Enquête overgewicht bij kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:17

Ik ga zo invullen, maar ik stuit al meteen op een 'slordigheidje':
Citaat:
Geachte Heer / Mevrouw,
Voor een maatschappijleeronderzoek heb ik deze 5 minuten durende enquête gemaakt. Door hem in te vullen helpt u bij dit onderzoek.
Alvast dank.

En in de OP hier heb je het over 2 minuten

Klein aandachtspuntje maar hoor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:21

Ingevuld.... kostte me erg weinig tijd inderdaad.

Toch......... ik weet niet welk niveau middelbaar onderwijs je volgt? Maar de vragen zijn, behalve erg kort met weinig antwoordmogelijkheden, ook erg schaars. Zonder me werkelijk in de materie te verdiepen zou ik zo nog eens 10 vragen kunnen bedenken die zeer interessant zijn en een relevante aanvulling op dit onderzoek zullen vormen.

Persoonlijk zou ik, als ik docent zou zijn, dit onderzoek absoluut te kort, te beknopt en niet al te relevant vinden.

Desiree_2001

Re: Enquête overgewicht bij kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:31

Ingevuld, ook ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:34

Ingevuld!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:36

Gedaan!
Succes

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:04

Ingevuld!

Verwachtte al dat de school-optie zou komen in de vragenlijst, begrijp dat je hem er in zet hoor... Ieder maatschappelijk probleem mag de school tegenwoordig oplossen... Ouders zijn verantwoordelijk, ook als het even moeilijk is. Het bieden van hulp is natuurlijk hartstikke goed, maar oorzaak/oplossing verschuiven niet. Hoop dan ook dat het niet vaak wordt aangevinkt :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 01:01

SusanH schreef:
Bij mijn dochtertje in de klas (groep 1/2) geen te dikke kinderen. Bij haar op zwemles daarentegen. En dan na zwemles een magnum krijgen in de kantine terwijl het tegen etenstijd is. Ik snap dat soort dingen echt niet.

Kregen mijn kids ook gerust, maar die waren/zijn niet te dik.
Etenstijd is hier nl ook niet tussen 5-6 maar wat later.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 01:30

Ingevuld. Succes ermee! :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 09:51

JoyCiej007 schreef:
Ingevuld.... kostte me erg weinig tijd inderdaad.

Toch......... ik weet niet welk niveau middelbaar onderwijs je volgt? Maar de vragen zijn, behalve erg kort met weinig antwoordmogelijkheden, ook erg schaars. Zonder me werkelijk in de materie te verdiepen zou ik zo nog eens 10 vragen kunnen bedenken die zeer interessant zijn en een relevante aanvulling op dit onderzoek zullen vormen.

Persoonlijk zou ik, als ik docent zou zijn, dit onderzoek absoluut te kort, te beknopt en niet al te relevant vinden.

Ik zit nu in 4 havo. Het probleem is dat het niet een al te groot en uitgebreid onderzoek mag zijn. Ik zit, zonder de uitslag van de enquête al aan 8 kantjes, en het maximum is 10.. Zelf vind ik dit erg jammer, aangezien ik dit een interessant onderwerp vind. Maar als ik over de 10 kantjes ga krijg ik punten aftrek.
Ik had het graag uitgebreider gedaan!

Iedereen bedankt voor het invullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:27

Ingevuld, succes ermee! Wat jammer dat je maar zo'n klein onderzoek mag houden...

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:40

Ingevuld :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 11:27

Mijn verslag is afgerond en beoordeeld, ik heb er een 9,9 voor gekregen!
Bedankt voor alle hulp!

Voor de geïnteresseerden wil ik mijn verslag (waar de resultaten van de enquete in staan) doorsturen. Het zou fijn zijn als die mensen mij een pb willen sturen om het overzichtelijk te houden!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:22

Super zeg!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:07

Ik vind het een interessant onderwerp. Zelf kamp ik ook met veel overgewicht en denk dat mijn (gebrek aan) opvoeding hier voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor is. Als kind was ik slank, maar door het opspelen van hormonen werd ik dik. Op mijn 12e woog ik al 85 kilo :wow: :wow: :wow:

Er is mij niet geleerd over gezonde voeding, wanneer te eten, wat te eten, keuzes te maken, of ouders die de keuze vóór mij maakte. Mijn broer heeft extreem veel overgewicht (nu rond de 200 kilo) en hij was als klein kindje al veel te zwaar. Dan denk ik; waar waren mijn ouders in deze zaak? Waarom hebben ze daar niets aan gedaan? >;)

Nu moet ik zeggen dat het hele kopje 'persoonlijke verzorging' niet echt aan bod is gekomen in mijn opvoeding.. ik zal tijdens mijn pubertijd echt niet altijd even lekker geroken hebben. En zaken zoals tandenpoetsen...tja. Ook niet echt.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:56

Wat een mooi cijfer bokworst! +:)+ goed gedaan +:)+

Wiebke: knap dat je je verhaal zo op durft te schrijven +:)+ Ik geloof zeker dat opvoeding hier zeer belangrijk onderdeel van is...
Hopelijk gaat nu alles heel goed met je :*