Publiek vergroten als zelfstandige, tips gevraagd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:11

Die vraag had ik inderdaad gezien, ik dacht dat het meer retorisch was dan een echte vraag.

Mijn stijl in relatief commercieel. Ik probeer elke foto te laten spreken, door o.a. de omgeving onderdeel van het geheel te maken. Als mensen gewoon cheesy familie-kiekjes willen dan ben ik niet de juiste fotograaf, net als dat ik geen schoolfotograaf ben. Dat kan ik niet, dat zit niet in mij.
Mijn doel is om elke foto muur-waardig te maken haha :+
Ik probeer mijn foto's juist boeiender te maken door ze anders vorm te geven. Zo vind ik een boos kind op de foto niet perse lelijk maar juist mooi. En hoeft er ook niet altijd iemand (lachend) naar de camera te kijken. En de mensen hoeven ook niet perse dichtbij te zijn, ver weg kan ook prachtig zijn. Maar uiteraard maak ik ook wel lachende en kijkende foto's hoor, en ik ga mensen ook niet boos maken omdat ik dat vind werken op een foto ;)

Nou zeggen beelden meer dan woorden, dit is bijvoorbeeld een boos kind dat niet op de foto wilde. Haar overgrootmoeder was net die week overleden dus ze zat vol met (negatieve) emoties. En niet iedereen vind dit mooi, dat hoeft ook niet, maar dit is wel een typische Shanna-foto ;)

Afbeelding

Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze foto dan weer niet gebruik om reclame te maken, daar kies ik toch een romantischere, wel lachende foto voor zoals deze foto.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:31

Op Facebook is een groep die heet: zzp-er durf te vragen. Daar komen ook marketingmensen. Als je iemand zoekt zijn er ook altijd leden die iemand kunnen aanbevelen. Plus er komen aankondigingen van webinars en ebooks over marketing voorbij.

Schuur_

Re: Publiek vergroten als zelfstandige, tips gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:43

Je zegt dat je acties ed offline haalt als ze over zijn. Niet doen! Hoe meer inhoud op je site, hoe beter Mr Google je vindt. Gebruik ook verschillende synoniemen om zo je vindbaarheid te verhogen.
Heb je al een Google+ Business profiel? Maak deze ook in orde! Deel berichten van je website via FB en Twitter.
De tip die hier is gegeven van naar meetings te gaan en foto's te nemen van honden, auto's, paarden, mensen (bv een Castlefest oid) is ook een goeie. Geef de mensen een kaartje en de kans om een foto te kopen.
Is er een braderie in het dorp? Maak een kraampje of ga met de schminkstand samenwerken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:08

Schuur_ schreef:
Je zegt dat je acties ed offline haalt als ze over zijn. Niet doen! Hoe meer inhoud op je site, hoe beter Mr Google je vindt.

Niet mee eens. Als ik op een website acties van maanden geleden zie staan is mijn indruk dat de site slecht wordt bijgehouden. En als het een kortingsactie is die niet meer geldig is, krijg ik ook nog het gevoel dat ik te veel moet betalen. Gevolg is dat ik waarschijnlijk snel wegklik - en dat is juist slecht voor de ranking.

Relevante inhoud is belangrijker dan véél inhoud. :)

Shanna: ik zou echt zorgen dat je toegang tot Analytics krijgt. Dat geeft je veel meer inzicht. Je weet nu bijvoorbeeld niet of er nauwelijks bezoekers op je site komen, of dat ze wel komen maar bijna allemaal weer wegklikken. Of welke pagina's ze dan bekijken. Het is best wel handig als je dat kunt zien.

Anoniem

Re: Publiek vergroten als zelfstandige, tips gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:54

Ik ga inderdaad vandaag maar eens naar mn vader toe om het zelf te regelen. Vraag er al weken om maar blijkbaar ziet hij de urgentie er niet van in. Ik vond het namelijk met adwords ook erg lastig dat ik het niet kon bijhouden/ vergelijken met de analytics van mijn site, en telefonisch blijven vragen zorgt nog niet voor vorderingen helaas. Zelf een analytics-account aanmaken voor mijn site geeft verkeerde resultaten (9 vieuws totaal, allen uit rusland). Google weet ook niet hoe dit kan, dus kan me er niet verder mee helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:34

mysa schreef:
Op Facebook is een groep die heet: zzp-er durf te vragen. Daar komen ook marketingmensen. Als je iemand zoekt zijn er ook altijd leden die iemand kunnen aanbevelen. Plus er komen aankondigingen van webinars en ebooks over marketing voorbij.

Dit is toch wel de tip van de dag!
Ik heb mij gelijk aangemeld op deze groep met mijn vraag, en de tips/ aanbevelingen voor een goede training komen gelijk al binnen! Super bedankt, nu heb ik voor het eerst sinds januari echt het idee dat ik ergens ga komen bij mijn zoektocht naar een goede training! :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:47

Dani schreef:
Schuur_ schreef:
Je zegt dat je acties ed offline haalt als ze over zijn. Niet doen! Hoe meer inhoud op je site, hoe beter Mr Google je vindt.

Niet mee eens. Als ik op een website acties van maanden geleden zie staan is mijn indruk dat de site slecht wordt bijgehouden. En als het een kortingsactie is die niet meer geldig is, krijg ik ook nog het gevoel dat ik te veel moet betalen. Gevolg is dat ik waarschijnlijk snel wegklik - en dat is juist slecht voor de ranking.

Relevante inhoud is belangrijker dan véél inhoud. :)

Shanna: ik zou echt zorgen dat je toegang tot Analytics krijgt. Dat geeft je veel meer inzicht. Je weet nu bijvoorbeeld niet of er nauwelijks bezoekers op je site komen, of dat ze wel komen maar bijna allemaal weer wegklikken. Of welke pagina's ze dan bekijken. Het is best wel handig als je dat kunt zien.

Je hebt gelijk, onze site is opgebouwd om dit te voorkomen. We hebben een vast concept met een newsfeed waar we zelf mee posten. De laatste 4 'nieuwe' berichten staan op de homepage. Door regelmatig weetjes, acties en bv openingsuren ivm feestdagen te posten zakken de oude berichten naar beneden en moet je dus flink zoeken om ze nog tegen te komen. Wel blijven ze zo vindbaar voor google. Ik post gemiddeld 1x per week/2 weken iets en zorg daardoor voor activiteit op mijn site. Ik zit wel in een heel andere sector als TS.

Als je een site hebt met een 'acties en promotie pagina' dan tja, idd staat het slordig als afgelopen acties nog online zijn.

Als je eens wilt kijken op mijn site dan stuur gerust even een PB.