Ziekgemeld op werk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Ziekgemeld op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:16

Ik denk dat het probleem nu niet meer is dat je ziek was. Het probleem is nu dat je niets meer hebt laten horen. Je werkgever heeft geen benul of je al beter bent. En al zou je dat niet zijn dien je nog je werkgever te informeren over hoe het gaat, dat het langer duurt, etc.

Werkgevers moeten kunnen plannen. Dat gaat alleen als ze op de hoogte zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:34

Het is niet goed van TS dat ze niks meer van zich heeft laten horen, maar de werkgever had zelf ook wel even contact op mogen nemen, ook niet netjes dat die niets meer heeft laten horen.

Die weet toch ook dat ze met een 16-jarige te maken heeft die nog geen wereld aan werkervaring heeft :)

Maar misschien denkt ze wel dat TS er geen zin meer in heeft en heeft ze zoiets van "ik ben benieuwd of ik er nog eens iets van hoor en zie het wel..."

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:43

Ik denk inderdaad dat haar baas afwacht of ze nog iets van ts hoort. Ik denk eerlijk gezegd dat haar baas al een ander gezocht heeft. 2 weken is erg lang als je niets van je laat horen.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:08

Overleg het met je ouders.En ga anders samen even heen.
Je bent 16 en kan een hoop al zelf regelen . In deze situatie weet je even geen raad en is het fijn als je ouders je weer even op weg helpen.
De reactie van de manegehouder kun je niet veranderen maar dan heb je wel voor jezelf er alles aan gedaan.
Succes!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:19

xRiiannex schreef:
eilleen333 schreef:
Ik zou of bellen of even je gezicht laten zien. Het is al twee weken geleden, maar heb je je ook al weer beter gemeld?

Nee heb me niet beter gebeld, omdat ze mij negeerde op de app dacht ik dat ze niet meer wou dat ik kwam werken.
Dit was het laatste wat ze zei:
Ik heb nog gevraagd of ik op je kon rekenen? En dan laat je ons nu zo zitten.

Toen zei ik:
Jaa klopt, maar ik kan er toch ook niets aan doen dat ik onverwachts ziek word. Het liefst had ik nu ook gewerkt.

Dat laatste van mij negeerde ze dus ik ging er vanuit dat ik niet meer welkom was..

Niet voor anderen invullen wat ze mogelijk wel eens zouden kunnen denken. Gewoon even het gesprek aangaan. Nu heb je ook niets ;) .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:22

Joh, je bent jong en begint net met werk. Gewoon opbellen en dit verhaal uitleggen. Niet invullen hoe ze over jou denkt, gewoon opbellen zodat je weet hoe ze erover denkt. Je maakt het jezelf nu wel onnodig moeilijk met al je hersenspinsels :)

Dat je ziek bent geweest, kun je ook niets aan doen. De eindverantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van de manege. Als je tijdens je vakantie op 1 meisje vertrouwd en geen back up hebt voor je bedrijf is dat ook niet heel handig en een goede les. Maar ts dat jij niets verder hebt laten horen, daar kun je nu wel verandering in bregen ;) daar heb je wél invloed op itt tot ziek worden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:34

Wat vervelend, maar ik snap het verhaal van beiden kanten wel, ik zou ook echt niet blij zijn als ik er nog specifiek om had gevraagd dat ik op je kan rekenen... In het vervolg kun je misschien je zelf ook even inbeelden in 'haar/zijn' situatie. Persoonlijk had ik wél gaan werken, maar wel de eigenaar even laten weten dat ik niet lekker ben, en daarop mijn taken zou aanpassen, overleggen is altijd beter! Misschien had ze dan in overleg wel iemand kunnen vinden die een groot deel van je taken over kon nemen, maar dit zijn natuurlijk tips voor in de toekomst en dat pakt iedereen ook verschillend aan.

Ik denk dat de eigenaar niet blij is, en nu ook baalt dat ze niks meer van je heeft gehoord. Ik zou zelf ook denken 'ik ben er een beetje klaar mee', maar uiteraard kan ik dit niet voor je invullen.

Het enigste wat je kunt doen is inderdaad het gesprek aan gaan, en als je de baan wilt houden zou ik juist even langs gaan. Via een telefoongesprek kan het nóg verkeerd overkomen en kan ze je ook gemakkelijker afwijzen.

Succes

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:37

Wat je ook doet, ik zou het snel doen. Ik denk hoe langer je wacht, hoe moeilijker je het maakt.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:46

Ik snap jullie beiden, jij kan er niets aan doen dat je ziek wordt en jouw werkgever verwachtte jou daar op dat moment.

Zoals al eerder gezegd zou ik gewoon even bellen of langsgaan om alles uit te leggen en 'goed' te maken.
En in het vervolg als je ziek bent en ze rekenen echt op jou, misschien zelf zorgen voor vervanging? (zeker als jouw werkgever op vakantie is)

Veel succes!

marie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:49

Benita schreef:
Ik krijg nu waarschijnlijk heel bokt over mij heen. Ik zou nl. als werkgever niet blij zijn geweest met jou. Ik kan me wel voorstellen dat jouw baas daar ook zo over denkt. Ze had je dus echt nodig die dag. Met een beetje koorts en duizeligheid kun je best wel werken. Ik denk dat ze meer respect voor je had gehad als je wel was gekomen en evt. in een rustiger tempo had gewerkt.

Je moet je gewoon melden bij haar en het uitleggen en dan merk je vanzelf of ze nog van je diensten gebruik wilt maken. Succes.

Ik vind dat je echt wel een punt hebt. Ik zou daar namelijk ook echt niet blij mee zijn geweest. Ik vind ook dat over het algemeen iedereen zich nogal snel ziek meld. Jou baas zal waarschijnlijk altijd aan het werk zijn ziek of niet ziek.. Dit mede doordat zij een eigen bedrijf heeft en ze gewoon moet! maar dat is wel iets wat ze dan ook van andere verwacht. Ik zou namelijk behoorlijk balen als dit mij overkomt. Ik weet wel dat ik het na een week wel kwijt ben, ik denk dat je het vooral bespreekbaar moet maken. Succes!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:53

Als je 16 bent, kom je toch niet net uit een ei gekropen en kun je ook wel bedenken dat je na één ziekmelding niet twee weken wacht met weer iets te laten horen?
Hoewel ik vind dat je werkgever ook wel tactischer had kunnen reageren, denk ik dat de goodwill na zo'n tijd nu wel verspeeld is. Dus als je wilt redden wat er te redden is, dan zou ik persoonlijk heengaan voor een goed gesprek. Whatsapp is geen geschikt medium voor dit soort zaken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:00

Ziek melden via whatsapp vind ik nog niet zo gek, dat is tenslotte een modern en geaccepteerd communicatiemiddel.

Vervolgens helemaal geen communicatie meer hebben terwijl dit 2 weken geleden plaatsvond, dat is wel zorgelijk.
Ik zou de werkgever zo snel mogelijk opbellen en afspreken om langs te komen, zodat jullie samen een gesprek kunnen aangaan om van jouw kant uit te leggen wat er gebeurd is, en van haar kant uit te leggen hoe zij dat heeft ervaren en of ze nog verder wil met jou als werknemer. Nu weten jullie van elkaar niet wat jullie ervan vinden en dat is helemaal niet handig. Ook als je hier niet meer gaat werken, leer je in ieder geval iets belangrijks waar je in je volgende baan wat aan hebt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:09

Maflinger_S schreef:
Ziek melden via whatsapp vind ik nog niet zo gek, dat is tenslotte een modern en geaccepteerd communicatiemiddel.

Vervolgens helemaal geen communicatie meer hebben terwijl dit 2 weken geleden plaatsvond, dat is wel zorgelijk.
Ik zou de werkgever zo snel mogelijk opbellen en afspreken om langs te komen, zodat jullie samen een gesprek kunnen aangaan om van jouw kant uit te leggen wat er gebeurd is, en van haar kant uit te leggen hoe zij dat heeft ervaren en of ze nog verder wil met jou als werknemer. Nu weten jullie van elkaar niet wat jullie ervan vinden en dat is helemaal niet handig. Ook als je hier niet meer gaat werken, leer je in ieder geval iets belangrijks waar je in je volgende baan wat aan hebt.

Ziekmelden via whatsapp vind ik echt een no-go, gewoon even bellen hoe lastig kan dat zijn? je hebt gelijk een gesprek waarin je af kunt spreken wanneer je er weer bent of wanneer je even belt hoe het gaat..

Maar ik kom dan ook uit het tijdperk dat de telefoon nog verboden was met een snoertje aan de muur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:28

Ligt aan de afspraak, mijn man moet zich juist afmelden via de app, geboorte van ons kind is ook doorgegeven via de app incl wanneer hij weer aan t werk ging. Bellen is dan onhandig omdat bedrijf nog niet open is en de leidinggevende niet gebeld wil worden zo vroeg dus dat gaat via een app privé nummer.

Tip voor de volgende keer, vraag even hoe het beleid is mbt ziek/beter melden

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:37

Cowgirl schreef:
Maflinger_S schreef:

Ziekmelden via whatsapp vind ik echt een no-go, gewoon even bellen hoe lastig kan dat zijn? je hebt gelijk een gesprek waarin je af kunt spreken wanneer je er weer bent of wanneer je even belt hoe het gaat..

Maar ik kom dan ook uit het tijdperk dat de telefoon nog verboden was met een snoertje aan de muur.

Ik laat het altijd zsm weten. Soms is dat eerst een appje, en dan bel ik alsnog wanneer het bedrijf open is. Maar zo kan mijn baas dan direct via de app iemand anders regelen als het buiten werktijd is.
Maar 9 van de 10 keer heb ik zelf al vervanging geregeld als ik ziek ben.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:41

kan je niet eens samen met je ouders langsgaan om de boel uit te klaren?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:48

persoonlijk vind ik bellen om af te bellen netter, maar mijn werkgever wil het zelfs per app, dus niet elke werkgever vind dit vreemd of onacceptabel.

Voor ts, bel even of nog beter, ga er persoonlijk heen en zeg dat je nu niet weet at je moet doen, en dat je dit een moeilijke vervelende situatie vind

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:51

Vervelend TS! Vind de reactie van je werkgever ook niet gepast, maar in haar eigen belang. Dat jij ziek bent, kun je niks aan doen en dan vind ik het ook te gek voor woorden om die dag alsnog naar stal te gaan.

Probeer alleen de volgende keer te bellen bij afmelding. Dat geeft een beter beeld en je hoort elkaars emotie. Bel haar op en leg uit dat je weer beter bent en erg ziek bent geweest (leugentje om bestwil) en wanneer je weer mag werken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:44

Qua ziekmelden: Wanneer je weet dat iemand echt heel erg op je rekent dan zou ik altijd voor bellen kiezen zodat je even kan bespreken wat de opties zijn en samen een oplossing kan bedenken.

Denk je dat bellen ongelegen komt dan kan ik me voorstellen dat je een berichtje doet waarbij je de andere de gelegenheid geeft om terug te bellen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:13

Nog een tip voor als je een keer echt ziek bent : probeer mee te denken om het probleem dat je er niet kan zijn op te lossen. het kan zijn dat je zelf een collega vraagt om in te vallen, het werk op een andere dag/tijd te doen enz. Als je maar laat zien dat je zoekt naar een oplossing voor het probleem. Dat geeft mij als leidinggevend altijd wel een beter gevoel dan iemand die alleen maar laat weten dat ie ziek is . Al blijft het natuurlijk altijd wel mijn verantwoording om vervanging te regelen, dat iemand mee denkt is gewoon prettig(zeker met een klein team) en leidt soms tot creatieve oplossingen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:31

Bij mij als leidinggevende is ziekmelden via de app not done. Zaken zoals ziekmelden worden bij mij op de eerste werkdag uitgelegd om juist dit soort zaken voor beiden helder te hebben. Natuurlijk komt het weleens voor dat het op moment van ziekmelden dan niet meer helemaal helder is wat de regels zijn, kan gebeuren. Vind dan ook dat -vooral in de leeftijdscategorie van ts- de werkgever wat duidelijker had mogen zijn. Zelf zorg ik altijd dat ik telefonisch contact heb en spreek op het moment van ziekmelden alvast af wanneer het volgende contactmoment is.
Vind dat je absoluut moet langsgaan ts om je uitleg hierover te geven. Geef gewoon aan dat je onzeker was hierover en niet zo goed wist wat je moest doen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:08

Ik had gebeld en kreeg een voicemail, daarna had ik er toch maar een appje gestuurd (met daarin dat ik me ervoor schaam etc ook vroeg ik of ik nog kon werken) dit negeerde ze dus ik denk persoonlijk dat het einde verhaal is.
Misschien dat ze me nog een keer terug belt maar de kans is best klein..

De reden waarom ik haar nog een appje stuurde is dat ze vaak druk bezig is.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:11

Maar lieve schat, jij wilt toch werk? Dan moet jij wat inzet tonen ipv het intiatief bij haar laten? Voor jou tien andere paardenmeiden die op die leeftijd graag dat baantje van je zouden willen overnemen, dus gewoon even doorbijten en even langs de stal gaan oid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:14

Ziek zijn is niet erg, dat gebeurd iedereen. Het is hoe je ermee omgaat. Wat ik jammer zou vinden als leidinggevende, is dat jij geen enkel initiatief neemt. Niet om een vervanger te zoeken, niet om contact op te nemen zodra je weer beter bent, niets.

Stap vanavond gewoon eens met je ouders in de auto en rij er naartoe, ga praten. Ja dat is eng, maar het zal nog wel vaker gebeuren in je leven dat je enge gesprekken moet voeren.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:17

Vjestagirl schreef:
Ziek zijn is niet erg, dat gebeurd iedereen. Het is hoe je ermee omgaat. Wat ik jammer zou vinden als leidinggevende, is dat jij geen enkel initiatief neemt. Niet om een vervanger te zoeken, niet om contact op te nemen zodra je weer beter bent, niets.

Stap vanavond gewoon eens met je ouders in de auto en rij er naartoe, ga praten. Ja dat is eng, maar het zal nog wel vaker gebeuren in je leven dat je enge gesprekken moet voeren.

Ik heb proberen vervanging te regelen, maar ik ken maar 1 iemand die daar werkt en die kon niet. (Vriendin gevraagt die daar niet werkt maar die had geen zin om zo vroeg op te staan)

Vanavond zou ik niet kunnen, ik weet ook niet wanneer ze er is dus dat zou zonde zijn als ik er voor niets heen ging.