Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:34

Jij doet SJD, waar staat dat voor?

Ik hou wel van een beetje mensen knuffelen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:35

Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik doe nog niks he, moet nog beginnen... :7

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:39

Je hebt je ingeschreven, dat is het begin. :D

Wist niet dat dat bestond joh. Wat ga je doen dan precies? Wie zijn jouw klanten straks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:46

Dat hangt ervanaf waar ik ga werken,haha.
Maar ik zou bijvoorbeeld graag schuldhulpverlening willen doen.
Of bewindvoering? Of misschien wel wmo aanvragen bij de gemeente regelen.
Heb voor mijzelf nog niet uitgevogeld wat ik exact wil, maar de mix van sociaal werk en een stuk juridisch werk spreekt mij erg aan.
Dus zowel met je hoofd bezig, veel regelen, veel kennis hebben...maar ook client/klant contact.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:52

Anoniem schreef:
Leuk social work. Eerder was dat allemaal apart toch, sph en mwd?
Beetje dezelfde richting die ik gekozen heb.
Ik wilde nog wel met een been in de hulpverlening blijven maar dan met meer verdieping.
En ook geen groepswerk meer.

Geen groepswerk? :wow: Ik heb ongeveer 50% groepswerk. Mijn planning-skills zijn er wel op vooruit gegaan, projecten doen met 6 man die allemaal fulltime werken en een gezin/huishouden/hobby's hebben.

Lijkt trouwens alsof er toch nog best wel wat studies in deeltijd te doen zijn. Hoeveel contacturen hebben jullie per week?

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:58

Leuk topic! Kunnen we elkaar een beetje moed inspreken richting de tentamens. Ik studeer momenteel osteopathie voor dieren deeltijd. Werk er 30 uur als fysio naast en eigen paardje die ik 6x per week wil rijden en fanatiek wil starten. Huishouden gaat natuurlijk ook allemaal door. Geef mij m'n voltijd studie fysio maar terug hoor, dat was wel peanuts tegenover nu. Ik vind het best pittig maar als ik in augustus m'n tentamen haal ga ik mijn 3e en laatste jaar in. De tijd vliegt!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:00

Jij kunt straks ook alle kanten op DC. Fijn is dat. :j

Ik heb zo'n 12 contacturen per week. En de school stelt dat je zo'n 40 uur per week nodig hebt voor de opleiding. Ik doe het in 30 uur per week momenteel. Met een piek vlak voor de tentamens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:21

De es ik bedoelde dat ikzelf geen groepswerk meer wil doen. Heb dat jaren gedaan en het is niks voor mij. Daarom geen social work voor mij.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:04

Anoniem schreef:
Hoeveel uur werk je ernaast?

32 uur, vaak iets meer. Dat betekend dat ik 1 middag in de week vrij heb voor huishouden en boodschappen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:40

Ir111 pittig zeg! Dan is het toch eigenlijk gewoon een voltijdstudie als ze er 40uur voor rekenen?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:47

Social work is inderdaad een combi tussen sph, mwd, CNV en pedagogiek.Een nieuwe opleiding. Ik werk nu in een sociaal wijkteam, en heb ook jaren op de groep gestaan. Ik werk nu 32 uur en ga naar 28 uur als ik straks start.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:59

Dee_Es schreef:
Ir111 pittig zeg! Dan is het toch eigenlijk gewoon een voltijdstudie als ze er 40uur voor rekenen?

Per jaar moeten we in deeltijd ook evenveel EC behalen als voltijdstudenten. Dus dat klopt ook dat de belasting gelijk is met minder contacturen. ;) Veel deeltijdstudenten hebben minder uren over om te studeren en doen dus langer over hun studie...

Momenteel heb ik geen colleges meer, maar kom normaal op 1,5 tot 6 contacturen per week. Wij hebben op woensdag de generieke vakken (onderwijskundige vakken) en donderdag de economische vakken. De colleges worden tussen 14.30 uur en 21.15 uur ingeroosterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:09

Ik zal op dinsdag naar school gaan, van de middag tot later op de avond.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:09

Dee_Es schreef:

De lesstof is ook precies gelijk aan die van de voltijd. Je doet, zoals westernfreak al zegt, gewoon dezelfde opleiding als dagstudenten alleen dan met minder contacturen.

Ik vind het prima werken. Ik zit op vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur op school en zaterdag van 9.00 tot 12.00. Omdat wij heel veel vaardigheden leren blijf ik op zaterdag altijd tot een uur of 16.00 op school om te oefenen. Als ik tijd heb probeer ik door de week nog met een klasgenoot af te spreken om nog een ochtend vaardigheden te oefenen. Daar gaat erg veel tijd in zitten. Ik vind de theorie niet moeilijk, is vooral veel stampwerk.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:22

Ik ga in september een deeltijd studie volgen. Zou ik mee mogen praten?

Ik studeer dit jaar af van mijn hbo accountancy studie en ga vanaf september bij een redelijk groot accountantskantoor werken en de master volgen aan Nyenrode. De colleges zijn gelukkig alleen op vrijdag, maar de studiebelasting is ongeveer 16 uur per week. Ik ga er 32 per week naast werken, in het hoogseizoen waarschijnlijk heel wat meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:25

Tuurlijk Suus_pepper. Ik ga ook pas starten in september!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:28

Hier hebben we ook dezelfde hoeveelheid stof als de voltijd, alleen minder contacturen... ontzettend veel thuisstudie dus...

Heb nu ook even een domper, waarschijnlijk een jaar over doen, hoop morgen een gesprek met mn SLB te kunnen krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:33

Hoezo een jaar over doen??

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:39

Ik heb gister voor de 4e keer een tentamen van een propedeuse vak niet gehaald, daardoor kan ik mijn P niet halen en moet ik dus stoppen... Maar deze opleiding is alles wat ik wilde en leuk vind... dus ik hoop dat ik eventueel "opnieuw" kan beginnen met vrijstellingen...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:45

Zit jij in je 2e jaar dan spottedponie? Wij mogen onze P tenminste binnen 2 jaar halen. Ik volg dus ook 2e en 3e jaars vakken, maar richt me vooral op de afsluiting (enkel verslagen schrijven) van het 1e-jaar. Vandaag of morgen lever ik mijn stageverslag in en ik hoop maar dat ik daar een voldoende voor haal, want ik heb geen mogelijkheid meer om mijn stage over te doen.

Als ik het niet haal wil ik ook kijken naar mogelijkheden om op een andere school dezelfde opleiding te starten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:46

He dat is wel heel erg balen zeg....ik hoop voor je dat er een oplossing kan komen...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:50

Ik zit aan het eind van mn tweede jaar ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:06

Weet je ook hoe het kan dat je het meermaals niet behaald hebt?
Beheers je de stof niet...of is het niet begrijpen, of mis je bepaalde vaardigheden, of....

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:11

alles bij elkaar denk ik...

Het is een moeilijk vak (stofwisseling) wat ik niet goed begrijp en daarbij een inzichtstentamen... dus we moeten het zelf toe kunnen passen op andere situaties...

De theorie ken ik inmiddels wel aardig, maar op tentamen snap ik de vragen dus niet meer, en dan klap ik volledig dicht en weet ik de dingen die ik normaal wel weet ook niet meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:16

Is er niet een mogelijkheid dat je hierbij ondersteund wordt?
Misschien extra les, of wat dan ook...het zou zo ontzettend zonde zijn op 1 stom vak...