Zwanger hbo opleiding en paard

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:36

Wat een spannende periode alles bij elkaar.

Ik denk dat het wel te combineren is, maar dat het wel zwaar is.

Als ik hetzo lees ga je het 3e jaar wel afronden dus. Misschien kun je nu al dingen voor het laatste jaar erbij doen? 2 vakken bijvoorbeeld. Of dat je in de zomervakantie nog extra doet.

Je bent waarschijnlijk eind van dot jaar. Begin volgend jaar uitgerekend?

Als de opleiding je makkelijk afgaat zou je ook begin volgend jaar extra kunnen doen. Dat je je scriptie en stage nog over hebt?

Of je kan je een jaar uitschrijven en dan weer oppakken.

Wat betreft paard. Je kan ook een bijrijder zoeken. Dan is die drukber af. Ik werk nu 3 dagen, heb 2 kids en rij 2x in de week. Lukt prima. Een ander rijdt het paard ook nog 2x.

Succes met de keuzes.

Favodres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 13:46

Joltsje schreef:
Wat een spannende periode alles bij elkaar.

Ik denk dat het wel te combineren is, maar dat het wel zwaar is.

Als ik hetzo lees ga je het 3e jaar wel afronden dus. Misschien kun je nu al dingen voor het laatste jaar erbij doen? 2 vakken bijvoorbeeld. Of dat je in de zomervakantie nog extra doet.

Je bent waarschijnlijk eind van dot jaar. Begin volgend jaar uitgerekend?

Als de opleiding je makkelijk afgaat zou je ook begin volgend jaar extra kunnen doen. Dat je je scriptie en stage nog over hebt?

Of je kan je een jaar uitschrijven en dan weer oppakken.

Wat betreft paard. Je kan ook een bijrijder zoeken. Dan is die drukber af. Ik werk nu 3 dagen, heb 2 kids en rij 2x in de week. Lukt prima. Een ander rijdt het paard ook nog 2x.

Succes met de keuzes.

Klopt, een hele omslag. Dat is inderdaad nog wel een idee, om alvast nog dingen te doen in de zomervakantie. Ik zal daar nog even achteraan :). Bedankt voor de tip! Ja, voor mijn paard zou ik wel een vriendin kunnen regelen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:06

Favodres schreef:
Imaginaerum schreef:
Ik doe baby, paard, WO opleiding en werk. :) Is erg zwaar. Grootste deel van het inkomen komt wel voort uit studielening..

Pittig zeg, maar echt knap! Heb je ook oppas e.d?

Vanaf oktober zal onze dochter naar de opvang gaan. Op dit moment schrijf ik thuis mijn scriptie (niet dat dat heel efficiënt werkt met een kleintje :P ) en mijn partner heeft max. 16 contacturen per week in zijn master. Dan pas ik op.
Op dit moment is hij echter even gestopt om zich te focussen op zijn eigen bedrijf en hij begint in september weer. In oktober moet ik ook weer wat vakken doen (fulltime op de faculteit) dus dan hebben we wel opvang nodig.
Het is erg pittig om een kind te hebben, daarnaast nog wat van je opleiding te bakken, wat uurtjes te werken en ook nog eens een paard ernaast te hebben. Het is wel fijn dat wij onze studie zelf kunnen indelen (ik weet niet of je die vrijheid ook hebt op MBO of HBO) waardoor we het eerste half jaar van onze dochter erg intensief mee kunnen maken.

EstherMe

Re: Zwanger hbo opleiding en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:47

Tot aan een aantal weken voor de bevalling kun je natuurlijk wel parttime werken bij je stage? Wie weet heb je dan wel recht op een inkomen via het uwv als zwangerschapsverlof als je wat uren op contract krijgt. En anders kun je mooi een financiële buffer opbouwen voor dat de kleine er is en heb je na de bevalling weer kans om je opleiding verder af te maken en een baan te zoeken.
Als je kan blijven bij je stage zou ik dat met beide handen aangrijpen! De hele zomer ben je waarschijnlijk nog inzetbaar :) (mits je geen klachten hebt natuurlijk).

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:26

Ben ook benieuwd of dat te combineren is studeren en zwanger zijn. Ik moet nog 4 jaar studeren. Maar wil ook graag kinderen... Ben veel bij mijn ouders, mijn moeder vraagt telkens of ik al zwanger ben, ze wil graag oppassen. :D
Ik ga waarschijnlijk verder studeren, een duale studie (financial services management). Welke studie doe jij nu, las dat je bij ING stage loopt.

Als je echt geen werk vindt, kun je een beroep doen op de sociale zekerheid. Zou wat zijn als je zonder inkomsten zou komen te zitten met kinderen zeg.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:01

Ik werk momenteel fulltime, ben ook zwanger en had een paard. Ik heb zelf de keuze gemaakt mijn paard te verkopen naar iemand die er meer tijd voor heeft. Ik ga straks naar parttime werken en dan kon ik de kosten en de tijd niet meer opbrengen om ook nog een paard erbij te doen. Ik vind het belangrijk ten alle tijde dierenarts kosten te kunnen financieren dus ook operaties en dergelijke en dat gaat dan gewoon echt niet meer. Verder wil ik ook geen paard om er drie dagen naar toe te kunne qua tijd daar vind ik het veel te duur voor - dan heb ik liever ene bijrijdpaard. Ik heb een geweldig huisje voor hem gevonden dus dat scheelt alles want het was echt heel erg moeilijk maar ik had besloten mn eigen gevoel even aan de kant te zetten heirvoor :-) .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:14

Ik ben mama sinds nov
Heb 2 paarden
Werk 32 uur en 10 uur reistijd
Loop fanatiek hard

Is het zwaar ja ik vind van wel
Je moet consessies doen ik heb gekozen om te stoppen met wedstrijden waardoor ik nu 2-3x pw rij echter ga ik wel 6-7x pw
Studies ben ik mee gestopt heeft geen toegevoegde waarde (TU) meer

Mijn partner doet bijna even veel in huis als ik en doet veel met onze dochter
Hij brengt haar naar de crèche en haalt haar op waardoor ik vroeg kan werken en na werk de paarden doe waardoor ik vanaf 18:00 beschikbaar ben voor de kleine

Maar ik ga geregeld weg zonder kind
Zwaar ja liefst zit ik er bovenop

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen studie paard kind

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:16

Of het mogelijk is? Ik denk het wel, bijna alles kan... Zwaar wordt het wel, dat is zo goed als zeker. Misschien helpt het je een tijdschema te maken met wat er allemaal op een dag moet gebeuren,wat je verder nog wilt doen en zo zie je of het qua tijd zal passen. Hoe fit je je voelt hangt van verschillende factoren af en weet je pas als je kindje er is. daarnaast kan je natuurlijk een schatting maken van de uitgaven die er gaan komen en wat voor inkomen je dan nodig hebt...
Zelf werk ik 32 tot 38 uur per week en probeer 4x per week te rijden (hoef er verder geen verzorging te doen, dat wordt allemaal gedaan. verder geef ik nog zo'n 3 uur les per week en heb ik een huishouden te runnen. T kan allemaal maar als de kleine een paar slechte nachten heeft kan je me opvegen en slaat t rijden meestal ook nergens op(dan wordt t een buitenritje of aan de longe) Wij hebben gekozen voor een gastouder wat heel goed bevalt en zo nu en dan komt er een meisje oppassen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:35

Maar rijden hoeft toch ook niet beslist vind ik. Ik sla soms ook vaak over. Die van mij kan ik soms na een hele winter niet rijden zo weer opstappen. Ik rijd dan ook gewoon voor de recreatie/lol :D Alleen 's winters wel uitmesten.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:10

Liselot schreef:
verootjoo schreef:
Bedenk wel dat een kleintje maar heel even zo klein is, het is wel zonde om er veel van te missen :o

Ik denk niet dat je als je op school zit er meer van mist dan als je na je verlof weer aan het werk moet ;)
Vind dit ook een beetje een opmerking met een nare bijsmaak

Ik begrijp de opmerking eerlijk gezegd wel...
Universitaire studie, bevallen in december, eind januari zat ik alweer fulltime in de les. In juni knokken om de examens te halen, en in juli en augustus heb ik geprobeerd mijn examens van januari in te halen. Resultaat: dochterlief was "opeens" 9 maanden en ik zit me nog steeds af te vragen hoe dat zomaar kon. Ondertussen ben ik het allemaal wel gewend, en omdat zij nu ze anderhalf is een vrij voorspelbaar dagpatroon heeft, is het allemaal wel te plannen. Maar mijn paard heeft me de afgelopen 2 jaar maar amper gezien, daar houd ik echt geen tijd meer voor over.

Ondertussen heb ik alwéér examens, en ik baal er enorm van dat ik haar de komende weken weer heel weinig zal zien.

Het is "te doen", dat zeker wel, maar ik raad het eerlijk gezegd niemand aan :D

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:55

Gucci_ schreef:
Maar rijden hoeft toch ook niet beslist vind ik. Ik sla soms ook vaak over. Die van mij kan ik soms na een hele winter niet rijden zo weer opstappen. Ik rijd dan ook gewoon voor de recreatie/lol :D Alleen 's winters wel uitmesten.

Ik denk dat het inderdaad scheelt hoe je daar in staat. Voor mij zou dat voelen als half werk, ergens naar toe trainen is deels wat mijn plezier er in is :D

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:23

Ik sluit me aan bij bakkabouter. Hier bezig met master toen ik zwanger werd. Stage gelopen tot de dag voor m'n bevalling.... dat vond ik goed te doen! Maar zwangerschap was dan ook een eitje:p augustus bevallen en eind van die maand alweer gestart met een fulltime wo bachelor (andere studie). Ik heb er toen voor gekozen om mij te focussen op enkel mij studie en mijn kindje... geen werk, geen paarden etc. Ik ben heel blij met die keuze.... je kindje groeit zo hard en verandert zo snel... ik zou dat niet willen missen... die paarden komen wel weer... die zijn er na 1 of 2 jaar ook nog wel:) de babytijd komt nooit meer terug!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:04

Tijdens je zwangerschap is het als je lichamelijk gezond bent heel goed te doen......
Maar als het kindje er is is het (vind ik) echt heel zwaar....... ja laat je kindje niet zomaar achter ook niet bij je schoonouders......

Maar dat is mijn ervaring