Examens 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Re: Examens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:59

Jaaaa, ik mag dit jaar ook deelnemen aan het grote feest wat men examens noemt :D
Ik doe VWO examen in de vakken Nederlands, Scheikunde, Engels, Wiskunde B, Economie, Natuurkunde, Duits en Biologie. Begin donderdag 12 mei en ben 24 mei klaar!

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:00

Mag ik me ook melden?

Ik doe dit jaar examen in vmbo-tl. Met de vakken: Nederlands, Frans, Duits, Engels, wiskunde en biologie.
Zelf kijk ik het meest op tegen biologie omdat het zo veel is.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:01

Ik doe dit jaar ook examens! Ik doe VWO examen in de vakken: Nederlands, scheikunde, Engels, wiskunde B, natuurkunde, Duits, m&o en biologie! Voor mij begint het feest ook op donderdag 12 mei en 24 mei ben ik weer klaar! :)

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:09

Ik meld me ook! Ik doe VWO (gymnasium) examen in de vakken: Nederlands, Engels, Duits, Grieks, natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A. Verder heb ik het vak NLT (natuur, leven en technologie) al afgesloten (alleen SE). Ik begin donderdag de 12e met Nederlands, en eindig 24 mei met Grieks en biologie.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:13

Ik meld mij haha!
Ik heb dit havo jaar VAVO gedaan nadat het vorig jaar niet lukte hihi.
Wel heb ik nu maar 3 examens, in de rest ben ik vorig jaar al geslaagd.
Wat heb ik dit jaar? Natuurkunde, Biologie en Scheikunde.

Ik begin 12 mei en ben 25 mei klaar ... helaas voor mij is mijn verjaardag op 23 mei :')
Maar heb wel elke week maar 1 examen, dat is dan weer een pluspuntje haha.

Vooral over natuurkunde zit ik erg in pff haha, biologie maak ik bij absoluut geen zorgen om en sk ook weinig zorgen.
Voor vragen over VAVO/Biologie kan je mij een mailtje sturen! :P

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:17

Joaltijd schreef:
Nl ben ik best benieuwd naar. Gok dat het een heel ander examen is dan vorige jaren. Aangezien de samenvattingsopdracht eruit is.

Is die er uit? Halleluja!!!! *\o/*
Dat vond ik echt de lastigste die er bijzat altijd :')

Ik doe Havo; Nederlands, aardrijkskunde, biologie, Engels, kunst, scheikunde en biologie. Ik begin dus vrijdag.
Tot nu toe had ik nog niet geweldig veel gedaan ofzo, ben echt deze week begonnen maar het gaat best prima!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:19

Ik heb ook mijn examens! Gister mijn NL examen gehad en vond het wel oké gaan :)
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 10-05-16 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:19

Joaltijd schreef:
Weten jullie trouwens ook hoeveel je mag herkansen (HAVO)..

Nl ben ik best benieuwd naar. Gok dat het een heel ander examen is dan vorige jaren. Aangezien de samenvattingsopdracht eruit is.

Je mag 1 vak herkansen de rest moet goed zijn haha, hou er rekening mee dat je voor de examens gemiddeld 5.5 moet halen. Niet voor de se en ce cijfers bij elkaar, maar echt het examen wat je maakt. Ik doe dit jaar havo examen. In scheikunde biologie aardrijkskunde nederlands engels wiskunde A. Wiskunde en scheikunde worden echt spannend, de rest moet goedkomen. Ben al een week of 4 bezig met examens van vorige jaren maken, maar het gaat steeds beter

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:28

Had het in het havo examentopic ook al gepost maar hier dan maar ook even:
Iemand vroeg wat ze moest halen als ze 3 vijfjes zou halen....

XiiaaooNaa schreef:
WIS/NED/ENG daar mag maar 1x 5 tussen zitten. (als eindcijfer!)
Het gemiddelde van het eindcijfer moet 6,0 gemiddeld zijn.
+
Gemiddelde van je CE cijfers moet 5,5 zijn.

Je kan 3 vijfjes halen als CE cijfer maar dan moet de rest het ophalen zodat je 5,5 komt te staan als het gem. voor de CE cijfers.
5,498 = 5! GEEN 6 dus.

3 vijfjes als eindcijfer kan ook maar dan moet je dus idd compensatie punten hebben om het gemiddelde van de eindcijfers op 6,0 te laten uitkomen.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:30

kitlover schreef:
Joaltijd schreef:

Is die er uit? Halleluja!!!! *\o/*
Dat vond ik echt de lastigste die er bijzat altijd :')

Ik doe Havo; Nederlands, aardrijkskunde, biologie, Engels, kunst, scheikunde en biologie. Ik begin dus vrijdag.
Tot nu toe had ik nog niet geweldig veel gedaan ofzo, ben echt deze week begonnen maar het gaat best prima!
* komt binnen vallen* succes iedereen! ik heb vorig jaar examen gedaan op havo niveau, vorig jaar was de samenvattingsopdracht ook al uit het examen NL. :)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:31

Ik ga voor een 5 voor wiskunde en een 5 voor scheikunde. Dit kan ik dan weer ophalen met Engels, waar ik sowieso een 8 voor ga halen. Dan kom je gemiddeld rond de 6 uit.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:37

Ik heb net examen nederlands van 2011 gemaakt. Had zonder de samenvattingsvraag een 4,9 dus een voldoende moet lukken haha.
Heb geen zin om die samenvattingsvraag te maken aangezien die er toch niet meer in zit haha

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:39

Ik meld me!
Ik doe havo examen in wiskunde A, geschiedenis, economie, muziek,Nederlands, Engels en frans.
Vooral voor geschiedenis, eco en muziek heb k veel stress, al denk ik dat het wel goed moet komen.
Ik ga na mn examens een tussenjaar doen (reizen en werken) dus wat dat betreft wel motivatie maar de concentratie is de laatste 2 dagen wel ver te zoeken..

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:55

Ik doe ook examens dit jaar, havo ng met natuurkunde en Spaans.
Donderdag natuurkunde, stress!
Voor de rest heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan, ik kan niet werken zonder tijdsdruk :o

Sponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:27

Ik heb ook examens dit jaar.. Gister en vandaag mijn eerste praktijkexamens gehad. Vrijdag beginnen de echte centrale examens, Nederlands, Engels, wiskunde en biologie. Ik ben 23 mei klaar :)

Ben wel een beetje bang dat ik zak, vooral omdat ik niet zo'n held in wiskunde ben.

Succes allemaal! Hopelijk kunnen we allemaal de vlag uithangen :)F !

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:28

Ik ga als ik slaag dier- en veehouderij doen :)
Op zich heb ik er wel vertrouwen in. Vooral veel oude examens gemaakt en allemaal wel nette cijfers maar toch heb ik stress :')

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:34

Komende vrijdag eerste examen ak.
Havo CM met wisA, geschiedenis, aardrijkskunde, tekenen, Frans, NL, Engels.
Slagen is alleen nog een beetje een dingetje :').
Sta nu net op 1/10 zakken, weliswaar met een flink aantal compensatie punten maar ik sta wel mooi 3 vijven en één 5,5.

Geen idee wat ik hierna wil doen. Een instructeursopleiding voor paardrijden zal ergens in de toekomst gepland worden maar dat zal niet mijn hoofdopleiding worden. Wat wel is nog maar de vraag. :+

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:40

Ik sta een 4.0 voor wiskunde en een 4.3 voor sk, met een 5 voor het examen ben ik voor beide geslaagd.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:54

Hallo, ik doe dit jaar ook examen, VWO. Ik heb de vakken Nederlands, Engels, Duits, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie en M&O.

Dit is wel een goede plek om antwoord te krijgen op een nogal specifieke natuurkunde vraag :o (VWO): Op mijn school hebben we een natuurkunde keuze hoofdstuk gedaan dat draaide om deeltjes, op een ander niveau dan atomen zeg maar. Het ging om quarks en daar kwamen dan termen bij als muonen, mesonen, elektronneutrino's, antielektronneutrino's, tauon, bla bla etc. Dat was een keuzehoofdstuk en daarom nam ik aan dat het niet in het centraal zou zitten.

Maar nu twijfelt mijn leraar of hij het wel goed kan rekenen op het examen als bij een verval reactie waar bv beta- bij vrij komt, geen antielektronneutrino (geloof ik xd) opgeschreven wordt. Nu zou ik me natuurlijk weer helemaal in dat hoofdstuk kunnen verdiepen, maar als andere scholen dit niet gehad hebben mogen ze dit soort dingen toch helemaal niet vragen op een eindexamen?

Dus mijn vraag is of deze termen jullie bekend voorkomen? Als iedereen dit heeft gehad lees ik het toch nog maar wel een keer door, anders laat ik het zitten.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:57

Jahoor, ik meld me ook. Ik doe VWO (gymnasium) examen in de vakken Nederlands, Scheikunde, Engels, Wiskunde, Latijn, Natuurkunde, Duits en Biologie. Als ik word ingeloot ga ik Diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht studeren. Anders ga ik Diergeneeskunde in Gent doen ;) Succes met voorbereiden allemaal!!

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:58

xKimss schreef:
Hallo, ik doe dit jaar ook examen, VWO. Ik heb de vakken Nederlands, Engels, Duits, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie en M&O.

Dit is wel een goede plek om antwoord te krijgen op een nogal specifieke natuurkunde vraag :o (VWO): Op mijn school hebben we een natuurkunde keuze hoofdstuk gedaan dat draaide om deeltjes, op een ander niveau dan atomen zeg maar. Het ging om quarks en daar kwamen dan termen bij als muonen, mesonen, elektronneutrino's, antielektronneutrino's, tauon, bla bla etc. Dat was een keuzehoofdstuk en daarom nam ik aan dat het niet in het centraal zou zitten.

Maar nu twijfelt mijn leraar of hij het wel goed kan rekenen op het examen als bij een verval reactie waar bv beta- bij vrij komt, geen antielektronneutrino (geloof ik xd) opgeschreven wordt. Nu zou ik me natuurlijk weer helemaal in dat hoofdstuk kunnen verdiepen, maar als andere scholen dit niet gehad hebben mogen ze dit soort dingen toch helemaal niet vragen op een eindexamen?

Dus mijn vraag is of deze termen jullie bekend voorkomen? Als iedereen dit heeft gehad lees ik het toch nog maar wel een keer door, anders laat ik het zitten.

Heb ik ook gehad, maar dat katern hoort niet bij de examenstof. Vervalreacties enzo wel, maar dat gedoe met neutrino's etc. hoef je niet te kennen.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:00

Komt me wel bekend voor maar niet in combi met de vervalvergelijkingen. Wij moesten muonen, positronen (bedoel je dat met anti-elektronneutrino? :') )etc leren als keuze onderwerp en bij de vervalvergelijkingen kwam dit niet meer aan bod.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:04

Ja hoor, ik ben ook de pineut!
Ik doe Havo-Exel, oftewel vmbo-gl. Met de vakken wiskunde, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Economie en Geschiedenis.
Daarna nog 2 jaartjes Havo met Wiskunde, Nederlands, Engels, Frans, Bedrijfskunde, Economie en Geschiedenis.

Allemaal veel succes met voorbereiden en de examens zelf!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:08

Mag ik me ook melden? :)
Ik doe Gymnasium, dus VWO examen en ik begin donderdag %)
En in plaats van te bokken moet ik nu eigenlijk leren :+

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:15

Hoeveel uur per dag leren jullie gemiddeld?
Ik heb het idee dat ik eigenlijk te weinig heb geleerd, ik leer ongeveer 2 uurtjes per dag :=