Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xRiiannex schreef:eilleen333 schreef:Ik zou of bellen of even je gezicht laten zien. Het is al twee weken geleden, maar heb je je ook al weer beter gemeld?
Nee heb me niet beter gebeld, omdat ze mij negeerde op de app dacht ik dat ze niet meer wou dat ik kwam werken.
Dit was het laatste wat ze zei:
Ik heb nog gevraagd of ik op je kon rekenen? En dan laat je ons nu zo zitten.
Toen zei ik:
Jaa klopt, maar ik kan er toch ook niets aan doen dat ik onverwachts ziek word. Het liefst had ik nu ook gewerkt.
Dat laatste van mij negeerde ze dus ik ging er vanuit dat ik niet meer welkom was..
Benita schreef:Ik krijg nu waarschijnlijk heel bokt over mij heen. Ik zou nl. als werkgever niet blij zijn geweest met jou. Ik kan me wel voorstellen dat jouw baas daar ook zo over denkt. Ze had je dus echt nodig die dag. Met een beetje koorts en duizeligheid kun je best wel werken. Ik denk dat ze meer respect voor je had gehad als je wel was gekomen en evt. in een rustiger tempo had gewerkt.
Je moet je gewoon melden bij haar en het uitleggen en dan merk je vanzelf of ze nog van je diensten gebruik wilt maken. Succes.
Maflinger_S schreef:Ziek melden via whatsapp vind ik nog niet zo gek, dat is tenslotte een modern en geaccepteerd communicatiemiddel.
Vervolgens helemaal geen communicatie meer hebben terwijl dit 2 weken geleden plaatsvond, dat is wel zorgelijk.
Ik zou de werkgever zo snel mogelijk opbellen en afspreken om langs te komen, zodat jullie samen een gesprek kunnen aangaan om van jouw kant uit te leggen wat er gebeurd is, en van haar kant uit te leggen hoe zij dat heeft ervaren en of ze nog verder wil met jou als werknemer. Nu weten jullie van elkaar niet wat jullie ervan vinden en dat is helemaal niet handig. Ook als je hier niet meer gaat werken, leer je in ieder geval iets belangrijks waar je in je volgende baan wat aan hebt.
Cowgirl schreef:Maflinger_S schreef:Ziek melden via whatsapp vind ik nog niet zo gek, dat is tenslotte een modern en geaccepteerd communicatiemiddel.
Vervolgens helemaal geen communicatie meer hebben terwijl dit 2 weken geleden plaatsvond, dat is wel zorgelijk.
Ik zou de werkgever zo snel mogelijk opbellen en afspreken om langs te komen, zodat jullie samen een gesprek kunnen aangaan om van jouw kant uit te leggen wat er gebeurd is, en van haar kant uit te leggen hoe zij dat heeft ervaren en of ze nog verder wil met jou als werknemer. Nu weten jullie van elkaar niet wat jullie ervan vinden en dat is helemaal niet handig. Ook als je hier niet meer gaat werken, leer je in ieder geval iets belangrijks waar je in je volgende baan wat aan hebt.
Ziekmelden via whatsapp vind ik echt een no-go, gewoon even bellen hoe lastig kan dat zijn? je hebt gelijk een gesprek waarin je af kunt spreken wanneer je er weer bent of wanneer je even belt hoe het gaat..
Maar ik kom dan ook uit het tijdperk dat de telefoon nog verboden was met een snoertje aan de muur.
Vjestagirl schreef:Ziek zijn is niet erg, dat gebeurd iedereen. Het is hoe je ermee omgaat. Wat ik jammer zou vinden als leidinggevende, is dat jij geen enkel initiatief neemt. Niet om een vervanger te zoeken, niet om contact op te nemen zodra je weer beter bent, niets.
Stap vanavond gewoon eens met je ouders in de auto en rij er naartoe, ga praten. Ja dat is eng, maar het zal nog wel vaker gebeuren in je leven dat je enge gesprekken moet voeren.