MBO BBL opleiding, stage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:52

troi schreef:
Vooral langsgaan met een grote smile en een stapel CV's onder je oksel. De meeste bedrijven zijn dol op enthousiaste mensen die een stapje harder durven te lopen dan de rest. En dat doe je door gewoon erheen te gaan :j .

Helemaal mee eens!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 22:50

Ik wil jullie nog even heel erg bedanken voor alle tips!
Heb er echt veel aan gehad!

Ben inmiddels aangenomen op school, maar sta op de wachtlijst omdat ik nog geen stageplek heb.
Maarja, solliciteren kost tijd, helemaal als school niet erg behulpzaam is. (overigens was dit tijdens de
intake wel goed.. degene waar ik mailcontact mee had zal wel niet zo'n fan zijn van mailen ofzo)

Ben op sollicitatie geweest bij de plek waar ik had gesolliciteerd en heb daar gister een dag mee gelopen.
Morgen nog een dag meelopen en daarna weet ik of ik er aan de slag mag :).

Kayleigh__

Re: MBO BBL opleiding, stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:22

Let er vooral op dat je niet solliciteerd naar een stage, maar naar een werkplek. Ook moet je meestal een contract krijgen van een bepaald aantal uren per week. Het bedrijf moet wel voldoen aan een aantal eisen, deze zijn op Stagemarkt te vinden.
Zelf heb ik open sollicitaties gestuurd naar bedrijven in de buurt en bij 3 daarvan mocht ik op gesprek komen.
Ze gaven bij mij aan dat ze graag gaan voor sollicitanten die nu solliciteren omdat deze vaak gemotiveerder blijken te zijn dan sollicitanten die eind van de zomer solliciteren.
Tip: maak duidelijke afspraken over wie wat betaald, de uren die je werkt en hoe je begeleid gaat worden. Zelf ga ik per 1 juli aan de slag bij een bedrijf dat ervaring heeft met BBl'ers (waarvan de meeste er nog werken), dit vind ik zelf fijn.