Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
benangelique schreef:Er zijn legio werkgevers die de rol omdraaien en bij voorbaat al nee zeggen, want hoe kunnen ze een dergelijke werknemer nu ooit vertrouwen?
Palmera schreef:En ja, ik zal je net iets meer in de gaten houden. Maar wie zijn leven op orde heeft gekregen zal dat (denk ik) op zijn beurt wel begrijpen.
Citaat:Maar als ik na, voor mijn part vijf jaar, erachter kom dat je je verleden hebt verzwegen (= niet eerlijk zijn) zal ik je eruit gooien.
NatasjavE schreef:Dat is zeker verboden. Iemand na 5 jaar goed functioneren op straat zetten voor een leugentje om eigen bestwil. (of dat nu moreel juist is of niet)
Ik snap je dilemma heel goed TS. Je wil heel graag aan het werk EN je wil graag eerlijk zijn.
Heel goed dat je nadenkt over wat het juiste dan wel meest handige is.
Ik zal eerlijk zijn...ik weet het juiste antwoord in deze niet.
chanel1985 schreef:Een detail dat misschien wel de sollicitatieprocedure heeft beïnvloed? Misschien was er op dat ogenblik nog een andere kandidaat die de job niet heeft gekregen daardoor.

Jolien87 schreef:Je kunt je afvragen of dit een leugentje om eigen bestwil is, of dat het doelbewust verzwijgen van informatie is, terwijl hierom wordt gevraagd. Er wordt natuurlijk niet voor niets gevraagd om haar werkverleden
Citaat:Ik zou gewoon eerlijk zijn en de werkgever laten beslissen of hij/zij jou als werknemer wil.
kleinvosje schreef:Quoten lukt even niet op mijn telefoon, ik wil even reageren op de stelling dat je je kinderwens dan ook maar niet moet melden ed, omdat een werkgever daar geen zin in zou hebben. Ik heb in die situatie gezeten. Werkte via een uitzendbureau bij een bedrijf en stond op het punt van vaste aanstelling. Toen raakte ik zwanger en heb echt in tweestrijd gezeten. Wel of niet vertellen. Was ook bang om dat contract niet te krijgen. Uiteindelijk mijn gevoel laten spreken en eerlijk geweest. Werd erg op prijs gesteld en kreeg gewoon dat vaste contract.
Mijn ervaring is dus dat werkgevers echt liever eerlijkheid zien.
Jolien87 schreef:In dit geval is het werkverleden relevant voor het werk dat TS weer gaat doen.
Ik werk in het basisonderwijs. Ik weet wel dat mijn werkgever het heel graag zou willen weten wanneer een sollicitant een strafblad zou hebben (gehad) op het gebied van werken met kinderen.