Een studie kiezen en baankansen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:16

Tja, 39,40 jaar?? ga er van uit dat je een jaar of achttien bent dan moet je nog 49,50 jaar werken(minus studie) Ict niets voor je??

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:16

Ok, dus contact met mensen (niet zozeer werken aan mensen), afwisseling, organiseren, zelfstandig (ownership over wat je doet). Ik ben zelf werkzaam in de marketing dus ik ben lichtelijk bevooroordeeld, maar op zich zie ik in wat jij nu noemt wel een match met project management of marketing. Als ik kijk naar wat project managers bij bureaus waar ik mee werk doen dan zijn die vooral bezig met plannen (wanneer kunnen we van start, wat moet dan wanneer af zijn), van alles regelen, maar ook meedenken met mij (de klant) en ze werken voor veel verschillende klanten (=afwisselend). Je zou dan bijv. kunnen denken aan HBO Commerciële economie.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:19

Lianne24 schreef:
Heb je toevallig al gekeken naar paraveterinair dierenartsassistent op het Groenhorst college in Barneveld?
Zij bieden deze opleiding aan in 2 jaar ipv 4 jaar als je je havo diploma hebt.

Edit: de baankansen zijn niet heel groot, maar de opleiding is super leuk.
Ook kun je de internationale variant doen van de opleiding en ben je bevoegd om ook in praktijken in het buitenland te werken, wat je baankans vergroot

Zeg maar gerust dat de baankansen heel erg klein zijn. Ik heb deze opleiding gedaan en wij kregen in het laatste jaar aangeraden om door te studeren aangezien er nauwelijks werk is. Hoe leuk ook, geen aanrader. En sowieso ver beneden je niveau.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:24

misschien hbo milieukunde? baankansen zijn erg goed, de studie wordt zelf gepromoot omdat er weinig aanmelders zijn (omdat het niet heel bekend is) terwijl er wel veel baankansen zijn.

het is niet direct met dieren, maar wel heel veel met natuur en daar horen dieren ook bij.
ik heb 5 tussenjaren gehad voordat ik eindelijk een keuze kon maken.
ik ben ook iemand die heel graag met dieren wil werken, maar de baankansen zijn daarin gewoon vrij klein. docenten van opleidingen met dieren zeggen zelfs dat je beter een goede baan kan krijgen en dan je eigen ding beginnen met dieren.
wel heb ik gekeken naar diergeneeskunde, maar helaas ben ik al 24 en vind ik dat nu te laat, en ook vrij moeilijk.
ik heb me trouwens vorig jaar pas eind juli voor milieukunde aangemeld. ze hebben maar weinig aanmeldingen (dit jaar 54 eerstejaars, er zijn er nu nog 42 over) dus ik kon er makkelijk bij :)

als je interesse hebt, kan je me altijd een pb sturen hoor :) vertel er graag wat over haha

succes met je keuze verder :)

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:45

gabyfedde schreef:
Lianne24 schreef:
Heb je toevallig al gekeken naar paraveterinair dierenartsassistent op het Groenhorst college in Barneveld?
Zij bieden deze opleiding aan in 2 jaar ipv 4 jaar als je je havo diploma hebt.

Edit: de baankansen zijn niet heel groot, maar de opleiding is super leuk.
Ook kun je de internationale variant doen van de opleiding en ben je bevoegd om ook in praktijken in het buitenland te werken, wat je baankans vergroot

Zeg maar gerust dat de baankansen heel erg klein zijn. Ik heb deze opleiding gedaan en wij kregen in het laatste jaar aangeraden om door te studeren aangezien er nauwelijks werk is. Hoe leuk ook, geen aanrader. En sowieso ver beneden je niveau.

Ik loop nu stage in Engeland, waar wel veel vraag is naar veterinary nurses.
Verder zijn de baankansen echt heel klein inderdaad. Daarom gaan ik en ál mijn klasgenoten ook verder studeren.