Sammie schreef:ik haal dat aan omdat dat in dat artikel stond

Vreemd. Op de vorige pagina schreef je nog dat in dat artikel schreef dat "het na een jaar weer net zo is als voorheen" - dat is niet hetzelfde als na een half jaar pesten met nieuwe munitie.
Citaat:
Het had niks met faalangst te maken, maar met een resultaat dat niet (lang) blijft. Dan stelt iemand zich zeer kwetsbaar op, zonder dat enig effect heeft (ofwel een negatief effect).
Dat is dus niet waar. Jij schreef ZELF dat het effect na verloop van tijd verdween, dat is iets heel anders dan 'zonder enig effect' ofwel een negatief effect.
Citaat:
Ga ook aub niet voorbij aan de opmerking dat commerciële tv alleen maar dingen uitzend voor de kijkcijfers en dus de centjes.
Het lesprogramma van 'over de streep' is Challenge day, een programma dat in de VS is ontstaan om geweld en pesten op scholen terug te dringen. Daar is het klimaat vaak nog stukken harder dan hier. Het is niet ontstaan als tv-programma. Daarna hebben documentairemakers (bepaald niet de hoek waar de glamour en het geld zit) gevolgd hoe dit is vertaald naar een Nederlandse setting. Omdat het programma wel degelijk een positieve uitwerking had is het vervolgens als serie uitgebracht met Arie Boomsma voor de KRO/NCRV. Al meer kijkcijfergericht, maar nog altijd vind ik de beschuldiging dat het alleen maar voor de kijkcijfers en het geld gaat nogal ongefundeerd.
( http://www.challengeday.org/nl/ - het overzichtje is wel in het Engels.)
Alleen over de spin-off die nu op een van de commerciele zenders is ('als je me echt zou kennen' geloof ik) kan ik weinig zeggen, want die heb ik niet gezien, en ik heb er ook niets over gelezen.
(Maar, ook over de commerciele zenders wil ik niet te hard vallen. Ze zijn namelijk wel degelijk bezig met maatschappelijke thema's en dat heeft gevolgen. Het een sluit het ander namelijk niet altijd uit.)
Citaat:
Niet om die zielige, arme mensen te helpen nader bij elkaar te komen. Is ook een heel interessant boek over verschenen. 'Niet te filmen' heet het. Fijn boek.
Ehm... dat boek is fictie. Dat het een aantal belangrijke dingen blootlegt snap ik heel goed. Maar je kunt niet op basis van een fictie-boek zomaar conclusies trekken en presenteren als 'zo is het' over alle realityshows. Je kunt echt niet zomaar de crew van Over de streep beschuldigen van puur winstbejag alleen op basis van een fictieboek (en een artikel, waarvan we werkelijk niet het flauwste idee hebben wie het schreef, waar het stond, of er werkelijk staat wat jij erin hebt willen lezen, of er misschien nuances genoemd werden, allemaal niet te controleren.)
De ervaring van de schrijver van het boek komt uit series als Temptation Island, Dames in de Dop en Peking Express. http://www.volkskrant.nl/televisie/acht ... ~a2970876/
Dat kun je NIET zomaar projecteren op Over de streep