Je kunt altijd eerst passen.
Ook als ik mijn rijbroek koop bij Agradi en daarvoor meteen met Paypal oid betaal, dan heb ik vervolgens 14 dagen om te passen en als ik het niets vind dan krijg ik mijn geld weer terug. Tot het einde van die 14 dagen is mijn geld in feite nog steeds van mij, ook al staat het bij de verkoper 'in bewaring' op de bankrekening.
Aangezien kleding vaak geretourneerd wordt zou ik ook vooral kijken naar de retourservice: kun je gratis retourneren? Want dat is voor veel mensen wel een vereiste om spullen te kunnen passen (en dus ook allemaal weer terug te kunnen sturen).
Als je een paardenwebsite begint dan zou ik vooral investeren in hele goede beschrijvingen van de producten. Die ontbreken namelijk bij bijna alle sites. Dan staat er bij een rijbroek bijvoorbeeld alleen 'maat M' maar geen matentabel om te kunnen kijken hoe groot maat M in centimeters is als je kijkt naar lengte binnenbeen, lengte buitenbeen, taille en heupen. Dat doet Zalando dan wel weer voorbeeldig.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor hooinetten: niet 'met kleine mazen' maar 'met vierkante openingen van 3 cm breed'.
En dan heb je alsnog het nadeel dat mensen bij jou alle details opzoeken en het vervolgens ergens anders goedkoper bestellen.
Als je iets zoekt waar interesse naar is dan zou je eens kunnen kijken naar spijkerbroeken die geschikt zijn om mee te rijden, zoals van Ariat, Wrangler en Cruel Baby. Rijden in spijkerbroeken is in maar deze echte rij-spijkerbroeken zijn in NL geimporteerd zo duur dat mensen ze in de VS bestellen (bij shepler bijvoorbeeld). Maar omdat ze in NL duur zijn zou daar wel iets aan de marge gesleuteld kunnen worden bij een goedkoop eenmansbedrijf. Hetzelfde geldt voor Ariat laarzen/schoenen. Goed merk dat goed bekend staat, maar door het importeren in NL wel erg duur.