaf vandaag meer tijd daarvoor gelukkig! Oh en een week in augustus ga ik Hebreeuws leren aan de UvA 
chimello schreef:IJslands lijkt me ook echt gaaf. Ik vind die talen met eigen geschriften/letters heel fascinerend.

Een soort overtreffende trap van de Noorse tjukk l. En sommige IJslandse combinaties hebben Midden-Noorse trekjes 

Koper schreef:Er was iemand die twijfelde tussen Spaans en Italiaans. Het is natuurlijk maar net wat je meer trekt maar Spaans heeft in elk geval een véél makkelijkere grammatica en logischere spelling.
Denken jullie dat het leren van Italiaans makkelijker gaat, wanneer je het Spaans al een beetje onder de knie hebt? 
Esmee_98 schreef:Koper schreef:Er was iemand die twijfelde tussen Spaans en Italiaans. Het is natuurlijk maar net wat je meer trekt maar Spaans heeft in elk geval een véél makkelijkere grammatica en logischere spelling.
Ja het lijkt me beide echt gaaf eigenlijkDenken jullie dat het leren van Italiaans makkelijker gaat, wanneer je het Spaans al een beetje onder de knie hebt?
Engels spreek ik goed, frans kan ik redelijk begrijpen, spreken niet
Overigens ga ik volgend jaar Chinees leren. Wel via een cursus via school, maar ik ben heel benieuwd
Ik hou trouwens ook van Duits, dus dat heb ik best goed bijgehouden. (Je ontkomt er ook niet aan als je mijn vak hebt.)musiqolog schreef:Waar ik steeds weer tegenaan loop: de grammatica en de uitspraakregels van een taal kun je wel leren, maar de woordenschat paraat hebben is andere koek.
Claudia1993_ schreef:Ja, hier!
Duolingo heb ik 2 dagen gedaan maar omdat ik de basis van de taal al vrij goed beheers was het voor mij te 'makkelijk'.
Ik zat er over te denken om misschien een taal cursus zelf te doen maar ik weet niet hoe uitgebreid dat is.

En kletsen met locals
Falko_v schreef:Ik zou ook graag IJslands leren. Maar het komt natuurlijk niet zo vaak voor, dus ben ook wel benieuwd waar ik het zou kunnen leren
Kuggur schreef:Falko_v schreef:Ik zou ook graag IJslands leren. Maar het komt natuurlijk niet zo vaak voor, dus ben ook wel benieuwd waar ik het zou kunnen leren
In IJsland, heeft prima gewerkt voor mij.
Vind het wel apart dat mensen blijkbaar de moeite willen nemen deze taal te leren zonder plannen hierheen te emigreren.